Höhenglücksteig via Ferrata

Tipy na výlet Pro zdatnější Vycházka - půldenní Za sportem Do přírody Na hory

Jedeme do obce Hirschbach, která leží asi 40km východně od Norimberka. Její údolí je velice oblíbenou oblastí pro své hustě zalesněné kopce a pahorky, z nichž se zvedají vápencové skalní útvary. Skály představují lezecký terén všech obtížností a už v roce 1928 norimberští turisté zařídili první zajištěnou cestu sportovního charakteru, druhou v letech 1932-37. Obě cesty se dají pohodlně zvládnout během jednoho dne.

Foto: alikal87

Naším cílem je jedna ze dvou výše zmíněných zajištěných cest nebo-li via ferrata, německy klettersteig. Jedná se o cestu ve skalním lezeckém terénu zajištěnou fixními lany, řetězy, žebříky, kramlemi a čepy. Lze ji většinou absolvovat bez postupového jištění lanem. Obtížnost se značí na stupnici A až E, kdy ve zkratce A značí stupeň jako "jednoduché", B-mírně obtížné, C-obtížné, D-velmi obtižné, E-extrémně obtížné. Nás zajímá ta s názvem Höhenglücsteig (E).

Nutno podotknou, že tato ferrata patří mezi 5 nejtěžších v celém Německu a i když má ve svém názvu slovo štestí, bylo by dobré vědět, že se na ní stala jedna obrovská tragédie. Legenda německého lezení Kurt Albert doprovázel jako jeden ze tří vůdců 17ti člennou skupinu turistů. V místě zvaném Scharfes Eck se zřítil z výšky zhruba 18 metrů, později na následky zranění zemřel v nemocnici. Je paradoxem, že takovýto lezec zemřel zrovna na ferratě.

Nástup k ferratě z některého parkoviště v Hirschbachu zabere zhruba půl hodiny. Stačí jít po značkách Höhenglücksteig Teil1.

Ferrata je rozdělena na 3 samostatné úseky. Není tedy problém některou z částí vynechat a sledovat lezce z cesty pod ferratou. Trasa je dosti olezlá, tudíž velice kluzká. Za mokra se její obtížnost umocňuje, což mám sám vyzkoušené.

Foto: alikal87

1.část ferraty začíná nejištěným komínem o obtížnosti UIAA 2 nebo nově nataženým lanem pěkně z ostra v převisu, rozhodně je to Éčkový úsek a velice silový. Pak už pokračuje standardně jištěná cesta o obtížnosti A-C, která vás po několika minutách přivede zpět na pevnou zem, abyste o několik metrů dále nastoupili do nejtěžšího úseku vůbec. Tento úsek je sice krátký, ale velice silový. Dá se zvládnout za 1-2minuty, déle bych to nedoporučoval, není kde si odpočinout. Jinak jej lze v pohodě obejít. Pak přichází poslední část prvního "Teilu". která je už víceméně vycházková.

2.část ferraty značená jako B/C je tak trochu o ničem. Celkově je tak na 5-10minut, téměř celá po kolících. Na druhou stranu to proč ne, každý krůček se počítá.

3.část je převislý traverz o obtížnosti D, možná jedno místečko E, a to hned na začátku. Je to velice kluzký úsek bez umělého stupu, dosti silový. Opět není problém tuto část vynechat.

Sestup zpět na parkoviště pořád z kopce je tak na 20-30minut.

Na jednodenní výlet se vyplatí vzít si jídlo s sebou do batohu. Nicméně v Hirschbachu není problém se najíst i v restauraci. A kdo by uvažoval o delším výletě, sehnat zde nocleh taky nebude problém.

Tato oblast je známá díky množství lezeckých cest a tak ten koho lezení zajímá, si zde jistě najde to své nej. Ale i milovníci přírody si přijdou na své.

Foto: alikal87

Příroda je přeci zdarma, což už mnohdy taky neplatí. :-(

Poslední aktualizace: 14.2.2024
Höhenglücksteig via Ferrata na mapě
Autor: alikal87

Příspěvky z okolí Höhenglücksteig via Ferrata

Okouzlující Přírodní park Franské Švýcarsko
Přírodní park Franské Švýcarsko – Veldensteinský les se rozkládá na ploše…
Pegnitz je město s cca 14.000 obyvateli, v ležící v Bavorsku v oblasti Horní Franky v okrese Bayreuth. Pro cestovatele z Čech má…
Středisko Bavorského Falcka leží na cestě od Rozvadova do Norimberka. Je…
Francké Švýcarsko, německy Fränkische Schweiz, název vytvořený v 19…
Umělý kopec z bílého písku,vysoký 150m vznikl jako vedlejší produkt těžby…
Zoologická zahrada, jenž se nachází v Reichswald, byla založena v roce 1912 a zaujímá plochu 170 ha. Vznikla…
Delfinárium, jenž se nachází v areálu zoologické zahrady, bylo založeno v…
Barokní chrám, který byl zcela zničen za 2. sv.v. a v roce 2005 znovu otevřen. Lze si prohlédnout jak hlavní část, kde se pořádají…
Tentokrát bych chtěla popsat cestu z okolí Norimberka do Čech, přesně od…
Císařský hrad, Albrecht Dürer, vánoční trh zvaný Christkindlesmar…
Norimberský Christkindlesmarkt – pravděpodobně nejznámější…
Turistickou podívanou města Norimberk je orloj zvaný Männleinlaufen, který…
Přeci jen se nám blíží Vánoce a k nim neodmyslitelně patří vánoční…
Naše cesta bude tentokrát pokračovat od Dunaje k Norimberku podél…
Letos jsme se rozhodli vyrazit na adventní trhy do Norimberku. Kromě trhů…
V srdci středověkého starého města Norimberku se na prostranství …
Na adventním trhu v Norimberku, 13.12.2015TIP: Advent &…
  Při úklidu pracovního stolu jsem objevil bloček se zápisem z cykločundru v r. 2004. Tahdy jsme absolvovali cestu v ose z Chebu na Bayereuth, Bamberg…
Když se řekne Norimberk, leckoho napadnou malé pečené klobásky, j…
Vánoce jsou pro spoustu lidí tím nejkrásnějším obdobím v roce! K …