Dvoudenní putování Krkonošemi

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Putování (více dnů) Do přírody Na hory

JELENKA
JELENKA  •  Foto: správce

VÁŽENÍ PŘÁTELÉ TURISTIKY I TURISTIKY, RÁD BYCH VÁS POZVAL NA DVOUDENNÍ PUTOVÁNÍ, KTERÉ ZAČÍNÁ NA POMEZNÍCH BOUDÁCH A KONČÍ V MARTINSKÉM ÚDOLÍ V KOŘENOVĚ. VYRÁŽÍME OD IC HORMÍ MALÁ ÚPA/POMEZNÍ BOUDY, KAM JSME PŘIJELI AUTOBUSEM Z VRCHLABÍ. OD ROCESTNÍKU VYCHÁZÍME PO ŽLUTÉ ZNAČCE ZPOČÁTKU DO MÍRNÉHO, POZDĚJI DO PRUDKÉHO KOPCE SMĚR JELENKA. TA JE TAKÉ OBČERSTVOVACÍ MOŽNOSTÍ. DÁLE STOUPÁME, TENTOKRÁT PO ČERVENÉ ZNAČCE DO PRUDŠÍHO KOPCE SMĚR SNĚŽKA. PO CHVÍLI SE CESTA NAROVNÁ A STÁLE UVIDÍME PRVNÍ VRCHOL PUTOVÁNÍ. PAK SE CESTA ZASE ZVEDÁ A DOJDEME PŘES ROZCESTÍ JUBILEJNÍ CESTA, NA NEJVYŠŠÍ HORU ČR, NA SNĚŽKU. ZDE BUDE ASI MILION LIDÍ, TAK SE ROZHLÉDNEME, VYFOTÍME, OTISKNEME RAZÍTKO DO CANCÁKU A POKRAČUJEME. JELIKOŽ  NECHCEME STÁT FRONTU NA SESTUPOVÉ CESTĚ ZVANÉ VÁCLAVÁK, VRÁTÍME SE K ROZCESTÍ JUBILEJNÍ CESTA A PŮJDEME PO DLÁŽDĚNÉ CESTĚ PO POLSKÉ STRANĚ DO OBŘÍHO SEDLA/SLASKI DOM. ZDE JE OPĚT HAFO LIDÍ, TAK SE ROZHLÉDNEME SMĚREM NA Karpacz A DO OBŘÍHO DOLU, OTISKNEME RAZÍTKO A POKRAČUJEME DÁLE PO MODRÉ ZNAČCE SMĚR LUČNÍ BOUDA. BUDE PROCHÁZET ÚPSKÝM RAŠELINISTĚM A NASKYTNOU SE NÁM ÚCHVATNÉ VÝHLEDY NA KRKONOŠSKOU TUNDRU A I ZPĚT NA MAJESTÁTNÍ SNĚŽKU. NA LUČNÍ BOUDĚ, JE SKVĚLÁ OBČERSTVOVNA, MAJÍ SVOJE PIVO PAROHÁČ, SVOJE ROHLÍKY A KOLÁČE. OTISKNEME RAZÍTKO A PO OBČERSTVENÍ POKRAČUJEME DÁLE PO MODRÉ ZNAČCE, SMĚR BOUDA BÍLÉ LABE. OPĚT NÁS ČEKAJÍ VÝHLEDY DO KRÁJE A V ÚDOLÍ BÍLÉHO LABE LAHODNÝ ZVUK TEKOUCÍ VODY. V BOUDĚ BÍLÉ LABE SE OPĚT MŮŽEME OBČERSTVIT, OTISKNEME RAZÍTKO A JDEME PO ŽLUTÉ ZNAČCE SMĚR LUŽICKÁ BOUDA A DÁLE ŠPINDLEROVKA. ODTUD JDEME PO ŽLUTÉ ZNAČCE SMĚR Petrova Bouda A POSOUDÍME STAV RODÍCÍ SE NOVÉ PETROVKY. DO CÍLE PRVNÍ DNE PUTOVÁNÍ, JE TO OPRAVDU UŽ JEN KOUSEK A JDEME TEDY PO MODRÉ ZNAČCE SMĚR BRÁDLEROVY BOUDY. ZDE SE UBYTUJEME, A POKUD TO STIHNEME, TAK I NAJÍME/ VAŘÍ JEN DO 18 HODIN/, V RESTAURACI OTISKNEME JIŽ TROCHU UNAVENÉ RAZÍTKO  A JDEME SE PŘIPRAVIT NA PUTOVÁNÍ DRUHÉHO DNE. V NOHÁCH MÁME 23 HORSKÝCH KILOMETRŮ, ALE HLAVU ČISTOU JAK ALABASTR.

DRUHÝ DEN, SI DÁME POŘÁDNOU SNÍDANI ZE ŠVÉDSKÉHO STOLU A VYRÁŽÍME PO MODRÉ ZNAČCE K MARTINOVĚ BOUDĚ, KDE JIŽ V PŮL DEVÁTÉ  RÁNO MŮŽEME ZÍSKAT RAZÍTKO A POKRAČUJEME DO MÍRNÉHO KOPCE PO MODRÉ NA ROZCESTÍ POD SMIELCEM, KDE ZMĚNÍME BARVU ZNAČKY NA ČERVENOU A JDEME POD HOROU VYSOKÉ KOLO KE SNĚŽNÝM JÁMÁM, KDE SE NÁM NASKYTNOU NÁDHERNÉ VÝHLEDY JAK NA VYSOKÉ KOLO, TAK I DOLŮ DO SNĚŽNÝCH JAM. DÁLE JDEME PO OKRAJI AŽ K VYHLÍDCE U TELEVIZNÍHO VYSÍLAČE A PAK DÁLE POHODLNOU CESTOU K VIOLÍKU, COŽ JE PŘÍRODNÍ ÚTVAR, KTERÝ VYPADÁ, JAKO KDYBY  NĚKDO VYSYPAL KAMENY NA HROMADU. OD VIOLÍKU JDEME DÁLE NA ROZCESTÍ ČESKÁ BUDKA, KDE JIŽ DÁVNO ŽÁDNÁ BUDKA NENÍ, KDE ODBOČÍME VLEVO PO VOŽÍČKÁŘSKÉ TRASE K PRAMENI LABE, KTERÝ JE OSTATNĚ VIDĚT UŽ Z DÁLKY. OD PRAMENE LABE SEJDEME PO ZELENÉ ZNAČCE K LABSKÉ BOUDĚ, KDE JE DALŠÍ OBČERSTVOVACÍ STANICE A DALŠÍ RAZÍTKO. OD LABSKÉ BOUDY SEJDEME K ROZCESTÍ A NENECHÁME SI UJÍT LABSKÝ VODOPÁD, KE KTERÉMU DOJDEME PO MODRÉ ZNAČCE. PO SHLÉDNUTÍ SE VRÁTÍME ZPĚT NA ROZCESTÍ A JDEME PO MODRÉ ZNAČCE K ROZCESTÍ U ČTYŘ PÁNŮ, KDE ODBOČÍME PO MODRÉ SMĚR KRAKONOŠOVA SNÍDANĚ, KDE JE OBČERSTVENÍ A RAZÍTKO A JDEME DÁLE PO MODRÉ, K MUMLAVSKÉMU VODOPÁDU. PO NÁDHERNÝCH FOTKÁCH A POSLECHU HUČENÍ VODOPÁDU SE ZASTAVÍME V MUMLAVSKÉ BOUDĚ, KDE JE RAZÍTKO A PAK U LIŠÁKA, KDE SI DÁME JÍDLO A DALŠÍ RAZÍTKO. PO MODRÉ ZNAČCE POKRAČUJEME DO HARRACHOVA A PROJDEME CELÉ MĚSTO AŽ K ROZCESTÍ U DIANY, KDE MODRÁ ZNAČKA KONČÍ A JDEME PO ČERVENÉ PŘES MÝTINY DO MARTINSKÉHO ÚDOLÍ, KDE KONČÍ NEJEN NAŠE PUTOVÁNÍ, ALE TAKÉ KRKONOŠE A JEDE ODTUD AUTOBUS DO TANVALDU. DRUHÝ DEN JSME UŠLI 22 KILOMETRŮ A JSME PLNI KRÁSNÝCH ZÁŽITKŮ Z PUTOVÁNÍ

PŘEDEVŠÍM JEDEME DO KRÁSNÉ PŘÍRODY, ČEKAJÍ NÁS NÁROČNÁ STOUPÁNÍ, KRÁSNÉ SESTUPY, VÝHLEDY A PRO SBĚRATELE RAZÍTEK MNOHO ÚLOVKŮ

PO CESTĚ JE MNOHO MOŽNOSTÍ, JE TŘEBA VYZDVIHNOUT LUČNÍ BOUDU, BOUDU BÍLÉ LABE A Labskou boudu, KDE SKVĚLE VAŘÍ, UBYTOVÁNÍ JE TAKÉ MNOHO, JA SPAL V POLOVINĚ CESTY NA BRÁDLEROVÝCH BOUDÁCH

VČUDE JE KRÁSNĚ, NÁDHERNÉ VÝHLEDY DO KRAJE, JEN KDYBY SI KONEČNĚ LIDÉ ODNÁŠELI ODPADKY, TO BY BYLA ÚLEVA. PRVNÍ DEN JSEM NASBÍRAL IGELITKU A DRUHÝ DEN TAKÉ

DO PŘÍRODY SE BOHUŽEL ZATÍM NEPLATÍ A ĚKTEŘÍ NLIDÉ SE PODLE TOHO BOHUŽEL  CHOVAJÍ

Poslední aktualizace: 11.8.2017
Dvoudenní putování Krkonošemi na mapě
Autor: správce

Příspěvky z okolí Dvoudenní putování Krkonošemi

turistické rozcestí Nad Pomezními Boudami
Turistický rozcestník, který se nachází cca 300 metrů nad Pomezními Boudami, ukazuje turistům směr po Cestě Česko Polského…
Schronisko PTTK Na Przełęczy Okraj znajduje się na wysokości 1046 m n.p.m. Tworzą go dwa budynki.…
Rozcestník Malá Úpa – Pomezní Boudy leží přímo na hraničním přechodu do Polské republiky. Slouží sítím turisticky značených cest obou států, proto tak nebývalé…
Horní Malá Úpa - infocentrum Pomezní Boudy
Informační centrum, kde návštěvník najde info o lokalitě a možnosti…
Popis trasy naleznete na adrese:http://ondra-pdvyv.wz.cz/odkazy/XVIII-Sb…
Malá Úpa,Pomezní Boudy: od zastávky autobusu nahoru, u Galerie Celnice…
Autobusem na Pomezní Boudy.Autem do Horního Maršova k mostu, kde na…
Pomezní Boudy jsou nejvýše položenou částí Horní Malé Úpy. Nacház…
Popis trasy naleznete na adrese:http://ondra-pdvyv.wz.cz/odkazy/XVIII-Sa…
Z Pomezních Bud přes Sněžku traversem na Pomezní Boudy.Mapa: Malá Úpa,Pomezní Boudy.Z Pomezek vyjdeme po červené, magistrále, přes B…
Aktivně prožité dny v krkonošské přírodě a jedinečný gurmánský zá…
Pro náš výlet tentokrát volíme cestu od Pomezních bud. U turistického…
Dojedeme autobusem do Horní Malé Úpy. Tam se můžete zajít podívat do info…
Ski areálem projíždí pravidelně dva skibusy. Doprava je pro návště…
Turistický rozcestník, který se nachází na Pomezních Boudách, ukazuje…
Cesta začíná v Horní Malé Úpě, kam se můžete pohodlně dostat přes…
Tento památný kostel se nachází na území Krkonoš, které bylo…
Turistický rozcestník, který se nachází v lokalitě Pod Jelenkou cca 2 km…
Středa 8. 9. 2021 - odpoledne Po obědě v Temném Dole jedeme dál na sever -…
Mezi krkonošskou klasiku patří výšlap na vrchol Sněžky. K výběru máme 3…