Jak zabloudit v Bludných skalách

Tipy na výlet Celodenní výlet Do přírody

Vloni jsme si s kamarádkou naplánovaly výlet na Hejšovinu a Bledné skály https://www.turistika.cz/tipy-na-vylet/show/hejsovina-ze-vsech-stran.html , ale posledně jmenované nás počasí donutilo odložit na letošní rok. A tak ráno vyrážíme busem z Police nad Metují do Lhoty u Machova. Jsou tady krásné chalupy a taky příjemná paní, která nám takhle brzo po ránu natočila studeného Primátora. Ještě že jsme si nedaly i do druhé nohy..... i takhle se nám povedl úžasný kousek - po překročení hranice jsme se vydaly sice správně po zelené, jenže místo na Bledné skály jsme vysupěly na Ostru Góru :)), což jsme zjistily, až když jsme se dostatečně pokochaly nádhernými loukami, které vypadaly úplně stejně, jako ty vloni obdivované nad Pasterkou.....a ejhle, byly jsme nad Pasterkou i letos... :) A tak nezbylo nic jiného, než pěknou zacházkou, plnou výhledů na Hejšovinu dojít do Karlowa a odtud po červené po Lysém hřbetu Skalniaku dojít do Bledných skal jaksi z druhé strany.

Ale nakonec můžu říct, že tahle cesta byla sice delší, ale zato Lysý hřbet určitě stojí za vidění a projití........ :)

Červená značka nás dovedla k druhému vchodu do Bledných skal, zde se platí vstup 50,- a k hlavnímu vstupu pak dojdete obchozí trasou. Skály jsou totiž průchozí jen jedním směrem, uličky jsou místy tak úzké (na jedno prkno), že máte co dělat sami se sebou, natož se ještě někomu vyhýbat. Trasa není dlouhá, ale je velice pěkná, zajímavá.

Foto: Holly

Po projití se vrátíme zpět k parkovišti (ať již obchozí trasou, nebo to obejdeme kolem) a po zelené značce jsme se vydali dolů z kopce do Pstražné. Je to malá vesnice, kde je pěkný kostel a skanzen, ani na jedno nám ale čas nezbyl, protože za námi brumlala bouřka my měly ještě v plánu smaženého pstruha...... Ten byl moc dobrý, i pivko Zubr :) a pak už po cyklostezce přes hranici do vsi Žďárky, odkud jezdí bus.

Smažírna ryb je ve Pstražné jen jediná, ale rybičky nemají chybu

Chalupy v Machově, louky nad Pasterkou (už zase :))), Lysý hřbet, a skály a skály.....

Vstup do skal je možno platit v korunách, stojí 50,-

Poslední aktualizace: 3.8.2010
Jak zabloudit v Bludných skalách na mapě
Autor: Holly

Příspěvky z okolí Jak zabloudit v Bludných skalách

Bloudění v Bludných skalách, NP Stolových hor, Polsko
Bludné skály, které se nachází nedaleko Náchoda, u příjemného lázeňského…
                   Grota Łokietka (Lokýtkova jeskyně)Jaskinia Łok…
BOR (850 m.n.m., na polském území je nejvyšším bodem Skalniak –…
Turistické rozcestí leží nad Machovskou Lhotou v lese na úbočí…
Turistické rozcestí leží na česko-polských hranicích v lese na úbočí Boru. Procházejí tudy tyto turisticky značené trasy: modrá JV směrem - rozces…
Přímo na polsko-české hranici ve výšce 852 m. n. m. leží malé…
Rozcestí Pod Blednymi skalami (foto 1 a 2) vzniklo až v roce 2008 v rámci vyznačení přímé trasy (žlutá zna…
Východisko Machovská Lhota. Cíle Bledné Skaly, Svitavy, Svojanov…
Krásný krajinotvorný prvek zasazený do louky ve stráni pod lesem. Kříž byl postaven nákladem Marie a Františka Turynských z Nouzína v roce 1907. Ko…
V blízkosti obce Machov, na odbočce z modře značené cesty na Bor,…
Hraniční přechod pro pěší a cyklisty na silničce vedoucí z Machovské Lhot…
Machovská Lhota plynule navazuje na městys Machov směrem k česko…
Ráno jsme po dobré snídani vyráželi. Po té žluté, kterou jsme si večer…
V tomhle koutě republiky jsem ještě nebyl. Pro průzkum jsme si vybrali zakotvení v Machovské Lhotě. Jedná se útulnou horskou vesnici. Z důvodu špatn…
Dříve samostatná obec dnes součást Machova. Obec se poprvé připomíná r.…
Velká Hejšovina (neboli v originálu Szczeliniec Wielki) je…
Zvu vás na další "polský skalní" okruh z našeho oblíbeného…
jedeme vláčkem s Trutnova do Adršpašských skal příroda, skály,možnost…
Máte-li rádi zimní turistiku a skály k tomu, určitě si na tuto…
Od přátel jsem dostal echo, že „se nějak“ změnilo značení…