Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Za kulturou

Další pěkný výlet mě zavede do Libereckého kraje na hrad a zámek Frýdlant.Cestu podniknu vlakem. Z Teplic jedu osobákem do Ustí n labem Kde přestoupim na rychlik směr Liberec .Odtud pokračuji motoráčkem do Frýdlantu v čechach.Z nádraži jdu pěsky na hrad je to asi 1-1,5 km u pokladny zakoupim listek a čekám na prohlidku.

Frýdlant patři k nejrozsáhlejšim a nejvýznamějšim pamatkovým celkum v Severnich Čechach.Spojuje dva architektonické utvary středověký hrad a renesančni zámek.Hrad byl vybudován kolem poloviny 13 stoleti.Mezi lety 1622-1634  patřil Frýdlant Albrechtu z Valdštejna koupil je za 150000 zlatých.Po jeho zavraždění v Chebu v roce 1634 ziskali od císaře Frýdlant Gallasové,od roku 1757 Clam Gallasové významná šlechta,ti zde pobývali do roku 1945 kdy byl Frýdlant zestátněn.Kaple a renesanční zámek byly postaveny na přelomu 16-17 stoletiMarkem Spazziem di Lancio.Co se týče prohlidky navštívím vrchnostenskou kancelář,rytířský sál,hodovní sín,expozice 200 dýmek,a v zámku pánské a dámské pokoje ,modrý salon,zámeckou kuchyni s puvodním zařizením.U druhého okruhu je možno navštivit zbrojnici.Po dvouhodinové návštevě hradu a zámku Frýdlant se podivám do městečka a potom jedu domu.

Najedl jsem se v Liberci u nadraži v motelu .Dalši občerstveni jsem udělal ve Frýdlantu na náměsti.

.Nejvice se mi libil hrad a zámek Frýdlant .Zámecká kuchyně,expozice dýmek,rytiřský sál.Pohodová cesta vlakem.

Vstupné 1.Zakladni prohlidková trasa prohlidky 90-120 minut,dospěli 130 kč,duchodc inad 65 let 90 kč,děti,studenti 80 kč.rodinné 390 kč.2 prohlidková trasa delka 60 minut,jednotné vstupné 160 kč,rodinné 330 kč Otevírací doba 1.4-31.10.Duben,Řijen 9-15 30 hod,Květen,Červen,Září 9-16 hod,Červenec,Srpen 9-16 30 hodin

Poslední aktualizace: 5.1.2011
Frýdlant na mapě
Autor: BRUMLIK

Příspěvky z okolí Frýdlant

Frýdlant
Frýdlant leží v Libereckém kraji, severním směrem od města Liberce. Frýdl…
Centrální či hlavní náměstí severočeského Frýdlantu se kupodivu nejmenuje Valdštejnovo, ale je pojmenováno po prezidentu T. G. Masarykovi. Je sice ot…
Mezi mnohé „historické atrakce“, které v severočeském Frýdlantu st…
Jednou z mnoha zajímavých frýdlantských památek je zdejší neorenesanční radniční budova nacházející se v severozápadní frontě náměstí T.G. Masaryka …
Krkonoše mají svého vládce Krakonoše,Orlickým horám vévodí Rampušák,ale co…
Zámek Frýdlant , doporučuji jako prostředek automobil, pokud výlet…
Neděle 29. 8. 2021 - dopoledne Noc byla stejně studená jako ty předcházející. V 8 byla zima a zataženo…
pokud by jste se rozhodli si krásně ale i trochu aktivně odpočinout,…
Zajímavou památkou severočeského Frýdlantu je také dvoupatrová, sa…
Kamenná rozhledna ve Frýdlantu
Na severozápadním úpatí Jizerských hor, na Resselově kopci nad Fr…
Hrad nebo zámek, kostely, radnice s muzeem, měšťanské domy v…
Při severní straně frýdlantského kostela Nalezení sv. Kříže se tyčí mariánský sloup, který se pyšní mj. tím, že je největší památkou svého druhu na …
Jednou z dlouhé řady zajímavých frýdlantských památek je kapličková křížová cesta, nacházející se v těsné blízkosti zdejšího kostela Nalezení sv. …
Město Frýdlant ležící přibližně 20 km od Liberce, v sousedství Ji…
V našich zemích neobyčejně vzácná ukázka renesanční sakrální architektury patří k dominantám severočeského města Frýdlant. Zdejší kostel Nalezení…
Komplex, který se skládá ze středověkého hradu, a renesančního zámku…
Frýdlantský zámecký pivovar se nachází pod zdejším hradozámkem a…
Zámecký pivovar Frýdlant je zmiňován již v roce 1381. V letech 1595-1598 došlo k jeho rozšíření Rederny a…
VÁŽENÍ PŘÁTELÉ TURISTIKY I TURISTIKY, RÁD BYCH VÁS POZVAL NA VYCHÁZKU…
Frýdlant
Frýdlant je monumentální hrad s vysokou válcovou věží a zámek, který se…