Ervínův hrad

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Za sportem Do přírody Na hory

Jdeme na Ervínův hrad, který, ale hradem není....wink

V západní části Prachovských skal, která je mimo hlavní turistický zájem, se nalézá jedno mooc zajímavé místo - Ervínův hrad. Ve skutečnosti se o hrad nejedná, ale o skalní masiv s vyhlídkou, ze které se nabízí rozhled na okolní skaliska. Z přístupové cestičky máme výhled i na vrch Vyskeř. Název vyhlídka dostala podle majitele panství Ervína Šlika.

Návštěva toto místo je ideální pro toho, kdo chce mít ve skalách klid, kterého se v "hlavní" části skal vůbec nedostává. Jen trámky na přístupovém mostku jsou již celkem opotřebované a tak zvýšené opatrnosti není na zbyt.

Dalabanec byl v Turistické chatě v cetru skal, to už ja klasika vzít si tác a obídek si odnést jako ve škole. To prostě k prachovským skalám patří.

Co se líbilo? No přece ten bohovský ničím nerušný klid v krásné přírodě, v zajímavém místě.

K Ervínovu hradu nás spolehlivě dovede zelená značka. Zajímavostí jsou směrníky, které značí odbočku ze zelené značky k vyhlídce, pocházejí již z roku 1966.

Poslední aktualizace: 27.9.2011
Ervínův hrad na mapě
Autor: Martens

Příspěvky z okolí Ervínův hrad

Zámostí - Blata
Obec Zámostí-Blata se nachází mezi západní částí Prachovských skal a Mladějovem. První písemné zmínky o vsi se datují rokem 1542.…
Okruh cca do 10 km (oml.se na mapě mi to nešlo zobrazit zde na turistice.cz, ale na www.mapy.cz zobrazíte i s kilometry). Při tomto okruhu, který…
Turistický rozcestník, který se nachází v západní části Prachovských skal…
Turistický rozcestník, který se nachází v západní části Prachovských u odbočky k vyhlídce zvané Ervínův hrad, ukazuje turistům cestu…
Ervínův hrad je skalní vyhlídka v západní části Prachovských skal. Dojdeme na ní po zelené značce od rozcestí Pod Svinčicí, nebo od Koupaliště U…
Turistický rozcestník, který se nachází U Koupaliště U Pelíška, ukazuje…
Dřevěná plastika bájného strážce skal Pelíška se nachází cca 500 metrů pod Turistickou chatou U Koupaliště, které je výstižně…
Nenáročný asi cca 2 km pěší výlet na pěknou skalní zříceninu hradu Pařez,…
zřícenina hradu Pařez
Cílem naší cesty je romantická zřícenina skalního hrádku Pařez, která se…
Skalní Hrádek Pařez, respektive jeho ruiny, se nachází na jihozápadním…
Mezi obcí Pařezská Lhota a osadou Blata na Jičínsku se na samém okraji…
Skalní hrad Pařez se nachází na okraji Prachovských skal v krásné lesní…
Na hlavní silnici z Jičína do Trutnova jede jeden kamion za druhý…
Na Stájích - rozcestí v severní části Prachovských skal. Kříží se zde červená značka ve směru Turistická chata - zřícenina hradu…
Nová dřevěná plastika skřítka a bájného ochránce skal Pelíška se nalézá při vstupu do Zelené rokle, cca 150 metrů od vstupu do skal…
Naše společná cesta na Exitu 44 rychlostní silnice R10. Dále pokračujeme směrem na Židněves, Sukorady, Obrubce, Horní Bousov,…
Skalní uskupení pískovcových útvarů různých tvarů, poblíž města J…
Začátek trasy je u turistické chaty,u chaty je placené parkoviště( 50kč na…
To co v Krkonoších znamená Labská bouda, to v centru prachovských skal…
Naše společná cesta začíná na Exitu 44A dálnice D10 Jičín. Odtud pokračujeme přes Židněves, Sukorady, mineme Sobotku a směřujeme na Jičín. Projedeme Ohařice…
Prachovské skály
Přírodní rezervace vyhlášena v roce 1933. Skalní město vzniklo usazením pískovců a slínovců na dně druhohorního moře a stalo se tak…
Pechova vyhlídka - většinou neprávem opomíjená vyhlídka, která se nachází…
Cílem dnešního výletu není nic menšího než jedno z nejkrásnějších skalních…
Týden v Českém ráji je krátká doba k navštívení alespoň těch nejz…
Název místa Vyhlídka Českého ráje vypovída za vše... prostě nádhera. Z vyhlídky se nabízí výhledy na celý amfiteátr skal,…
Z Vyhlídky Míru se nabízí krásné výhledy na vrcholky skal, které lemují…
Prachovské skály - Myší díra
Skalní útvar Myší díra v Prachovských skalách se nalézá při cestě malým (žlutým) okruhem ve směru od Točenice k Vyhlídkám. Průchod skalní štěrbinou…
Císařská chodba je nejmohutnější částí Prachovských skal. Jedná se Hlubokou rokli, která je lemována kolmými skalními stěnami. Jméno…
Prachovské skály - Šikmá věž - Vítkova vyhlídka
Vítkova vyhlídka na Šikmé věži se nachází v jižní části Prachovských skal. K vrcholu Vyhlídky vedou schody vytesané do skály. Z…