Do tajemných Jizerek ...

Tipy na výlet Celodenní výlet Do přírody

Po návštěvě Frýdlantského zámku jsme pokračovali do nedalekých Lázní Libverda spojené s návštěvou Jizerských hor, zurčících potoků a jejich vodopádů.

Nejdříve jsme navštívili Lázně Libverda, . Neni div, že již v dávných dobách, a časech zašlých přišli naši předci na to, že tyto lázně léčí nejen tělo, ale i příroda kolem, vzato - právě Jizerské hory léčí i duši! Málo míst je tak úžasně tajemných a krásných v Jizerkách, jako severní úbočí těchto hor. Když prolezete všemi skalními útesy, rozervanými skalisky, projdete kolem vodopádů bukovými lesy, budete zaručeně uchváceni touto krajinou jako my. Můžete pěšky, nebo na kolech, to už je na Vás.

Pokud se chcete i najíst, můžete zároveň i navštívit zajímavost v okolí a to výletní restauraci Obří sud , nedaleko Lázní Libverda, asi tak 0,5 km od Lázní. Můžete tam dojít pěšky a nebo zajet i autem, je zde parkoviště které je tu zdarma! Odtud je překrásná vyhlídka po Jizerských horách, kde si nádherně odpočinete. Obří sud je skutečně dřevěný a postavený podle vzoru sudu z Javorníku, který ale v r. 1974 shořel, a tedy tento se stal jediným v Čechách.

v Jizerských horách se nám líbilo vše, nic méně nejsilnější zážitek v nás zanechal pohled na Jizerské hory z Obřího sudu s plným bříškem a horkou kávičkou.

na Obřím sudu si můžete zakoupit turistickou známku, a také pohled za 1kč !!!! Nevěřili jsme vlastním očím! Je sice starší, ale stále krásný!

Poslední aktualizace: 8.9.2009
Do tajemných Jizerek ... na mapě
Autor: madona66

Příspěvky z okolí Do tajemných Jizerek ...

Lázně Libverda-zámek
Obec Lázně Libverda byla prvně zminována v r. 1381 a minerální pramen s…
Lázně Libverda najdeme na úpatí Jizerských hor mezi městy Hejnice…
VÁŽENÍ PŘÁTELÉ TURISTIKY I TURISTIKY, RÁD BYCH VÁS POZVAL NA VYCHÁZKU DO…
Obří sud
Známá výletní Restaurace nad Lázněmi Libverda. Byla postavena r. 1931 po…
Z Lázní Libverda do Hejnice je to po silnici slabá půlhodinka. Ne…
V severním podhůří Jizerských hor se nacházejí Lázně Libverda. Lá…
Vycházíme od autobusové zastávky u obecního úřadu. Ještě si prohlížíme zeď…
Restauraci ve tvaru obřího sudu nalezneme v Lázních Libverda. Tato výletní…
VÁŽENÍ PŘÁTELÉ TURISTIKY I TURISTIKY, RÁD BYCH VÁS POZVAL NA VYCHÁZKU OKOLÍM MĚSTA LÁZNĚ LIBVERDA. DŮLEŽITÝM OKAMŽIKEM JE NÁVŠTĚVA…
Hned na okraji Hejnice, po levé straně, při cestě z Lázní Libverd…
Lázně Libverda
Lázně poprvé uváděny r. 1381. Léčila se zde řada známých lidí, dnes léčba…
Kousek po silnici z lázní Libverda do Nového města pod Smrkem…
Jedeme do západní části Jizerských hor, zasahujících zde do frýdlandského…
Hejnice je poměrně malé město a najít tam zařízení, ve kterém by se dalo…
Město Hejnice se nachází v údolí řeky Smědé a první písemná zmínk…
Cestovat po frýdlantském výběžku a nezajet do Hejnice snad ani není možné.…
Vyjeli jsme autobusem na Smědavu, kde končí cesta autobusu, dále budete muset pokračovat pěšky. Vydáte se po modré značce směrem k r…
Hejnický barokní most je tak trochu utajenou památkou. Dojde se k…
Neděle 29. 8. 2021 - odpoledne Z Frýdlantu se přesouváme do Hejnice. Před třemi lety jsme odtud vyráželi na výlet na Frýdlantské cim…
Ráno vyjedeme autobusem na Smědavu, odtud se vydáme po modré turistické…
Jste, nebo chcete jet do jizerských hor, určitě nevynechejte tuto trasu. …
Trasu začneme v Hejnicích po červené značce směrem na Ořešník. Př…
LÁZNĚ LIBVERDA A OBŘÍ SUD Zajímavou zastávkou jsou jistě tyto maličké lázně, kde se léčí srdeční choroby. Zajímavostí je výletní…
Vody Velkého (Černého) Štolpichu, zvaného též Sloupský potok a…
Kostel Navštívení Panny Marie (nesprávně označován i jako bazilika) je vý…
Frýdlantské cimbuří je vyhledávaný cíl turistů v Jizerských horác…
Hejnice
Nejznámější poutní místo v oblasti Jizerských hor. V dvouvěžovém chrámu N…
Jdeme za podzimním sluníčkem, protože u nás v údolí nám inverze nadělila mlhu. Svezeme se vlakem přes Tanvald a Smržovku do Josefova…
Jeden z mnoha nádherných potoků v Jizerchých horách. Je na něm spousta nádherných vodopádů a přírodních výtvorů. Pramení pod Černou horou ve výšce…
Nejvyšší hora české části Jizerských hor (1124 m). Kdysi se zde s…