Drábské světničky-Klamorna-Žabakor

Tipy na výlet Rodina s dětmi Do přírody

Z Tanvaldu jsme se po železnici přemístili do Březiny nad Jizerou-první písemná zmínka o obci pochází z roku 1225, která leží jihozápadně od Turnova, na trati Turnov-Mladá Boleslav.

Od vlakové zastávky se po žluté vydáváme do nedalekých Příhrazských skal, jejichž dominantou je zcela jistě zřícenina Skalního hradu Drábské světničky. Cestou procházíme skalní průrvou známou jako Studený průchod.

Návštěva samotných Drábských světniček probíhá bez problémů, ačkoli jsme si mysleli, že v lednu nám nebude umožněn vstup. Ostatně, nejsme jedinými turisty, kteří vyrazili do přírody a k tomuto krásnému místu.

Po červené značce si odskakujeme k bývalému Píčově statku, tedy k jeho ruinám. S trochou fantazie si lze představit podobu stavení v dobách jeho největší slávy.

Pak věnujeme pozornost hradišti z popzdní doby kamenné, ml. doby bronzové a 5.-4. stol. př. n.l., zvanému Klamorna.

Vracíme se zpět k Drábským světničkám, odkud pokračujeme nejprve ke Studenému průchodu, následně do obce Olšina. K železniční zastávce v Březině je to už pár metrů.

Vlak nám jede víc jak za hodinu, proto si ještě ordinujeme procházku k rybníku Žabakor. který je od roku 1998 spolu se sousedním rybníkem Oběšenec vyhlášen chráněnou přírodní rezervací. Jako významné hnízdiště vodního ptactva je pravidelně sledován ornitology.

Manžel si ho hned zamiloval, protože zde objevuje svoji srdeční záležitost-volavku popelavou.

Poslední aktualizace: 26.1.2014
Drábské světničky-Klamorna-Žabakor na mapě
Autor: Lena1979

Příspěvky z okolí Drábské světničky-Klamorna-Žabakor

turistické rozcestí Dneboh - Kavčina
Turistický rozcestník, který se nachází u obce Dneboh u parkoviště, které je východiskem k výstupu na Drábské světničky, ukazuje…
Drábské světničky jsou pozůstatky skalního hradu v Českém ráji. Náleží do Příhrazských skal. Je odtud výhled na…
Vracíme se z turisticko - rozhlednové dovolené, jejíž větší část jsme…
Míříme na jedno z nejkrásnějších a nejtajemnějších míst Českého ráje,…
Skalní hrad Drábské světničky nedaleko Mnichova Hradiště ve Stř…
Turistický rozcestník, který se nachází u známé turistické lokality Drábské světničky, ukazuje turistům cestu ve dvou směrech. Po…
Automobilem lze dojet na místo zvané „Na Krásné vyhlídce“, odkud vede cesta lesem po červené i modré turistické značce. Cesta o délc…
Naše společná cesta začíná na Exitu 58 rychlostní silnice R10. Odtud směřujeme po trase Dobrá Voda, Boseň, Zásadka a Dneboh. Zde na…
Letos se jako v jiných letech neotevře pro turisty na přelomu března a du…
Pozůstatky hradiště z pozdní doby kamenné a skalního hradu opuštěného v 1…
Na silnici R10 přibližně v polovině mezi Mnichovým Hradištěm a Turnovem.…
Konečně nastal ten den, kdy s manželem začínáme naši několikadenní pouť po…
Když jsme procházeli Zlatou stezkou Českého ráje, zaujala nás u odbočky n…
Skalní štěrbina Studený průchod se nachází cca v polovině cesty mezi Krásnou vyhlídkou a Drábskými světničkami. Skalní štěrbina o…
Drábské světničky
Soutěž 2 body
Zbytky skalního hradu Drábské světničky, které dnes tvoří malebný labyrint…
Když už zamíříte za krásami Českého ráje, myslím, že kromě nejznámějších míst, je dobré též navštívit zříceninu Drábské světničky…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych výás pozval na výlet okolím Drábských světniček, které se nacházejí nedaleko obce Dne…
Nedaleko Mnichova Hradiště se nachází obec Dneboh (264 m.n.m.). Když jsme tudy projížděli, zaujala nás zdejší malá, ale zajímavá vyh…
Turistický rozcestník nacházející se 1,5 km po žluté od žst. v Březině.…
Turistický rozcestník, který se nachází u soutěsky zvané Studený průchod nedaleko drábských světniček, ukazuje turistům cestu ve…