Hostýnské vrchy: Na Trojáku - Sv.Hostýn - Tesák - Na Trojáku

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody

V neděli 22.4.jsme vyrazili na turistický výlet do Hostýnských vrchů. Počasí bylo takové střídavé, ale hlavně že nepršelo. Autem jsme dojeli přes Valašské Meziříčí, Jablůnku, Ratiboř a Hošťálkovou k turistické chatě Na Trojáku kde bylo místo startu našeho výšlapu.

Popis trasy:

Od chaty Na Trojáku jsme se vydali po modré turistické značce k rozcestníku „Pod Křížkem“ (4km). Souběžně s touto značkou vede NS Tesák. Pokračovali jsme ještě 1km k dalšímu rozcestníku „U třech kamenů“. Odtud jsme se vydali po zelené značce přes „Holý vrch“ k rozcestníku „Klapinov“ (2km). Odtud cesta vede stále po zelené značce a souběžně s ní vede NS Hostýnské vrchy, která končí až na Hostýně. Zelená značka končí na rozcestníku „Skalný“ (2km) odkud jsme pokračovali zase po modré značce. Přes „Bukovinu“ jsme se dostali až k rozcestníku „Hostýn-Pod Valy“ (2km). Potom 0,5km po žluté do kopce na „Hostýn“. Celý tento úsek cesty byl velice pohodlný, cesta vedla lesem nebo po loukách a jediné mírné převýšení byl výstup k rozcestníku „U třech kamenů“. Z Hostýna jsme pokračovali po červené turistické značce na rozcestník „Chvalčov-Lesní školka. Je to jen 2km , ale je to prudký sestup po celé trase. Potom cesta vede po žluté značce podel potoka Bystřička přes rozcestník „Kozlůvky“ a „Valašky“ (1,5km). Kousek za Valaškami začíná cesta stoupat prudce do kopce až k rozcestníku „Pod Kyčerou“ (3km). Z tohoto místa je to zacházka asi 0,5km k turistické chatě Tesák. Od rozcestníku „Pod Kyčerou jsme šli po červené značce až k rozcestníku „Pod Křížkem“ (tu už jsme byli) a po modré značce jsme se dostali až k chatě Na Trojáku (6km).

Naplánovaná trasa je velice různorodá - horské turistické chaty, Rozhledna, poutní místo a krásná příroda, takže každý si vybere.

Na občerstvení a jídlo si můžete zajít Na Trojáku, na více místech na Hostýně nebo na chatě Tesák.

Cesta vede krásnou přírodou a až na to jedno stoupání a jeden sešup není náročná na převýšení. Na Hostýně můžete vylézt na Rozhlednu ze které je výhled na město Bystřice pod Hostýnem anebo můžete navštívit zdejší poutní kostel.

Na této turistické trase si sběratelé turistických známek mohou koupit tyto známky:

360-Poutní místo Sv.Hostýn

382-Tesák

1040-Na Trojáku

a poblíž jsou ještě :

885-Bystřice pod Hostýnem

1246-Chvalčov-Obřany

Délka trasy se rozchází. Když sečtu kilometry podle turistických ukazatelů tak vyjde 25,5km. Když sečtu kilometry podle mapy na DVD fy Shocart tak je to 22km a podle programu Turistické trasy, který používám pro plánování tras včetně profilu tak to vyjde 23,5km. Takže skutečnost bude asi někde mezi těmito údaji.

Poslední aktualizace: 25.4.2012
Hostýnské vrchy: Na Trojáku - Sv.Hostýn - Tesák - Na Trojáku na mapě
Autor: smudla

Příspěvky z okolí Hostýnské vrchy: Na Trojáku - Sv.Hostýn - Tesák - Na Trojáku

Přes "hory a doly" z Trojáku do Držkové
  Už je tady téměř konec září a my se zase budíme do krásného sobotního…
  Běh událostí ve svém životě většinou nezměníte a neovlivníte,…
Hotel Troják se svým sportovním centrem leží na křižovatce turistických…
Trasa kolem pramenů řeky Dřevnice, nad vesnicemi Držková a Vlčková,…
  Když se v roce 1925 začala přes centrální část Hostýnských vrchů budovat…
Troják je vyhledávané turistické středisko v Hostýnských vrších ležící na…
Trasa je sice situovaná na Hanou, ale vede po hřebenech Hostýnských vrchů a ne po rovině, jak by se podle názvu oblasti zdálo, a…
Středa 7. 9. 2022 Tady, pod dohledem mistra Jana Husa, kousek od …
  Tak jako se náš dnešní výlet skládá ze dvou částí, tak se nám i souhrou náhod dvakrát  za den razantně mění…
Kde se nachází ? Cestou z Trojáku směrem do Držkové jsme se zastavili  u …
   Krajina okolo valašské dědinky Držková je proslulá jako velmi bohaté…
  Po letošních poněkud zvláštních Velikonocích není následující neděli po…
   Ráno začíná poněkud divoce - dnešní sobota měla být dle médií zamračeným dnem. Venku se ale rodí další krásný podzimní den a tak rychle obléct a na…
Ráno sedáme do autobusu ještě za docela hezkého počasí. V průběhu…
   Narazili jsme na sebe v prodejně zlínského Army shopu a ihned jsme si…
   K této veřejnosti málo známé - přitom ale velmi pozoruhodné přírodní r…
A máme tu první zářijovou sobotu, která je už od rána tak prosluněná, že s…
Nejsme sice příznivci zimního počasí, ale kvůli tomu nene…
Jednoho srpnového rána vyjíždíme dálkovým autobusem, na Tesák, kde…
Předpověď počasí na první červencovou sobotu byla všelijaká, po obvykl…