Formanskou stezkou

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

FORMANSKOU STEZKOU

Sobota 14. září 2013. Na tento den byl určen pěší výlet po Formanské stezce z Kasejovic.

Všechno dohodnuto a tak jsme byli připraveni vyjít na trasu již v osm hodin. Musíme ještě počkat na pár spáčů, oznámila nám hlavní organizátorka. Netrvalo to dlouho a všichni jsme byli pohromadě a po společném fotu odchod směrem na Újezd u Kasejovic, Zámlyní do Starého Smolivce.Na této první polovině trasy bylo mnoho seznamování, vzhledem k tomu, že se jednalo o první ročník. Za Zámlyním jsme přerušili lov kachen a střelci sklonili své lovecké zbraně k zemi. Možná že jim mezitím kachny odletěly, ale to jsme se již nedozvěděli. Docela v pohodě se nám podařilo dojít do obce Metly. Pro informaci tady byla v roce 2002 obrovská ničivá povodeň po protržení hrází tří rybníků , které jsou nad sebou. Tato povodeň smetla i pořádnou část Blatné. Dnes je vše nové a věřme, že dobře zabezpečené. Odtud vedla příjemná polní cesta středem kukuřičného pole do Starého Smolivce, kolem areálu mysliveckého sdružení Stráž. V místní hospodě na nás byli již připraveni i proto, že ve Starém Smolivci byla právě pouť. Při občerstvení jsme se dozvěděli od místních mnoho zajímavého na naše kamarádky turistky. Všichni se v okolí dobře znají a tak jsme natahovali uši, abychom se dozvěděli co nejvíce zajímavostí. Ne že by se přetřásaly pikantnosti, ale pořádně jsme se všichni zasmáli. Po občerstvení se všichni vydali na Dožice, do kterých vedla právě Formanská stezka. Opravdu pěkná trasa pro pěší, cyklisty, on-line bruslaře a v zimě i pro běžkaře. Za kapličkou odbočkou vlevo asi po 200 metrech se objevil pomník sovětského partyzána Grigorije Pimonoviče , který zde byl zavražděn nacisty v roce 1944. Druhá lesní cesta nás zavedla zpět na Formanskou stezku a pak už to nebylo moc daleko do Dožic. Naše zastávka byla nejprve u Brdského anděla strážce pozitivní energie a také na odpočívadle na Vraždě. To bylo místo, kde došlo na podzim v roce 1620 ke střetnutí císařských vojsk s armádou českých stavů. Při cestě vpravo bylo možné spatřit jednu větrnou elektrárnu, která i když foukal vítr nebyla v provozu. Možná, že neměla ještě povolení pro dodávku el. energie. Prošli jsme Dožicemi a pokračovali v cestě do Budislavic, kde nás v místní hospůdce U Křížů čekala výborná gulášová polévka a dobré pivko. Paní Křížová s manželem nám připravili opravdu příjemné posezení. Pro informaci neznalých je paní Křížová přebornicí v karetní hře „ lízaný mariáš“. Známe i takové mariášníky z města vzdáleného 70 km, které ve finále přeboru lehce porážela. Po rozloučeníto bylo z Budislavic do Kasejocic, cíle pochodu jen kousek a tak nám ještě zbyl před odjezdem čas na I. Poločas fotbalového utkání Kasejocice x Dvorce. Celý den nás provázelo hezké slunečné počasí a dobrá nálada. A jak prohlásil jeden filmový důstojník „ Tak je to správne, tak to má byt „ tak s tím jsme na konci pochodu souhlasili všichni. Tuto hezkou trasu po nás půjde ještě mnoho milovníků turistiky a všem přejeme hezké zážitky. TK BLAMIŠ.

Za nově otevřenou Formanskou stezkou ze Starého Smolivce do Dožic a hezkou krajinou kolem Kasejovic.

Velmi dobré občerstvení bylo v hospodě ve Starém Smolivci a v Budislavicích v hospůdce U Křížů. Jinak po cestě z vlastních zásob.

Hezky zvolená trasa, Brdský anděl i pěkné posezení Na Vraždě. Jinak přátelské přijetí v hospůdce U Křížů v Budislavicích i ve Starém Smolivci.

Pokud někdo z našich následovníků bude on-line bruslař nebo jezdec na kolečkovém prkénku, pak je možné si potřebné sbalit do batohu a projet se.

Poslední aktualizace: 11.10.2013
Formanskou stezkou na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Formanskou stezkou

Kasejovice
Kasejovice leží v Jižních Čechách, severozápadním směrem od města…
                       Je na západ cesta dlouhá  Je čtvrtý březen 2012 a…
                      Z KASEJOVIC  DO BLATNÉ   Za hezkého polojasného…
                    Přes dva kraje  Dne 2. října jsme se vydali na putování krásnou krajinou na rozhraní dvou krajů a to…
Trasa dnešního cykloputování nás povede zhruba severním směrem od…
Obec Lnáře je známá zejména díky místnímu monumentálnímu zámku a…
První zmínky o tvrzi pocházejí přibližně z roku 1318. Za prvních vladyků stála, ještě dřevěná, v močálovité…
Šestá etapa s Ladislavem Stehlíkem Zemí zamyšlenou   Další tedy už…
Obec Lnáře se nachází na severozápadním okraji okresu Strakonice …
Lnáře (zámek)
Soutěž 2 body
Malebný zámecký areál je klenotem městečka Lnáře na Strakonicku v…
Obec Lnáře leží v Jihočeském kraji, ve strakonickém okrese, na toku…
Pátek 22. 5. 2020 V noci byl klid, teplota stejná jako předcházející dny,…
V mírně zvlněné krajině s četnými rybníky, s převahou luk a pastvin, v…
                                 Z Oselce   DO  Oselce  Když padlo…
  Jedeme na západ Blatenska do míst, kde prochází hranice mezi Jihočeským…
Každoroční Jarní výprava s kamarády se odehrála podle Petrových regulí. On byl na řadě s výběrem a volil okolí Blatné, kde kdysi…
Jedem do Chanovic (550 m). Je to obec v okrese Klatovy - 16 km od Nepomuku…
                               Krajem čertových kamenů        První…
elezniční stanice Vrčeň to není stanice, kde nasedneme do vláčku a někam…
                                  Chodorova Vrčeň   Pořadatelé z klubu…