Do silvestrovské Prahy nejen za holkama.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Vycházka - půldenní Celodenní výlet Putování (více dnů) Za kulturou Za sportem Do přírody Na golf Na hory Na kole

Jedeme do Prahy. Je to velké město (velkoměsto) a současně také hlavní město České republiky. První osídlení je z této oblasti doloženo již z pravěku. Najdeme tu spoustu památek i kulturních institucí. Tak např.: na Hradčanech Pražský hrad (docela zachovalý, sídlo prezidenta republiky) s chrámem sv.Víta, chrám sv.Mikuláše na Malé Straně, Břevnovský klášter (v Břevnově!), Staré Město se Staroměstským náměstím, Týnským chrámem a sídlem jedné z nejstarších evropských universit, Karlovy university. Na Novém Městě najdeme Národní muzeum (na Václavském náměstí), Národní divadlo, Tančící dům, na památném Žižkově televizní věž, na Petříně (1.750m) rozhlednu, na kterou nás vyveze lanovka, v Tróji zoologickou a Botanickou zahradu, na Vysočanech sportovní stánek Sazka aréna (nebo jak se to zrovna jmenuje), na Vyšehradě Vyšehrad(!)  atd. Pražská památková rezervace byla zapsána do Světového kulturního dědictví UNESCO.

Prahou protéká celá řada vodotečí (například Botič a Rokytka), ale nejvýznamnější z nich je řeka Vltava, přes kterou vede řada mostů. Z nich nejznámější je Karlův most, v současné době na něm probíhá pečlivá a citlivá nákladná rekonstrukce.

Nedaleko Staroměstského náměstí stojí radnice, kde v poslední době sídlí různí lékaři. Ze spřátelených firem sem také dochází vedení města.

Samostatnou kapitolou jsou tunely. Nemají zdaleka pouze dopravní funkci, ale daleko ji překračují. Tunelů je hodně a stále přibývají. Bohužel, některé se i propadávají.

Do Prahy se můžeme dostat pěšky a na kole (doporučujeme), autem (několik dálnic), vlakem (významná budova Hlavního nádraží), letadlem (letiště Ruzyně, také vazební věznice), a třeba i lodí. O kosmodromu pražský magistrát již nepochybně uvažuje. Po Praze se můžeme pohybovat na zemi i pod zemí, pěšky, na kole, autem, tramvají, lodí, vlakem a metrem. Výborně je zde organizována laciná taxislužba. Dokonalou dopravní infrastrukturu zpřístupňuje místním jedinečný unikát, systém Opencard. Světově je uznáván místní komunikační systém, zejména tzv.Magistrála, která Dopravu dokázala zavést až do samotného centra města.

Praha je bezpečné město, všude samá kamera a zlodějům a nenechavcům tu pšenka nekvete. Proto se po městě můžeme pohybovat s naprostým klidem ve dne i v noci (tady bychom rádi doporučili Perlovou ulici, znalci jistě vědí), bez obavy z okradení nebo přepadení. Auto ani nemusíme zamykat, kdekdo nám ho ochotně někam odveze.

No, jedeme do Prahy. To by mělo stačit. Garantujeme zážitek na celý život. Ale v Praze také sídlí první dáma webu Turistika.cz, paní Davidová, plodná „spisovatelka“, která tyto stránky naplňuje spoustou poutavých článků, nabitých (překvapivými) informacemi. Tímto článkem bychom také jí a řadě dalších podobně plodných a zejména kvalitních dopisovatelů, chtěli vzdát hold.

Najdeme tu nepřeberné množství kvalitních ubytovacích kapacit, které snadno z platu eurokomisaře pořídíme. Nejinak je tomu i v případě stravování. V tomto ohledu nelze než doporučit kvalitní a levné vývařovny na Starém Městě, Malé Straně a Hradčanech (ale i kdekoli jinde).

Postřehli jsme, že velkou oblibu zde má přírodní ubytování pod četnými mosty, dopravní nadšenci zase preferují různá nádraží.

Obáváme se však, že v silvestrovském termínu je již dlouho dopředu obsazena populární Záchytka.

Uchvátila nás atmosféra tohoto velkoměsta, nabitá podnikavostí, ale současně i úžasným altruismem, filantropií a přátelskou a pohostinnou povahou domorodců. PrahA je ovšem také město kosmopolitní, kde se jak v tavicím kotli míchají všemožné západní, východní i jiné národy. Praha je též městem sportovců (světoznámé kluby Sparta Praha, Slavia Praha, různé Bohemians atd.) a také umělců (mezi nejvýznamnějšími můžeme jmenovat například evropsky proslulého výtvarníka  D.Černého).

Mrzelo nás, že na prohlídku Prahy, jejích pamětihodností atd. jsme měli málo času a ještě méně peněz.

Co dodat, Praha je prostě zlatá, a je super.

Odměny za tento asi poněkud kontroverzní článeček se vzdáváme ve prospěch nadace Člověk v tísni.

Poslední aktualizace: 10.12.2010
Do silvestrovské Prahy nejen za holkama. na mapě

Příspěvky z okolí Do silvestrovské Prahy nejen za holkama.

Letní verze Airbnb 2023: Představujeme Airbnb pokoje, zcela nový pohled na původní Airbnb
A k tomu víc než 50 nových funkcí a vylepšení, které jsme vytvoři…
Tentokrát jsme si vyjeli na jednodenní Výlet do Prahy. Jeli jsme …
 Protože je nám v Praze zima, jdeme se ohřát do Muzea čokolády - Choco-Story, které se nachází v Celetné ulici číslo 10. A vůbec nelitujeme. Je to tady velmi…
Vrcholová část našeho Národního muzea je v současné době skutečně – pokud…
Národní muzeum a všechny jeho objekty včetně výstav a expozic jso…
Nová budova Národného múzea sa nachádza vedľa historickej budovy Národného…
Webkamera umístěná na hotelu Jalta na Václavském náměst…
Praha ponúka tisíce zaujímavosti, pamiatok a počas prechádzky týmto…
Od otevření nové budovy na Václavském náměstí, tedy přesněji na nároží s Opletalovou ulicí uplynul sotva týden a shodou okolností jsem zrovna do Prah…
V současné době již nejsou elektrická kola považována za…
Do Národního muzea (je nahoře na Václavském náměstí), metro Muzeum - trasa A, C). Doporučuji…
Po několika letech rekonstrukce bylo pro veřejnost opět zpřístupně…
Na rampě Národního muzea v Praze vystupují z dlažby chodníku dvě nízké kruhové mohyly propojené bronzovým křížem. Pomník je na místě, kde se 16.1.1969 zapálil Jan Palach na…
Tato část pražského cestopisu by se také klidně mohla jmenovat „I z Václav…
|Budova Státní opery byla vystavěna v novorenesančním slohu jako Nové…
Smečky jsou malou nenápadnou pražskou galerií, nacházející se relativně nedaleko hlavního nádraží i Václavského náměstí a nabízející…
Jedu vlakem do Prahy, projít centrum a udělat nějaké fotky. V dnešní…
Čelakovského sady se nacházejí v Praze u Národního muzea, mezi ulicemi Vi…
Praha je hlavním a největším městem České republiky. Leží na řece Vlta…
Tento článek věnujeme místům,  která jsou zaměřená převážně pro…