Dogtreking v Jizerských horách - huskytours.cz

Tipy na výlet Pro zdatnější Vycházka - půldenní Do přírody

Cílem našeho výletu se stala psí farma v Jizerkých horách, konkrétně v Janově nad Nisou.

Jedeme se podívat na to jak na této farmě žijí a zároveň si vyzkoušet Dogtreking. Na farmě je skoro 30 Alijašských huskyjů. Farmu vlastní Američan jménem Rodney. To je rozhodně pozitivní, protože si člověk může procvičit svoji angličtinu. Na farmě byli ale zároveň přítomny 2 české, moc milé průvodkyně.

Po příjezdu na farmu jsme si udělali procházku okolo boud, kde pejsci pobývali. Pouze tři pejsci byli vypuštěni, zatímco zbytek smečky čekal na svém místě. Během procházky jsme postupně poznávali jednotlivé psy, sledovali jejich chování a interakce s ostatními členy smečky. Bylo to úžasné seznámení s jejich jedinečnými osobnostmi. Všichni pejsci jsou skvěle socializovaní, jedna moc milá fenka doslova vyla aby nás přilákala a my ji tak mohli podrbat.

Po seznámení se psi následovala lehká instruktáž toho jak s pejskem jít a zároveň nám byl přidělen pes jménem Falco. Já byl pouze jako doprovod, postroj měla nasazený moje přítelkyně. Následoval Dogtreking, 7km dlouhá procházka po horách během kterého k sobě máte na popruhu připnutého psa. Vzhledem k tomu že jsou to huskyjové a jsou zvyklý tahat, tak tempo bylo dost vysoké, ale nic co by člověk alespoň trochu zvyklý na pohyb nebyl schopný zvládnout. Behem cesty nám slečny průvodkyně odpovídaly na všemožné dotazy a člověk tak začal mít k jejich práci na farmě mnohem větší obdiv.

Návrat na farmu byl velmi chaotický, ale zároveň plný radosti. Jak jsme se přibližovali, smečka se evidentně těšila na své kamarády a všichni se dali do běhu. Po příchodu na farmu byli vypuštěni i zbývající psi a nastal opravdový chaos plný vítání a radostného štěkotu. Po chvíli se psi unavili a my jsme měli možnost si popovídat s majitelem farmy, Rodneyem, který je nejen velmi zajímavý, ale zároveň nesmírně vtipný. Většinou hovoří anglicky, ale mluví srozumitelně a občas pro pobavení publika přidá i nějaké české slovíčko.

Na oběd nám byla od místních doporučena restaurace dole ve vesnici, nicméně my jsme nestíhali a tak jsme vzali zavděk svačinou připravenou předem a vyrazili opět na cestu.

Všichni pejsci jsou opravdu skvěle socializovaní, já nejsem člověk co je v přítomnosti cizích větších psů úplně v klidu ale zde jsem se cítil velmi konfortně.

Rodney i ostatní jsou super, rádi se s Vámi pobaví a odpoví na co jenom můžou.

Příroda Jizerek v kombinaci s uštěkanou smečkou psů je skvělý zážitek.

Voucher jsem zakoupil pro přítelkyni na slevomatu za 549 Kč, já mohl jít bez pejska jako doprovod zdarma.

Peníze z výdelku jdou zpět do farmy, co jsem pochopil tak psi sežerou zhruba 500 kg masa týdně takže každá koruna je dobrá.

Parkování je přímo u farmy, trochu hůř se to hledá, ale navigace ( Mapy.cz ) Vás spolehlivě navede.

Poslední aktualizace: 18.5.2023
Dogtreking v Jizerských horách - huskytours.cz na mapě

Příspěvky z okolí Dogtreking v Jizerských horách - huskytours.cz

Pomník obětem 1. světové války v Hraničné
Mohutný žulový pomník není možné přehlédnout, pokud pojedete v podhůří Jizerských hor po místní silničce z Loučné nad Nisou k…
Pokud se vydáte z Janova nad Nisou západním směrem po žluté turis…
Na žluté turistické trase z Janova nad Nisou k Hašlerově chatě asi po jednom kilometru nepřetržitého stoupání najdeme rozcestník s názvem Trniště …
Rozcestník Janov nad Nisou - Most označuje směr několika turisticky značených tras a nachází se kousek od centra Janova nad Nisou na…
Bylo pondělí a nám začínal první den dovolené v Jizerských horách. Zatím…
Šipky rozcestníku umístěného v dolní části Janova nad Nisou za bývalým…
Jizerské Hory (rozhledna Královka, Bedřichov). Okruh 15 km. Výchozí bod j…
Obec Janov nad Nisou se nachází na úpatí Jizerských hor, asi 5km severně…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych vás pozval na výlet Jizerskými horami, na kterém navštívíme tři rozhledny, Křížovou c…
Přírodní památka Tichá říčka byla vyhlášená dne 15.1.2008 Správou CHKO…
Rozcestí turisticky značených cest před Hašlerovou chatou v Jizer…
Křížová cesta s přírodním oltářem u Janova nad Nisou patří k zajímavým, ale málo navštěvovaným místům. Křížovou cestu, která patří k…
Z cirkevních lidových památek se do dnešní doby zachoval pouhý zlomek. Zvláště poslední režim vládnoucí Komunistické strany těmto…
Na kopci u Loučné nad Nisou, kousek od žlutě značené turistické t…
Rozcestník Hašlerova chata - studánka se nachází asi 400 metrů západním směrem od samotné Hašlerovy chaty. Je zde křižovatka lesních…
Rozcestí Harcovský les najdeme ve stejnojmenném lese u celkem široké lesní cesty, po které směřuje červeně značená turistická cesta z Janova nad…
Probudili jsme se do čtvrtého dne našeho pobytu v Penzionu U Hlavičků,…
Všechno krásné má jednou svůj konec a tak i naše báječná dovolená v…
penzion Harmonie Roubené stavení po citlivé rekonstrukci.Pokoje s…
Bedřichov, jedno z nejvýznamnějších lyžařských středisek v euroregionu…