GOLF NA GRADU – TENUTA PRIMERO

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Na golf

Ta myšlenka dozrávala půl roku, napřed jsem si už loni přečetl v rakouském časopise inzerát, že někde v Itálii se dá hrát golf celý týden za 100 Euro. Pak jsem se v Brně na cestovním veletrhu setkal s TOMMYM SCHNARFEM, zástupcem golfového hřiště z přímořského ostrovního města GRADO a sousedního kempu TENUTA PRIMERO, a s překvapením jsem zjistil, že je to ono hřiště.

Grado je pro nás v podstatě nejbližší moře, leží kousek od Terstu, z Prahy i Brna je to kolem 700 km.
V okolí jsou i další golfová hřiště – Terst, Lignano Sabbiadoro a další, ale pokud si z pobytu uděláte rodinnou dovolenou a vyjde vám počasí, ani vás nenapadne trmácet se někam jinam. Grado stačí…

Foto: Ivo__

Koncem jara jsem sbalil plavky, kola a bag a s celou rodinou vyrazil prozkoumat Grado. A hlavně jeho golf. Cestou rozptyluji manželčiny chmurné prognózy týkající se teploty moře a čtyř bazénů, které se v kempu mají nalézat. Ano, jsou tam, všechno už je teplé, kemp poloprázdný (vylidněný možná dokonce ze tří čtvrtin), golf čeká sto metrů přes silnici, mistrovská osmnáctka a ještě devět kratších, cyklostezky po obou stranách silnice vedoucí do pět kilometrů vzdáleného města Grado, které zabírá valnou část ostrova.
Manažer kempu Tommy Schnarf je typický Ital, černovlasý a rozčepýřený, není k přehlédnutí. Překypuje ochotou, informace se jen hrnou. Golf, kemp i velká marina patří jedné rodině. Její hlavou je bývalý sjezdař Ivan Marzola, italská hvězda z éry Franze Klammera, který také na zdejších grínech často pobývá. Stovka na týden skutečně platí, o všem pouze pro ty, co se ubytují v kempu, zdůrazňuje Tommy a hned mi vydává příslušný bloček.

Kemp má kapacitu až tří tisíc lidí, kteří mohou volit mezi bungalowy, mobilhomy, spoustou prostorných míst ke klasickému kempování (až 110 metrů čtverečních) a několika úplně novými luxusními pokoji v marině (jejich marina je přístav pro 800 lodí až do 28 metrů délky, jeden z nejlepších na Jadranu, věčně plno, pro suchozemského golfistu ohromující pohledy, k tomu ještě menší marina pro dalších 200 lodí návštěvníků kempu).

Je tu bezvadná restaurace s výhledem na pobřeží Itálie, Slovinska a Chorvatska, pro obyvatele kempu sleva, slovenská číšnice, okouzlující pizzaiolo Antonio (fakt umí). A pokud se vám chce pro změnu vytáhnout paty a popojet, můžete vybírat mezi stovkou jiných hospůdek ve městě Grado, jehož starobylé centrum s dva metry širokými uličkami je jimi přeplněno.

Foto: Ivo__

Hřiště si na nic nehraje – klubovna je jednoduchá, sousedí s restaurací a ztrácí se v zeleni. Stojí tu spousta bugin, což je dobré znamení. Seznam turnajů mne přesvědčuje, že to tady opravdu o něčem je. Už první jamka tento pocit potvrzuje: dlouhý třípar na ostrov, taktak tam dostřelím. Pod můstkem na ostrov proplouvají hejna obrovitých kaprů, kterým prý nejvíc chutná posekaná tráva z hřiště, snad díky tomu dorůstají velikosti menších velryb… Další jamky jsou vcelku přehledné, je tu rovina, žádné slepé horizonty. Problémy může přinášet šířka fervejí, rafy tu moc neznají, místo nich je na spoustě míst voda, často lemovaná rákosím. Voda příčná, voda podélná, někde je s vámi celou délku jamky. V ní spousta kachen, po březích důstojně chodí divoké husy, vedle obří bažanti – všechno se tu zdá růst trochu víc než u nás. I racci ve vzduchu vypadají o hodně větší než jejich kamarádi, které ještě pamatuji od Baltu z NDR. Grado odděluje od pevniny velká laguna s tisícem ostrůvků, příroda tu žije naplno.

Grado je celoročně v provozu, v zimě je tu nejmíň deset stupňů, v chladnějších měsících je hřiště často cílem výprav golfistů z míst, kde se zrovna hrát nedá. Mají tu ještě dalších devět jamek pro začínající hráče, krásný putting green a vůbec všechno, co si umíme na golfu představit.

Kemp je plný vzrostlých stromů (i palem), je tu příjemný stín, vlastní pláž v délce přes kilometr.

Stovka na týden skutečně platí, o všem pouze pro ty, co se ubytují v kempu.

Pro kluby a skupiny má Tommy spousta slev a výhod – každému tu ušije pobyt na míru. Tráví svůj čas v kempu, ale na golf má větší vliv než manažer hřiště, neboť všechno důležité jde přes něj.

Když máte neomezený golf na týden, nehrajete pokaždé všech 18 jamek zároveň, klidně kus ráno a kus podvečer – i to vám dovolí, hřiště je málokdy tak plné, že by vás to nějak omezovalo. Vozík stojí solidních 30 euro, ubytování v bungalowu vyjde v plné sezoně maličko přes 20 euro na osobu, ve stanu asi na půlku. Většina stanů je obřích rozměrů, hodně jich tu stojí celý rok (za 1 400 euro).

Pokud byste se chtěli o Tenutě Primero dovědět víc, otevřete si stránky www.tenuta-primero.com. A než se tam vydáte, nechte si připravit svou osobní nabídku golfového pobytu. Informace vám podá Tommy Schnarf (emailová adresa info@tenuta-primero.com).

Poslední aktualizace: 8.2.2010
GOLF NA GRADU – TENUTA PRIMERO na mapě
Autor: Ivo__

Příspěvky z okolí GOLF NA GRADU – TENUTA PRIMERO

Aquileia
Městečko Aquileia se nachází asi 10km od Jaderského moře v provincii…
Jste-li na výletě v Terstu a už Vás omrzí chodit po památkách, případně…
Galerija Terrazza al Mare - Terasa Galerija pri moriHneď prvý deň ako sme…
Hneď v prvý deň nášho pobytu v prímorskom letovisku Lignano, časti Sabbiandoro sme sa prešli po pobreží od našej budúcej pláže č. 16…
Chiesa Parrocchiale di San Giovanni Bosco - farský kostol sv. Jána  Bosca - sa nachádza na ardese - Parco San Giovanni Bosco 35 v Li…
K pešej zóne sme sa dostali po dvojprúdovej ulici Viale Centrale, ktorá potom prechádzala do pešej zóny, ktorá sa tiahla rovnobežne …
Mestečko Lignano sa nachádza na severe Talianska, neďaleko ďalšieho…
Hneď po príchode do letoviska Lignano a po odložení si batožiny na dočastné stanovisko pri vilke Melita, kde sme sa počas nášho poby…
Taliansko - Lignano Sabbiadoro - detský hrací park PARCO JUNIORPri návrate z pešej zóny plnej obchodíkov, kaviarničiek, reštaurácii,…
Náhodou sme na našej doobedňajšej prechádzke po letovisku Lignano Sabbiadoro "narazila" na letné divadlo - Arena Adria, ktoré sme už…
Tento rok sme sa po dlhšej dobe vydali na dovolenku k moru. Pretože sa nám v minulosti páčilo na severe Talianska, vybrali sme si op…
Přírodní rezervace Devinske stene (Falesie di Duino), tj. Devínsk…
Při návštěvě Bibione každý vidí v pozadí Krásné pobřežní scenérie maják Il Faro. Je to jeden ze symbolů, který je zobrazen na…
Pro přímořská městečka s křivolakými uličkami a obdélníkovými náměstími…
    PIRAN   - velmi přitažlivé starodávné obchodní a rybářské m…
Kostel sv. Jurije nebo Jiří, stojí na návrší nad městem. Vedle něho je…
Piran je nejkrásnějším a nejromantičtějším městem pobře…
Začali jsme snídaní s výhledem na moře a ranní prohlídk…
Městečko Piran je krásné přímořské městečko. Leží na malém poloostrově, na jehož konci se nachází maják. Dominantu Piranu tvoří…
Nejkrásnější z několika slovinských středozemních měst je určitě Piran,…
Chorvátsko - Istria maják Savudrija   Savudrija je malé mestečko 7 km…
Nevím, jestli je správné použít přístav, ale ono to není ani město ani…
Z Bibione na kole k majáku Il Faro Maják Il Faro v Bibi…
Mezinárodní turistická vesnice - "Villagio Turistico Internaziona…
Pro ty mladší bude zřejmě vzpomínkový popis mé první – a vlastně i jediné – cesty do někdejší Jugoslávie něčím zcela nepochopitelným, ale tento…
Dnes si už, samozřejmě, přesně nevzpomínám, jak tehdy vlastně takov…
Koper (italsky Capodistria) je město ve Slovinsku, na pobřeží Jaderského moře. Má skoro 24 tis obyvatel. Koper je nejdůležitějším přístavem země. D…
Caorle je půvabné historické městečko u břehů severního jadranu v Itálii. Caorle láká nejen svou dlouhou pláží s teplým pískem a mořským dne…
Směřujeme k severnímu Jadranu do letoviska Caorle, cca 50 km východně…
Po dálnici od Splitu směrem do ČR. Od Splitu je vzdálenost cca. 9…