hrad Křivoklát

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Vycházka - půldenní Za kulturou Za sportem Do přírody

Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů českých knížat a králů, jehož počátky sahají do 12. století. Za panování Přemysla Otakara II. vznikl rozsáhlý, velkolepý královský hrad, jenž byl výrazně přestavěn Václavem IV. a později velkoryse dobudován Vladislavem Jagellonským.

Křivoklát byl nekolikrát těžce poškozen požárem. Stal se obávaným vězením a jeho význam prudce poklesl. Romantismus 19. století a zejména majitelé hradu Fürstenberkové, kteří hrad drželi až do roku 1929 přivedli hrad k záchraně jeho restaurováním.

Nádherná hradní kaple, královský a rytířský sál s expozicí gotického malířského a sochařského umění, knihovna obsahující na 52 tisíc svazků, bohaté fürstenberské muzeum a obrazárna, proslulé vězení a mučírny s mučícími nástroji, monumentální velká věž s loveckými sbírkami a výhledem do okolí, příjemná procházka po hradbách, věž Huderka s černou kuchyní a vyhlídkovým Ochozem, hejtmanství s příležitostnými výstavami, to vše a ještě mnohem více je hrad Křivoklát, národní kulturní památka.

Projekt na obnovu výroby piva na hradě Křivoklátě

Cílem projektu je vrátit výrobu zlatavého moku po více jak 50 letech zpět na hrad Křivoklát. Historický pivovar, existující od r. 1517, vařil pivo na dolním nádvoří v přízemí budovy Hejtmanství až do roku 1951. Náš projekt posouvá novodobý pivovar do předhradí, do budovy tzv. Sklepů pivovaru, který je ve východní části areálu hradu a sloužila jako zázemí pro zmiňovaný historický pivovar. V suterénu se nachází více jak 600 čtverečních metrů ležáckých sklepů, přízemí sloužilo jako bednárna, lahvárna, umývárna a prostor pro stáčení. Nový projekt využívá areál Sklepů pivovaru včetně podkroví.

jídlo sme měli sebou ale najíst se člověk zvládne kdekoliv

Prohlídkové trasy

Volit můžete mezi dvěma prohlídkovými trasami s průvodcem a novinkou - volně přístupnou trasou do prostoru parkánu, hradebních ochozů a Velké věže s expozicí lovectví.

První (základní) prohlídková trasa Gotické paláce je věnována prohlídce interiérů hradních paláců a na druhé prohlídkové trase Celým hradem si prohlédnete všechna přístupná místa v nejstarší části hradu i těch méně známých a půjdete ve stopách českých králů.

Volná prohlídka bez průvodce vás zavede do severovýchodního parkánu, vystoupáte na hradební ochozy, kde uvidíte obranný systém a nakonec projdete loveckými interiéry až na vrchol Velké věže.

Prohlídku hradu můžete spojit s vycházkou po čtyřech značených vycházkových okruzích k nejkrásnějším vyhlídkám na hrad Křivoklát a nejzajímavějších míst v jeho okolí

Návštěvní doba

Hrad Křivoklát je otevřen celoročně, od 3. 1. do 25. 3. denně mimo neděle,
od 26. 3. do 31. 10 denně mimo pondělí a od 1. 11. do 31. 12. o sobotách, nedělích a svátcích.

Vstupné

Základní vstupné na prohlídku Gotických paláců činí 110 Kč na osobu, snížené 80 Kč na osobu a rodinné 290 Kč.

Poslední aktualizace: 14.2.2024
hrad Křivoklát na mapě
Autor: lukirubi

Příspěvky z okolí hrad Křivoklát

Okolím Křivoklátu
Při tomto výletě jsme se toulali a zároveň poznávali krásnou přírodu i…
Malá trojboká kaplička, kterou najdeme na skále proti veži křivokl…
Za Karla Egona II. z Fürstenbergu dosáhlo Křivoklátsko vrcholu svého rozkvětu. Kníže obratně těžil z přírodního bohatství svého…
Červená TZ procházející tímto rozcestím vás ve východním směru dovede ke kapli sv. Eustacha (2 km), pokračuje do Písků (3,5 km) a pa…
Když zaslechnete jméno obce Křivoklát, ležící jihovýchodně od okr…
                             Vlakem z Prahy na…
Křivoklát
Soutěž 2 body
Hrad Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů u…
aše společná cesta ačíná na Exitu 34 dálnice D5. Odtud směřujeme na Žebrák, Točník, Březová, Kublov, Roztoky u Křivoklátu, Křivoklát…
O velikonočním víkendu 20. a 21. dubna se můžete svézt parním vla…
Hrad Křivoklát je jistě místem známým a pozoruhodným. Ne každý z je…
Tento výlet jsem rozdělil do dvou částí. První část byla absolvována autem. Jsou v něm absolvována tato místa. Rozhledna Velká…
Ve druhé polovině července roku 2013 jsme vyrazili s manželkou,…
Zřejmě každá stavba, která se může pochlubit krásou a věhlasem je…
Křivoklát je velkolepý český královský hrad a je považován za jeden z…
Vyrážíme vlakem do stanice Křivoklát, krátká prohlídka hradu a pak výšlap…
Křivoklát - jeden z nejvýznamnějších českých hradů se nachází na…
Hrad Křivoklát není významný jen svou historií, ale také svou současností.…
Muzeum motocyklů Křivoklát se nachází v srdci Křivoklátských lesů, přímo…
Křivoklátsko je dnes chráněná krajinná oblast a biosférická rezervace…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě…