Hitlerovo Orlí hnízdo

Z dokumentárních filmů a týdeníků znám Hitlerovo letní sídlo vysoko v Alpách nedaleko Mnichova již delší dobu. Ale že bych se sem někdy podíval, tak tomu jsem ani ve snu nevěřil. Otevřené hranice a široké možnosti všem připraveným cestovatelům tomu chtěly jinak a tyto cíle se rychle přiblížily na dosah. Mnou podniknutá cesta je pro cestovatele téměř nenáročná bez velkých finančních výdajů a pokud jim bude přát počasí stejně jako mě, pak budou mít možnost shlédnout tu nádheru, kterou měl na očích ďábel lidstva. Cestu jsem podniknul ještě v měsíci dubnu před otevřením řádné sezóny, která začíná vždy 1. května a končí na konci října. Do oblasti Obersalzberg se lze snadno dostat vlakem na německou zvýhodněnou jízdenkou jakými jsou například jízdenka Bayern-Ticket a její obdoba platící pouze o víkendech, Schönes-Wochenende-Ticket. Vlak Vás zaveze až do cílové stanice Berchtesgaden, odtud může cestovatel dle fyzické kondice vyrazit buď pěšky nebo zvolit přepravu autobusem. Autobus lze využít jako přibližovadlo do místa zvaného Abfahrtsstelle-Kehlstein, kde se nachází velké parkoviště pro auta. Rovněž kdo pojede autem do Itálie může cestu spojit s tímto cílem a zastavit až v tomto středisku, pozor je tu ale stoupání až 24% ! Na přírodním upraveném bezplatném parkovišti lze zaparkovat auto bez velkých obtíží, ale o víkendu v sezóně může být i plné. Pak je nutno přejet na placené parkoviště. Z této obce se vydáme asfaltovou cestou vzhůru po okružní sedlové cestě, která má na začátku vstupní placenou kasu pro průjezd vozidel, kdo má zájem a finance může zaplatit a projet. Pěšky po silnici vystoupáme cca 15 min. k usedlosti Ofner Boden, kde stojí jediný dům u autobusové zastávky. Zde vpravo vkročíme po neznačené a vyšlapané cestě do lesa. Po krátkém úseku narazíme na asfaltovou křižovatku cest, kde se dáme prudce doleva směrem do svahu po cca 200 m narazíme na první turistické ukazatelé. Ty Vás dovedou údolím po výšlapu až pod vrchol před vstupní bránu do nitra skály, kde je vybudován výtah do budovy Kehlsteinhaus. Cesta není náročná, ale v serpentinách svižně stoupá a v dubnu byl na stinném místě ještě sníh, hlavně v horních partiích. Orientací a majákem Vám bude stále i částečně viditelná vrcholová chata, na které je na stožáru uchycen anténní sytém mobilního operátora. Výstup trvá cca 2 hod., vzdálenost ani čas se na turistickém značení neudává. Na vrcholové nástupní stanici končí svoji jízdu i sezónní autobus s turisty z dolního výchozího parkoviště. Z úrovně nástupní stanice výtahu máte dvě možnosti jak se dostat na vrchol. Výtahem v sezóně po zaplacení vstupného a nebo pěšky po cestičce, která začíná 10m ve směru odjezdové cesty busu směrem dolů a kam je cykloturistům vjezd zakázán. Po deseti minutách výstupu jste u chaty „Orlí hnízdo“ a můžete si vychutnat pohledy do Rakouska – směr východní a nebo na překrásné partie Alp směrem jihozápadním a západním pokud Vám bude přát počasí. Pro lepší výhled a záběry v hledáčku můžete ještě vystoupat o pár výškových metrů výše a pak již máte vše jako na dlani. Po prohlídce panoramatických výhledů se lze vydat na zpáteční cestu dvěma směry. První je návrat po příchozí cestě a druhá je mimo sezónu po asfaltové cestě autobusů. Tato cesta má i několik tunelů a pěkných vyhlídkových míst, ale je také o něco delší. V dolní lesnaté partii před poslední serpentinou k velkému parkovišti odbočíme vpravo do lesa a zkratkou po 500 m vstoupíme na výchozí neplacené parkoviště pod kasou. Ti kteří přijedou vlastním autem na tento cíl cesty nepotřebují ani jedno Euro. V sezóně se dá cesta výstupu a sestupu kombinovat autobusem. Pokud Vás tento článek zaujal a uvažujete o návštěvě horské chaty na vrcholu hory Kehlstein v Bavorských Alpách, pak mnoho užitečných informací o Dopravě na Orlí hnízdo naleznete ve stejnojmenném průvodci. Autor: Lukáš Košík

Poslední aktualizace: 10.9.2007
Hitlerovo Orlí hnízdo na mapě

Příspěvky z okolí Hitlerovo Orlí hnízdo

Hitlerovo  Orlí hnízdo – Kehlsteinhaus, Kehlstein Teehaus -   Berchtesgaden  NĚMECKO
Hitlerovo Orlí hnízdo – Kehlsteinhaus, Kehlstein Teehaus - Berchtesgaden NĚMECKO
Klapka, akce !!!! Mnichov, léto roku 1914 … Ve…
Mnoho cestovních kanceláří nabízí jednodenní zájezd na Orlí hnízdo (v…
Bratr s rodinou se rozhodli navštívit Hitlerovo Orlí hnízdo -…
Na jednom ze slevových serverů jsem si zakoupila výlet na Orlí hnízdo …
Ráno jsme se probudili, podívali se z okna ... a hned bylo jasné,…
Výlet na Orlí hnízdo The Eagle's Nest Kehlsteinhaus, Berchtesgaden,…
Nad Berchtesgadenskou oblastí se majestátně tyčí hora Watzmann -…
Jedním z mých letošních pěkných zážitků bylo svezení se po horské silnici…
V dalších řádcích popsanou okružní trasu (Rundweg) doporučuji každému…
Po Dolním Rakousku a Salzburku jsme se rozhodli udělat si malinkou…