Hledačka sovy Rozárky aneb Ze zoo do volné přírody / Quest v zoo Ostrava

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody

Víte co je questing? Je to hra. Quest neboli hledačka je cesta, zábava i poučení.

Vydáte se na cestu, budete hledat indicie a luštit tajenku. Nepotřebujete více než list papíru, na kterém je, většinou formou veršů, popsaná trasa podle orientačních bodů. Splníte pár úkolů, vyluštíte tajenku a tím se dostanete k pokladu. Tato hra není omezena věkem, stačí umět číst a sledovat okolí.

Více o questingu zde: http://www.questing.cz/uvod.aspx

Hledačka sovy Rozárky v ZOO Ostrava má 6 zastavení a úkoly jsou zajímavé, poučné a zábavné...

Do zoo jezdím autobusem, ale tentokrát jsem jela s dcerou autem.Smile

Poprvé jsem chtěla „Hledačku“ absolvovat, když jsem byla o prázdninách v zoo s manželem, starší dcerou a vnučkama,na již tradičním výletě. U plameňáků jsem zjistila , že mi nefunguje karta ve foťáku. Byla jsem zklamaná a chtěla zjistit co se to s tím foťákem stalo..., minuli jsme výchozí bod hledačky, vydali se do restaurace Saola na oběd a pak už se nám nechtělo vracet. Musela jsem se později smát, protože jsme udělali přesně to, od čeho nás hledačka odrazovala...

" Vítej v zoo, máme otevřeno, každé zvíře tady má své jméno. Žijí tu šelmy, sloni, ptáci..., některá zvířata se do přírody vrací. Ke každému návratu se příběh váže, sova Rozárka ti je všechny ukáže. Nespěchej rovně, nechoď na svačinu, zahni hned vlevo, dej se Cestou stínů, procházkou hezkou po povalovém chodníku, jen dej pozor na zvrtnutí kotníku. Až příjdeš na silnici, Doprava se dej, na první úkol u orlů se nachystej." :-D

Využila jsem proto později nabídku mojí mladší dcery a jejího přítele a vyrazila do ZOO Ostrava s nimi s podmínkou, že tu „Hledačku“ už si musím projít.

Hurááá, prošla jsem všechna zastavení a tajenku vyluštila. Přiznám se, že mi s tím dost pomohla dcera se svým přítelem a ještě jeho kamarádem. Při odchodu ze Zoo jsme za to obdrželi malé upomínkové dárky.

Všechny body hledačky jsem nefotila ani nyní, důvodem bylo,... teď si možná většina z vás pomyslí " ta baba je fakt nemožná..." , že se mi u plnění druhého úkolu vybil ve foťáku akumulátor. :-D No holt to tak asi mělo být, ale nějaké fotečky jsem nacwakala no..., taky mobilem. Možná je to tak dobře, protože pro další zájemce už by tento Quest neměl to kouzlo, kdybych jim všechna zastavení vyfotila.

Bezva hledačka, při plnění úkolů jsme se výborně pobavili, ale také poučili. Díky hledačce jsme se prošli Cestou stínů, kde bohužel odbočí málokterý návštěvník zoo, (snad jen ti, které zajímá botanika) a objevili jsme voliéru Orlů skalních, také voliéru Orlosupů, kolem které jsme dříve procházeli skoro bez povšimnutí, když jsme se hnali za slony. Poslední zastavení u tabule sov je také zajímavé, až tady si člověk uvědomí, že sovy žijí v zoo také volně. Ano, ve volné přírodě a nějaká na nás houkala už když jsme šli Cestou stínů. Smile

Byl to jen celodenní výlet, takže ubytování nebylo potřeba. Najedli jsme se opět v Restauraci Saola, která se nachází přímo v areálu zoo. Kdo nechce přímo oběd v restauraci, může se najíst u několika dalších stánků s občerstvením a nebo si vzít nějakou svačinku sebou z domova. My tradičně využíváme všechny možnosti. wink

Quest je bezva, poučili jsme se a také prověřili své znalosti. O příštích prázdninách tuto hru určitě podniknu s vnučkama , ale napřed doma pořádně zkontroluju fotovýbavu.

Rozhodně se také poohlédnu po jiných hledačkách…

Pokud chcete absolvovat hledačku, musíte si samozřejmě koupit vstupenku do zoo. Výši vstupného a otevírací dobu zjistíte na stránkách zoo. viz.: odkaz

ZOO OSTRAVA

Poslední aktualizace: 22.10.2014
Hledačka sovy Rozárky aneb Ze zoo do volné přírody / Quest v zoo Ostrava na mapě
Autor: Alilka

Příspěvky z okolí Hledačka sovy Rozárky aneb Ze zoo do volné přírody / Quest v zoo Ostrava

Zoologická zahrada Ostrava
Zoo Ostrava se nachází v Ostravě, přesněji v části Michálkovice.   …
                Expozice voliéra "La Pampa" v Zoo Ostrava24.7.2021 La Pampa, nově otevřená, je největší průchozí voliérou v Zoo. Obývají ji převážně kondoři a také jeden savec:…
Na Valentýna na čichavce líbajícího do ostravské ZOO  14.2.2015  Slunnou…
V sobotu dopoledne kousek do ostravské ZOO. Valentýn v ostravské ZOO  15.2.2014  ZOO pořádá během roku i různé akce. My jsme se…
Když jsem se v závěru loňského roku dozvěděl z regionálních zpráv …
ZOO Ostrava - Včelí stezka  14.7.2013, 24.7.2021  Kdyby lidská hloupost kvetla, včely by nestíhaly. (převzato z panelu v ZOO)  Od 23…
Hřbitov vyhubených zvířat v ZOO Ostrava  Jedná se o symbolický hřbitov…
                           Expozice mokřady v Zoo Ostrava 13.9.2020 Mokřady se nacházejí na konci Zoo za pavilonem Evoluce.  Prochází tudy dřevěný chodník přímo nad mokřady a…
Safari expres v Zoo Ostrava 12.9.2020 Safari expresem (…
ZOO Ostrava - Cesta vody  14.7.2013  Pokud nechcete absolvovat procházku…
ZOO Ostrava - Cesta lesa  14.7.2013  Na Cestu lesa se napojíme na Sluneční louce, kde nás přivede Cesta vody kolem voliér dravých…
Zoo Ostrava se nachází v Ostravě, přesněji v části Michálkovice.  Podle…
1. ledna jdeme na novoroční výstup na ostravskou sopku - Haldu Em…
Městská část Ostravy Heřmanice leží v severovýchodní části města. Heřmani…
Areál zoologické zahrady Ostrava se rozkládá mezi městkými částmi…
Naučnou stezkou okolo Heřmanického rybníku Heřmanický…
Přírodní památka: Heřmanický rybník    Přírodní…
Městská část Ostrava-Michálkovice se rozkládá v severovýchodní části měst…
Hlavnou dominantou Michálkovic je dnes už nefunkčný čer…
Na haldu Ema od ZOO  28.9.2015  390 m m.n.  Jedeme k ostravské ZOO, odkud vyjdeme na haldu Ema. Halda je kuželovitý odval bývalých ostravských dolů od poloviny 19.stol. Jedná…