Hrejkovická 20 - 2011

NOVOROČNÍ  HREJKOVICKÁ 20 – 2011

Už jedeme
Už jedeme  •  Foto: vildt

Hrejkovická dvacítka, to je pochod, který se jde vždy první týden v lednu a je mu jedno jaké bude počasí.. Letos se nám vydařilo tak napůl. Nebyl velký mráz a nefoukal Ostrý severní vítr jako v loňském roce. Přišla ale po velkých mrazech obleva a tak jsme vyráželi s ranní teplotou kolem nuly a během dne přibývalo plusových stupňů. Pořadateli byla určena jiná trasa a podle toho jak jsme si ji představili podle mapy, byla určitě velmi zajímavá. Velmi nás potěšil počet  kontrol v popisu trasy a tím i občerstvovacích stanic. A skutečnost nás nezklamala. Kamarádi cest nám připravili trasu, která byla perfektně připravena a nic na ní nebylo opomenuto. Od výborné organizace na startu, přes pečlivě připravené kontroly a nakonec v cíli opět výborně. Všichni museli ocenit kamarádský přístup po celé délce pochodu. A protože je každý ročník pro účastníky vždy zpestřen něčím novým, uvedu trasu po které jsme šli pro případ, že by si ji chtěl někdo projít trasu třeba na jaře, v létě nebo na podzim, kdy je krajina zase jiná a jinak krásná. Tak tedy: Z Hrejkovic vykročíme vlevo okolo potoka přes Dražka do Velké. Po příchodu do Velké zahneme před hospodou vlevo a pokračujeme dále podle potoka k Hamru. Před osadou přejdeme potok a po zelené turistické značce přijdeme ke kostelíku Svatý Ján. Pokračujeme kolem fary rovně a asi po 1 km se na křižovatce lesních cest dáme vlevo k hajnici U křížku. Přejdeme hlavní silnici Květov – Kučeř  a pokračujeme rovně přes dvě křižovatky lesních cest do Kučeřské zátoky a proti proudu Kučeřského potoka dojdeme do Dolan. Pak pokračujeme rovně směrem na Kučeř, kde se můžeme občerstvit v místní hospodě. Odtud přes silnici rovně směrem na Pazdernu. Pak stále rovně až k hajnici U Vlasáka. Po přejití hlavní silnice Velká - Kučeř pak lesní cestou k Chaloupkám a okolo Jezera zpět do Hrejkovic. Trasa je to nádherná a rozmanitá. Ještě stojí za zmínku, že pokud budete mít v létě čas, můžete v Dolanech odbočit vlevo k osadě U Moravců, kde v blízkosti je místo, které je zmíněno v knize Přežil jsem v Moravcově pekle. Je to kniha o osudech Miloše Blažka uprchlíka před nacisty. Jen závěřečná večerní country merenda nám unikla. Nevadí snad v dalším ročníku to nějak vymyslíme. Všem, kdo si chtějí užít krásy přírody mezi Hrejkovicemi a Orlickou přehradní nádrží přejeme mnoho hezkých zážitků na tomto putování. TK BLAMIŠ.

Za krásnou zimní přírodou kolem Hrejkovic a za setkáním se známými turisty, kteří mají rádi Hrejkovku.

Možnost občerstvení byla v hospodě ve Velké, v hospodě v Kučeři. Na startu a v cíli pak Hrejkovice. Pěkné občerstvení bylo na každé z kontrol.

Příroda kolem Hrejkovic, bluboké lesy až ke Kučeřské zátoce, perfektní organizace pochodu a kamarádský přístup všech co se o nás postarali.

KČT Milevsko pravidelně zajišťuje Dopravu autobusem od nádraží ČD do Hrejkovic a zpět, což je pro mnohé výborné řešení v návaznosti na příjezdy a odjezdy vlaků Tábor a Písek.

Poslední aktualizace: 10.1.2011
Hrejkovická 20 - 2011 na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Hrejkovická 20 - 2011

Hrejkovická 20 - 2021
 Hrejkovická 20  -  2021Tradiční turistický pochod Hrejkovická 20 se jako…
                          Novoroční Hrejkovická 20   Pochod, který je…
Všechno špatné, je k něčemu dobré. V Milevsku jsme sice viděli mnoho…
                            Hrejkovická dvacítka – 2013  Dlouho…
                     H R E J K O V I C K Ý     P O T O K  Pokud někdo…
                             HREJKOVICKÁ 20 – 2012A tak tu máme začátek…
Jedinečný zážitkový park ZEMĚRÁJ se nachází v lokalitě Budař u Kovářova…
Výrazný granodioritový vrch (542 m) vystupující západně od Milevska. Místo…
Květovská (někdy též Rukávečská) obora leží nedaleko obce Květov a…
Okružní trasa kolem Kovářova je opravdu nádherná, pokud alespoň trochu…
                                  Z Onoho Světa na Onen Svět.          …
                                       Kovářovskem   Kovářov je obec,…
  Na okraji Milevska, v těsném sousedství kláštera premonstrátů, se…
Tuto pozoruhodnou sakrální stavbu, která se nachází v jihočeském Milevsku…
Mariánská klášterní bazilika minor patří k nejvýznamnějším památkám města…
Mariánská klášterní bazilika minor patří k nejvýznamnějším památkám jihočeského města Milevsko. Původně se jednalo o trojlodní román…
1. den. Tuto trasu jsme začali příjezdem vlakem do Milevska. Z východiště značených tras na náměstí jsme…
Druhý den v sedlech nám začíná u zámku Mitrowicz v obci Koloděje nad…
Nachází se uprostřed hřbitova v sousedství milevského kláštera. N…
Milevsko leží v Jižních Čechách, severovýchodním směrem od města Písek.…