Hugo Hřebeč

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Postavička, která má svůj domov na Hřebečském hřbetu vás provede úchvatnou krajinou Hřebečska. Hřebeč tvoří předěl mezi Českou křídovou tabulí a Podorlickou pahorkatinou. Tato geomorfologická zajímavost od nepaměti dávala domov a obživu lidem zde žijícícm. Pokud máte chuť, vydejte se po stopách nedávno minulých nebo hodně dávných, které sahají až do třetihor. Na výlet vás zve Hugo Hřebeč. Krajina je bohatá na nerostné suroviny a přírodní bohatství. Starousedlíci získávali ve zdejších dolech uhlí pro svojí domácí potřebu, světový věhlas získaly žáruvzdorné jíly. Krajinou vás provedou naučné stezky.

A kde tuto zajímavost najdete? Mnozí řidič kolem projíždějí a na svých cestách míjejí nad Moravskou Třebovou Hřebečský tunel. Pokud pojedete směrem od Litomyšle do Olomouce, před tunelem se dáte po staré silnici doleva. Vyjedete na vyhlídku, odstavíte auto a už se můžete těšit nerušené přírodě a nádhernému výhledu. Vesnice se jmenuje Hřebeč. Kostelík, který je vidět ze silnice a vypadá více jak romanticky, zblízka volá po opravách. Je uzavřen na petlici, lavice ukryté pod igelitem a v čele dřevěný oltář. Nápis nad vraty kostela hlásá, že byl vystavěn v roce 1897. Můžeme navštívit Přírodní rezervaci Rohová a Přírodní památku Pod skalou. Ale i mimo tato území má příroda Hřebečska jedinečný ráz. Můžete se vydat po Hornických stezkách nebo naučnou stezkou Boršovský les.

V Hřebeči je prolulý místní hostinec , který nabízí grilovaná kolena po celý den.Škoda, že v sezoně výletů je prvních čtrnáct dní v červenci zavřený.

Jde o výlet bez přespání, i když Moravská Třebová z jedné strany nebo Litomyšl z druhé určitě nabízejí více možností ubytování a obě města stojí za návštěvu.

Překvapila nás informovanost u Hřebečského vyhlídkového srubu, kde jsou opravdu všechny informace pouhromadě. Vyčleňte si dostatečný čas na přečtení všech cedulí.

Vstupy se nikde neplatí, putovat s Hugem můžete úplně, ale úplně zadarmo:)

Poslední aktualizace: 20.7.2010
Hugo Hřebeč na mapě

Příspěvky z okolí Hugo Hřebeč

Hřebečské důlní stezky.
Hřebečské důlní stezky Po zhlédnutí dokumentu…
Hřebečské důlní stezky jsou naučné turistické stezky o délce 70 km , které byly slavnostně otevřeny v červenci 2010. Stezky jsou vhodné p…
Cestou ze Svitav do Moravské Třebové protínáme Hřebečský hřeben a nad…
Minulý rok jsem se téměř nikam nedostal. Ani letos to nebylo o moc lepší.…
Nachází se na výrazném zalesněném hřbetu nad silničním tunele na okraji osady Hřebeč u parkoviště, kde je i zájezdní hostinec.…
Ráno, nad Hřebčí, cítíme běžně nevyužívané svaly. Snídáme na čerstvém vzduchu a vydáváme se zpět k parkovišti U Tety. Je dobré ušetř…
Na svých toulkách přírodou často vídáme žluté lány řepky olejky.…
Na západ od Moravské Třebové, ve směru na Svitavy, se n…
Ještě na začátku 17. století velkou část lesů na Moravskotřebovsku…
Při procházení naučné Hřebečské důlní stezky Vás pod…
Vyhlídková plošina Nad doly
Dvacet pět kilometrů dlouhý Hřebečský hřbet se v západním směru pozvolna…
Pútnicka obec Koclířov má okrem areálu Fatima aj ďalšiu dominantu, ktorou…
Obec Koclířov leží v malebnom prostredí v Českomoravskom pomezí medzi…
Nachází se ve svahu uprostřed protáhlé vsi. Je obklopen hřbitovní…
Pondělí 8. 8. 2022/1. část V noci bylo stejně jako včera, vstáváme…
Rozhledna na Strážném vrchu u Nové Vsi
Strážný vrch (610 m n. m.) je součástí Hřebečského hřbetu na pomezí Čech a…
Úterý 19. 10. 2021 Sotva jsem lehla, tak jsem usnula. Tak na půl hodiny.…
Tento tip na výlet do okolí Moravské Třebové by měl potěšit…
Ve městě Moravská Třebová je ukryto mnoho druhů architektury, s…
Moravská Třebová leží na Severní Moravě a na pomyslné hranici mez…
 Do města přijíždíme vlakem a do jeho centra jdeme pěšky, v něm…
  Při našem pobytu v Moravské Třebové jsme měli, kromě poznávání města, …
Pokud se někdy podíváte do Moravské Třebové, rozhodně stojí za to podívat se na tuto renesanční perlu i z výšky. Na vrchu Pastvisko, který ovšem na…
Pravidelné celodenní cyklovýlety do Moravské Třebové jsme vždy po…
Stojí na jižním okraji Masarykova náměstí a svou věží vytváří jednu z dominant města. Byla postavena koncem 15. století v pozdně gotickém slohu a v…
Renesanční zámek se nachází ve městě Moravská Třebová na Svitavsku v Par…
Moravská Třebová – zámecký portál, nejstarší renesanční památka v ČR
Zámek v Moravské Třebové je považován za jednu z nejkrásnějších a nejcennějších památek období renesance a manýrismu na území české republiky.  Na…
Jedná se o barokní zvlněnou stěnu, třemi krucifixy před ní, sochou Krista, žehnajícího Boha Otce nad ní a sochami Madony, Jana Evangelisty a dvou…
Svitavy leží na pomyslné hranici mezi Čechami a Moravou, jižním…