Hänziegelstiege

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Za sportem Do přírody

Foto: Rendav

Hlásili poslední letní den, dobrý důvod pro slezení Hänziegelstiege.
Cestu zahajujeme na zastávce tramvaje Beuthenfall. Jdeme po červené a hned pěkně zprudka do kopce po široké lesní cestě až pod Blossstock, kde červenou necháme pokračovat vlevo , zatímco my se vydáváme vpravo. Pár metrů a už se objevila ta nádhera. Kovové stupačky zasekané do pískovce a vodící lano. Krásné, lehce adrenalinové stoupání. Po menším oddechu, pokračujeme úzkým komínem, kde můžou mít silnější postavy potíže. Závěr tohoto krásného stoupání je více adrenalinový neboť je zapotřebí překročit 70 metrů hlubokou propast. Výhled však rozhodně stojí za tu námahu a pohled na Lilienstein a Königstein nikdy neomrzí. Dál už pokračujeme pohodovou cestou až na rozcestí, kde se musíme rozhodnout jakému lákadlu dáme přednost. Vyhlídka Carolafelsen, Schramsteine nebo Malý Winterberg.

Rozhodujeme se pro Malý Winterberg, kdy nás cesta vede přes krásné svačinové místo Idagrotte. Tato exponovaná vyhlídka je už jen slabý odvar oproti výstupu na Hänziegelstiege.

Malou odbočku z plánované cesty děláme u Malého Winterbergu. Vyhlídku „Altán“ by bylo škoda opomenout. Vracíme se zpět na zelenou značku a klesáme po dřevěných schodech zpět do údolí, přičemž se po cestě pochechtáváme protinožcům, co funí nahoru. Zpět do Beuthenfallu nás vede červená klidná lesní stezka.

Hänziegelstiege. Lehce adrenalinový výstup zakončený překrásnými výhledy.

Popisovaný výlet nevede přes žádnou hospůdku, je tedy třeba svačinu sebou do batůžku. Vyhlídky jsou pak krásným místem ke konzumaci vlastních zásob.

Jako jsou Schramsteine nejkrásnější jsou Hänziegelstiege nejzajímavěší.

Lesní parkoviště po celé délce Křinického údolí stojí 4 eura na den. Pro romantiky doporučuji jízdu tramvají z Bad Schandau.

Ještě něco málo fotek zde

Poslední aktualizace: 12.9.2012
Hänziegelstiege na mapě
Autor: Rendav

Příspěvky z okolí Hänziegelstiege

Ferrata na Häntzschelstiege
Jde o jednu z nejnáročnějších zajištěných cest v Českosaském Švýcarsku. Je…
Pozvánka na úžasný zážitek ze zajištěné cesty v kouzelné krajině…
Necelé 3 km severně od Schmilky v NP Saské Švýcarsko je osamělý, 130 m vysoký, skalní blok Frienstein.  Na jeho vrcholu ve 13.…
Jedna z nádherných skalních vyhlídek v NP Saské Švýcarsko, uprostřed…
Kuhstall (Kravín) je pískovcová skála nedaleko Lichtenhainského vodopádu,…
Je to část Staré cesty, po které procházeli poutníci ze Schmilky do kostela v Lichtenhainu. Dnes tudy vede žlutě značená cesta ze…
Výlet do pískovcových skal národního parku Saské Švýcarsko, přes Svaté…
Výlet do Saského Švýcarska do oblasti Schrammsteine. Vycházím z nádraží v Bad Schandau. Procházím lázeňským městečkem, pokračuji okolo aguaparku Taskana, historického 50 metrů…
Zážitková přeshraniční „Lesní stezka Labské pískovce" je společný…
Trasa zacina na vyhlidce Grosstein,  po zelene se vrati…
Výlet na jednu z nejnavštěvovanějších tras a vyhlídek v Saském Švýcarsku.…
Další kouzelná Vyhlídka na pravém břehu Labe v Saském Švýcarsku.…
Jedna z nejvyhledávanějších vyhlídek v Saském Švýcarsku. Je na…
  Tato trasa je náročnější jen svojí délkou, jinak je to pohodová cesta po lesních stezkách. Ano převýšení tu je, ale výhledy pak…
náročnější trasa , především na počáteční stoupání, vedoucí z okraje obce Schmilka po zelené značce na vyhlídku zvanou Kleine Bastei…
Výlet do nádherné krajiny Saského Švýcarska. Jako první cíl svého výletu…
Výlet z Hřenska za krásnými Rozhledy na vrcholky Saského Švýcarska na…
Naše cesta vede k nejznámějšímu symbolu národního parku k Pravčické bráně.…
  Hřensko – soutěsky a Pravčická brána. V minulém výletu jsme se podívali na Moravu, a tentokráte jsme otočili na druhou stranu…
Pravčická brána je největší přirozená skalní brána na našem kontinentu,…