Hradiště Vrcovice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody Se psem

Letošní dovolenou v září jsme poprvé orientovali oproti zažitým tradicím do okolí Písku a nikoli Hluboké.Pronajatá chata v chatové oblasti Kavkovna spadající pod obec Vojníkov.Otava vzdálená doslova pár kroků od chaty dávala sice prostor pro procházky nicméně chce to nějaký cíl.Brouzdáním po turistických mapách narážím na hradiště u Vrcovic.Konzultaca s navigací prozrazuje přibližnou vzdálenost na tři kilometry od chaty,takže dopolední program je vyřešen.Teoreticky ještě nastuduji že hradiště pochází ze starší doby bronzové a nálezy odpovídají únětické kultuře.
Jdeme po zelené TZ a stále podél Otavy.Procházíme chatovou oblastí a konstatujeme,že leckdy se už nejedná ani o chatywink.Cesta příjemně ubíhá a občasná kontrola ušlé vzdálenosti říká,že už bychom se měli blížit.Stále čekáme na odbočku z cesty podél řeky,která by nás měla dovést k hradišti a stále nic.Aplikace Mapy s navigací je dobrá pomocnice pokud máte pokrytí,pokud ne nezbývá než se spolehnout na vlastní orientační smysl a úsudek.
Když máme za sebou něco málo přes čtyři kilometry docházíme k odbočce z cesty a úzká lesní cesta nás žene do kopce a do o poznání horšího terénu.Stoupání přečkáme za neustálého žbrblání mojí ženy a dosahujeme rozcestí,které už po rovině nás vede k vyhlídce na Otavu.O hradišti ani zmínka.Naštěstí značení cesty je v pořádku a po chvilce vcházíme pěšinkou do porostu a docházíme k cíli.
Nečekejte prosím žádné zřejmé pozůstatky typu archeoparků,patrný je dnes už jen pozůstatek obranného valu a někým postavený kříž.Nicméně místo dýchá zvláštní atmosférou,která je umocněna pohledem na údolí Otavy.Sedíme v trávě,nikde nikdo a vstřebáváme ten klid rušený jen zpěvem ptactva.....Měříč vzdáleností prozrazuje že jsme ušli pět kilometrů a něco málo k tomu.
Dodám jen že obdobně jsme se před pár roky vydali ke zbytkům hradu Poděhusy,a tam zub času a vegetace nelítostně pohřbily poslední zbytky čehokoli co hrad připomínalo.
Nicméně výlet se nám líbil a to že na místě jen už tak málo k vidění jsme tak nějak přešli....

Za skromnými zbytky míst kde v dobách hodně dávných naši předkové zakládali svá obydlí.

Jediná možnost kde se najíst a občerstvit je chatové oblasti Kavkovna v restauraci Cajska.

Procházka přírodou,líně se plazící Otava a klid...

Žádné vstupné se nevybírá.

Poslední aktualizace: 9.1.2021
Hradiště Vrcovice na mapě
Autor: Drumer1965

Příspěvky z okolí Hradiště Vrcovice

Do Písku jinak
.                                                Do Písku jinak  Do Písku…
Tlučkův mlýn stávající nedaleko od těchto míst je poprvé zmiňován již kolem roku 1405 coby majetek špitálu u Kamenného mostu v Písku,založeného rytířským řádem Křížovníků s červenou hvězdou.Roku 1860 koup…
Půjčovna kol Českých drah - Písek
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
Písek - JarníkV parku za Velkým píseckým náměstím, se napojíme na červenou…
Na druhý z výletů naší dovolené jsme vyrazili přímo z Písku do lesnatých…
Městský park vznikl na místě zrušeného příkopu a valu před městskými hradbami ve čtyřicátých letech 19. století. Na památku jeho…
Kamenný most v Písku je svým pojmenování z r. 2007 nejmladším mostem v Čes…
Písek leží v Jižních Čechách, severozápadním směrem od města České Budějov…
Významná stavba české hradní architektury. Byl zbudován ve druhé polovině 13. století písecko-zvíkovskou stavební hutí pro č…
Barokní Radnice v Písku se nachází v severozápadní části Velkého náměstí. …
Vyrážíme na výlet do jihočeského Písku. Město s bohatou histori…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě…
Navštivte nejstarší veřejnou vodní elektrárnu u nás a zjistěte jak probíhá…
Kamenný most v Písku je nejstarším dochovaným mostem na území České…
Vodní elektrárna královského Města Písku je nejstarší tohoto…
Alšovo či také Malé náměstí bývalo patrně hlavním rynkem středověkého Písk…
Jedeme do královského města Písek v Jižních Čechách ležícího na řece Otavě. Město bylo založeno v polovině 13.století českými panov…
Trojlodní stavba ze druhé poloviny 13. století, původně s dvojicí stejně vysokých věží. Jedna z nich byla v roce 1489 přistavěna a nyní dosahuje výšky 71 metrů. Mezi lety 1741 a 1743 byla k jižní…
V nejstarší části města nazývané Drlíčov se nachází dvouposchoďový dům s m…
  Jedním z nejznámějších obyvatel Písku byl básník, spisovatel, d…