Hukvaldy-hrad, památník Leoše. Janáčka, Tropic Hukvaldy

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Za kulturou

Hukvaldy jsou zřícenina gotického hradu ve stejnojmenné obci v okrese Frýdek-Místek v Moravskoslezském kraji.
Do obce se dá dopravit autem i autobusem, jelikož jsme měli na daný den i jiné plány, zvolili jsme raději dopravu autem.

Foto: Lena1979

Krátce před devátou hodinou ranní vjíždíme do centra obce a hledáme nějaké parkoviště, kde bychom odstavili auto. Po chvíli také nalézáme, protože se rozkládá hned na okraji, pokud přijíždíte od Frýdku-Místku, potažmo od Ostravy...

Vydáváme se tedy na krátkou procházku, abychom se přiblížili k bráně hradní obory.
Pro výstup k jednomu z nejrozsáhlejšímu hradnímu komplexu v České republice volíme cestu lesem, jednak je kratší a taky proto, že se spustil déšť. U pokladny je nám nabídnuta služba průvodce, ale tu s díky odmítáme, protože jsme, jak se zdá, jedinými návštěvníky. Za drobného mrholení se pouštíme do průzkumu rozsáhlých zřícenin... Postupně procházíme pěti branami, obdivujeme kapli sv. Ondřeje a rozlehlá nádvoří...
Dokonce i sluníčko vykouklo, aby se podívalo na naše počínání....
Po důkladné prohlídce hradu volíme procházku oborou po asfaltce, kde objevujeme přírodní amfiteátr a sošku Lišky Bystroušky. Ta je s Hukvaldami úzce spjata díky zdejšímu rodákovi skladateli Leoši janáčkovi, který na motivy pohádky složil operu Příhody lišky Bystroušky. Premiéra se hrála právě na Hukvaldech...Po chvíli dostáváme možnost pozorovat stádo daňka skvrnitého, který je obyvatelem obory.

Ubytování jsme nalezli v autokempu Baška na okraji Frýdku-Místku, k němuž přiléhá stejnojmenná vodní nádrž.
Něco málo jsme pojedli ve stánku u brány do obory, kde se krom občerstvení dají koupit i upomínkové předměty včetně turistických známek.

Foto: Lena1979

Hukvaldy jsou sice malá obec, ale má toho dost nabídnout. Hlavním turistickým tahákem je určitě hrad, kde mají snad stále usměvavou paní pokladní.
Hradní areál je veliký, stále se nechá objevit nové zákoutí a něco na co se podívat(my tu strávili dobré 2 hodiny). Za pěkného počasí by bylo možné kochat se výhledy do kraje. My měli v tomto ohledu trochu smůlu.
Další variantou, jak si prodloužit výlet je navštívit Památník Leoše Janáčka, který sídlí v rodném domě hudebního skladatele. Milovníky rostlin a živočichů z tropických oblastí zaujme muzeum Tropic Hukvaldy, které nabízí živé exponáty papoušků. Expozice je zaměřená hlavně na rodiny s dětmi.

Hrad Hukvaldy: http://www.hradhukvaldy.eu

Autor: Lena1979

Příspěvky z okolí Hukvaldy-hrad, památník Leoše. Janáčka, Tropic Hukvaldy

Hradní vrch Hukvaldy
Hradní vrch Hukvaldy je přírodní památka, která jak název napovídá se roz…
Podrobnější pohled do mapy by naznačil, že směřujeme do Palkovick…
Výstup ke zřícenině hradu Hukvaldy nepotěší jen všechny…
V jednu peknú aprílovú nedeľu 2014 sme sa vydali celá rodina na hrad…
Do Hukvaldskej obory sme sa dostali z parkoviska miernym stúpaním pozdĺž cesty. Asi po 300 m sme došli k veľkej železnej bráne, pred…
Nedaleko od druhé hradní brány s pokladnou, kterou vstupujeme na velké hradní nádvoří, které je ovšem „pouhým“ renesančním předhradím, se nachází ba…
Hrad Hukvaldy se tyčí přibližně 14 km od Frýdku-Místku a 9 km od Příbora. …
Hrad Hukvaldy stojí na kopci nad stejnojmennou obcí,…
Liška Bystrouška je rozcestí žluté turistické značky, červeně značeného v…
   Naše dnešní velká cesta je rozdělena do dvou části. Ta první…
Obec Hukvaldy je možné najít na úpatí Palkovického pohoří. Dominantu obce…
Hukvaldy jsou známé především jako rodné městečko skladatele Leoše Janáčka…
Dlouho jsem v Hukvaldech nebyla, několik let, až jsem zapoměla, jak je…
Rozcestí Hukvaldy - Oborní brána se nachází, jak již napovídá název, v ob…
Obec Hukvaldy není známá pouze jako rodiště významného českého hu…
Nejvhodnější je auto. A nejlepší je  spojit oběd v příjemném prostředí,…
Neděle 4. 9. 2022 V noci skutečně zima nebyla. Ráno bylo 16 stupň…
Janáčkův dům je rozcestí a orientační místo na zelené turistické značce a…
Huvaldy jsou známé svým hradem,Leošem Janáčkem…
Z obce Hukvaldy se vydáme po žluté turistické značce, která nás provede…