Do Píseckých hor z centra Písku

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody

Město Písek je dobře dosažitelné vlakovým i autobusovým spojením. Výlet zahájíme v historickém centru na Velkém náměstí. Projdeme Hejdukovou a Nerudovou ulicí a na křižovatce vlevo narazíme na červenou turistickou značku vedoucí z Palackého sadů. Červená značka nás vyvede na okraj města a pokračujeme přes rozcestí Na Trubách k rozcestí U Vodáka.

Od tohoto rozcestí pokračujeme po modré turistické značce a začínáme stoupat k Vyhlídce píseckých lesníků. Vyhlídka umožňuje omezený výhled do kraje. Od vyhlídky pokračujeme na rozhlednu Jarník. Tato kovová rozhledna nabízí po vystoupání do výšky 35 metrů výhled na Písecké hory, ale také na Brdy nebo třeba na Novohradské hory, Blanský les a šumavský Boubín a řadu dalších vrchů. Pěkně to na ní houpe.

Od rozhledny pokračujeme po modré, můžeme si udělat odbočku na Srní vrch na kterém nalezneme postavených mnoho kamenných mohyl. Modrá nás dovede až na rozcestí v Živci s chatou.

Tady se po případném občerstvení můžeme rozhodnout jak pokračovat na vrchol Velkého Mehelníku. Buď jdeme po cestě značené zelenými psaníčky nebo jako já jít po červeně značené cestě. Kousek za rozcestím po pravé straně cesty máme možnost nahlédnout do živcového lomu. Červená nás provede přes rozcestí Nový rybník na rozcestí Malá brašna. Uhýbáme vlevo a stoupáme, po silnici značenou červenými psaníčky na rozcestí Velká brašna. Zase měníme směr i značku a jdeme vpravo po cestě značené zelenými psaníčky na vrchol Velkého Mehelníku. Kousek pod vrcholem je možné zajít ke studánce, cesta k ní vede po dřevěném chodníku a je zarostlá. Ve studánce jsem moc vody nenašel.

Na vrcholu Velkého Mehelníku se nachází pověstmi opředený balvan Loupežnický stůl. Pár informací si můžeme přečíst na tabuli visící na stromě. Určitě si zde všimnete mohutných buků. Z Velkého Mehelníku sestupujeme na rozcestí Mlacká alej pod Mehelníkem. Můžeme pokračovat až na rozcestí Novodvorská křižovatka na které uhneme vpravo po červené a dojdeme ke studánce U Dobré Vody.

Nebo na křižovatce Mlacká alej uhneme vpravo a jdeme po neznačené asfaltové silničce ke studánce U Dobré Vody. Po občerstvení, pokračujeme po červené na rozcestí Malá brašna, zatáčíme vlevo a jdeme kousek po známé cestě na rozcestí Nový rybník. Tady jsou tři cesty, vybereme si tu prostřední a jdeme po cestě značené červenými psaníčky přes Flekačky, Na Vohybale a Les Amerika zpět do centra Písku.

Prohlédneme si historické město Písek, kterému je zde na Turistice věnováno již dost příspěvků.

Projdeme se Píseckými horami, které jsou protkány řadou naučných stezek a turistických značek, rozhlédneme se do kraje z rozhledny Jarník nebo Vyhlídky píseckých lesníků. Vystoupáme na vrchol Velkého Mehelníku s žulovými balvany na vrcholu. Toto místo je opředeno tajemnem. Občerstvíme se ve studánce U Dobré Vody.

Nebudu v Písku doporučovat žádné konkrétní místo, každý si jistě vybere podle své chuti. Za zvážení návštěvy pak určitě stojí chata Živec, stojící na křižovatce turistických a cykloturistických cest.

Zaujaly mě pěkné výhledy z rozhledny Jarník nebo tajemné místo s Loupežnickým stolem na vrcholu Velkého Mehelníku. Zajímavým místem je také vrchol Srní homole s mnoha kamennými mohylkami. Procházíme krásnými lesy s mohutnými buky ve vrcholové části Velkého Mehelníku.

Pokud při výletě zvolíte také návštěvu některých míst v historickém Písku, počítejte se vstupným a časem na prohlídku. Zajděte do IC v Písku umístěném na nádvoří staré sladovny. Tady vás vybavá mapkou a přibalí i pár dobrých rad na cestu a prohlídku Písku s jeho největšími turistickými lákadly.

Na rozhlednu Jarník je vstup zdarma.

Poslední aktualizace: 1.7.2016
Do Píseckých hor z centra Písku na mapě
Autor: trempik

Příspěvky z okolí Do Píseckých hor z centra Písku

Jižní Čechy - 14. den - okruh cca 12 km: Nové Sedlo–Bílý mlýn–Velký okruh píseckými lesy (minirozhledna Žejdlíček-Velký Mehelník-bývalé žulové lomy)–dvě srdce-Nový rybník–bývalý živcový lom-minirozhledna–lom U obrázku–cvičiště norování-chata Živec
Čtvrtek 25. 5. 2023 V noci se vyjasnilo, k ránu teplota klesla v …
Nejvyšší vrch Píseckých hor (633 m) leží asi 5,5 km jihovýchodně od…
                                                   Silvestrovský M e h e l…
Pokud Písecké hory navštívíte ve správnou dobu, odmění se vám bohatě zlatem. Pestrost KRAJINY je neskutečná a dělá z těchto hor…
VELIKONOCE V POHÁDKOVÉ KOVÁRNĚ Jestli jste zvědaví, jak to o Vel…
Vracíme se z dovolené v Drnholci. Do večera je času dost a na trase u Písku máme ještě jednu rozhlednu. Tak to tam musíme zajít. Roz…
V kopcovité krajině Píseckých hor asi 3 km východně od Písku se…
Když jsem četl slova velkého obdivovatele jižních Čech, spisovatele Ladislava Stehlíka o Albrechticích nad Vltavou bylo jisté, že jednou budou místem…
Albrechtice nad Vltavou leží v kotlině pod Píseckými horami asi 12…
Ves Chřešťovice leží 9 km východně od okresního Města Písku ve vý…
Spojení čtyř již tradičních kulturních akcí, které pro…
  Ve středověku současné Alšovo náměstí bylo zřejmě hlavním rynke…
Písek leží v Jižních Čechách, severozápadním směrem od města České Budějov…
Kamenný most v Písku je nejstarším dochovaným mostem na území České…
Trojlodní stavba ze druhé poloviny 13. století, původně s dvojicí stejně vysokých věží. Jedna z nich byla v roce 1489 přistavěna a nyní dosahuje výšky 71 metrů. Mezi lety 1741 a 1743 byla k jižní…
Na druhý z výletů naší dovolené jsme vyrazili přímo z Písku do lesnatých…
Alšovo či také Malé náměstí bývalo patrně hlavním rynkem středověkého Písk…
Pro svou obranu si měšťané hned od vzniku města ve 13.…
Písek - JarníkV parku za Velkým píseckým náměstím, se napojíme na červenou…
Městský park vznikl na místě zrušeného příkopu a valu před městskými hradbami ve čtyřicátých letech 19. století. Na památku jeho…