Dochovalý hrad Kostomlaty pod Milešovkou

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Hrad Kostomlaty nalezneme na kopci nedaleko stejnojmenné obce. Jedná se o velmi zachovalou zříceninu. Do dnešní doby se nám dochovaly dvě věže a několik bočních stěn. Bohužel ani jedna z věží není přístupná.

Jak na hrad:

Pokud jste se vydali na hrad autem je dobré ho zaparkovat na "náměstěstí" naproti místní hospůdce, je zde několik parkovacích míst. Parkování zde máte zdarma. Na hrad se pak vydáte po zelenné turistické značce, která nás dovede až na vrchol. Připravte se ovšem na prudší stoupání. Po zhruba dvěstě metrech odbočíte vpravo a začnete pomalu stoupat. Zhruba po dalších 100 m opustíte obec a čeká vás už jen krásná příroda. Po opuštění obce se po pár metrech dostanete na začátek lesa a od této chvíle jen a jen stoupáte. Po necelém 0,5 km jste již u cíle.

Trocha z historie:

Foto: chantal

první zmínka o hradu pochází z roku 1333, kdy byl uváděn jako součást oseského panstí. V roce 1335 zakoupil hrad císař Karel IV., který byl i nejvýznamnějším majitelem tohoto hradu. Až do 16. st. se tu vystřídalo několik vlastníků např. Jindřich Škopek z Dubé, Jakoubek Kostomlat atd...

V 16. století nastal renesanční způsob života a hrad začal zrácet svůj význam a postupně zpustl.

Své pozdější využití našel až v roce 1841, kdy zde byl zřízen hostinec, který existoval až do 20. století.

Občerstvit se můžete v již zmíněné hospůdce naproti, které jste parkovali.

I přesto, že výstup na hrad nepatřil k těm nejlehčím, určitě jsme toho, že jsme se sem vydali, nelitovali. Po zdolání se nám totiž naskytl překrásný pohled na krásnou zříceninu hradu a příjemně jsme si tu i odpočinuli a poseděli.

Pokud vám zbude čas určitě si nenechte ujít ani návštěvu nedalekého hradu Ostrý více info zde.

Foto: chantal

Hrad je přístupný celoročně a není zde vybyráno žádné vstupné.

Poslední aktualizace: 17.3.2011
Dochovalý hrad Kostomlaty pod Milešovkou na mapě
Autor: chantal

Příspěvky z okolí Dochovalý hrad Kostomlaty pod Milešovkou

Poslední letní den roku 2015 na Sukoslavi a v Kostomlatech.
Ten čas letí jako bláznivý, člověk se jen tak náhodou podívá do kalendáře…
K dalšímu výletu jsem si vybral okolí Kostomlat, kam jsem se rozjel…
Barokní zámek je dominantou obce Kostomlaty pod Milešovkou na…
Nedaleko od hřbitova v Kostomlatech na místě původní barokní kaple byla v roce 1825 postavena nová kaple Panny Marie Pomocné. Od 18.…
Jedeme navštívit hrad Kostomlaty P. MILEŠOVKOU.  Výstup je pro hodně…
Na SZ svahu hory Pařez nedaleko Kostomlat pod Milešovkou je zalesněná bezejmenná vyvýšenina / dříve Josefstein/, kde na skalnatém…
Z Královského města Litoměřice se vydáte směrem na Lovosice a dále na…
Náš pobyt v Českém středohoří i naše dovolená, zaměřená na Ústecký kraj,…
Rozhledna na hradě Kostomlaty.
Na výrazném kopci nad obcí Kostomlaty stojí zbytky jednoho z velkých…
Tuto trasu jsem uskutečnil dne 11.4.2012. Bylo to hlavně z důvodu, že jsem…
Hrad založený před rokem 1333 pány z Oseka se stal od roku 1435 kolébkou…
~ Hrad Sukoslav byl vybudován roku 1333 pány z Rýzmburka.~ V průběhu 16. století hrad zpustl.~ V polovině 19 století byla opravena a…
Jedeme po silnici E55 směr Teplice, v obci Žalany odbočíme vlevo na…
Zřícenina hradu Kostomlaty, nazýván také Sukoslav, stojí na zalesněném kopci asi 1 kilometr jihovýchodně od obce Kostomlaty pod Milešovkou na Teplick…
Vyrazili jsme autem do Kostomlat pod Milešovkou. V Kostomlatech jsme zaparkovaly auto a dál šly pěšky. Turistická stezka je značena…
Výlet na další dva sedmistovkové vrcholy Českého středohoří. Na Kleč /718…
Zalesněný vrch u Kostomlat pod Milešovkou. Také se mu ř…
Kopce poblíž Kostomlat pod Milešovkou jsou pozůstatkem …
Lesnatý znělcový vrch, třetí nejvyšší v Českém středohoří s výškou 735 m, jižně od Kostomlat, tyčící se nad zříceninou hradu…
Rozsáhlé torzo hradu, nazývaného též Kostomlaty, tyčící se na výrazném ko…