Expedice Slovenský Ráj

Slovenský ráj je zárukou pěkné procházky v období právě probíhajícího babího léta. Právě tato myšlenka nás přesvědčila o cestě do tohoto území. Slovenský ráj nabízí mnohé atrakce v podobě roklin, jeskyň, řetězů, žebříků, lávek, ale hlavně vodopádů. Ty jsou pro svou velikost a přístup k nim nejzajímavější, a pro mladého fotografa velmi atraktivní. Cesta tímto územím je jednoduchá, není náročná, v podzimních měsících zvlášť výhodná, neboť toto území v létě je hojně navštěvováno zájezdovými turisty (skupiny 30 lidí), a to se opravdu špatně pořizují snímky krajiny. Jak už jsem napsal nejzajímavější jsou vodopády. Turistické trasy jsou přizpůsobeny tak, že si je vychutnáte dokonale. Cesty vedou přímo korýtkem malé říčky, jsou jednosměrné a stavěny tak, že jdete proti směru proudu. Což je celkem omezující časově (jedna říčka = jeden den), ale vzhledem k bezpečnosti a pohodlnosti pohledu velmi rozumné. Ubytovali jsme se v kempu Podlesok, ceny kempu jsou uvedeny níže, jelikož byl večer, navštívili jsme místní restauraci a začali plánovat nedělní trasu. Inspirovaly nás fotografie nacházející se v místní krčmě (kolibě). Vyhrála to trasa začínající v kempu (zelená barva) korytem říčky Suchá Bela. Tato trasa není náročná, je to dvouhodinový pochod po kamenech, skoky přes kaluže, občas do kaluže, zkrátka jdete korytem. Jakmile dojdete k prvnímu vodopádu, říkáte si, to je nádhera. Fotím, jenže pak přichází cesta po žebríku nahoru, v blízké těsnosti vodopádu skrz skálu, a objevují se nové a nové nádherné kompozice. Naštěstí jsme vyšli brzo, takže jsme se nemuseli zdržovat u žebříku. Tuto vlastnost jsme poznali v závěru, neboť díky fotografování nás asi 25 členná výpravy (věkový interval 3 - 70 let) dohnala a tím skončila idylická procházka. Po dvou hodinách chůze (dá se to zvládnout rychleji, když se nekocháte) dojdete na velkou vyasfaltovanou plochu, kde se nachází rozcestník a zjišťujete, že jediná cesta zpátky na Podlesok je žlutá, neboť ostatní cesty jsou opravdu jednosměrné. Využili jsme tuto velikou plochu ke svačině a rozhodli se nedbat turistické jednoměrné značení a s velkou opatrností a obezřetností se vydali po žluté podél řeky Piecky. Cesta i zde byla příjemná, ale díky charakteru klesání trochu obtížnejší, zvláštní pozornost byla věnována chůzi po lávkách, protože lávky jsou nad vodou, tudíš vlhké a kluzké. Veliké plus bylo, že jsme potkali jen tři turisty jdoucí správným směrem a tím nenastala komplikovaná situace na žebřících. Tato trasa schovávala veliké překvapení v podobě Velikého vodopádu (15m). Turistická značka, kterou jsme neviděli, pokud jsme se neotočili, vedla do malé vesničky Píla. Odtud jsme se dostali po silnici na Podlesok. Celá tato vycházka nám trvala 5 hodin a délka této trasy je 14 km. Jednoduše řečeno krásná lehká procházka. Kemp Podlesok : 560 m n.m. 71 slunečních dnů vroce Ceny : Osoba 50,- Sk Stan 50,- Sk Auto 50,- Sk Moto 40,- Sk popl. 5,- Sk Zvláštní jev : V areálu kempu, v podzimním období zde potraviny v potravinách nekoupíte. Turistická vstupenka : 30,-Sk na 3 dny nebo 15,-Sk na 1 den. Náhodné kontroly sem tam potkáte.

Poslední aktualizace: 8.2.2002
Expedice Slovenský Ráj na mapě
Autor: tomas

Příspěvky z okolí Expedice Slovenský Ráj

Spišská Nová Ves
Kulturně společenské, administrativní a hospodářské centrum Spi…
Římskokatolický farský kostel Nanebevzetí Panny Marie je nejcenější…
Historické Radniční náměstí nacházející se v centru Spišské Nové Vsi je…
Jedeme na dovolenou na Slovensko. Jsme oba v důchodu, tak jsme si ji…
Pátek 28. 7. 2023 Tady se…
Slovenský Raj v marci keď sú všetky vodopády zamrznuté,krásna scenéria…
Markušovský kamenný hríb je situovaný pri hlavnej trati Košice- Žilina. Osobným vlakom zo Spišskej Novej Vsi sa odvezieme do Markušoviec.  …
Ideme na celodennú túru v krásnom prostredí Slovenského raja Prielomom…
Významné středisko cestovního ruchu na severním okraji oblasti Slovenský…
Sokolia dolina patrí medzi najpríkrejšie a najdivokejšie tiesňavy v Slovenskom raji.Dostaneme sa sem buď z Kláštoriska-1 hod,alebo…