Do nejvyšších partií Rychlebských hor

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Tento výlet nás zavede do nejvyšších partií Rychlebských hor. Celý výlet má délku přes 20 km. Start je na Ramzové a cíl bude v Žulové.

Ramzová je velmi dobře dostupná po železnici. Každé dvě hodiny sem přijíždí rychlík od Brna. Od vlaku bude třeba ihned začít stoupat, přeci jen na Smrk (nejvyšší hora Rychlebských hor) to je nějaký ten metr do kopce. Nad Ramzovou se nám za zády vykresluje panorama Obřích skal a Šeráku a po pravici klesá údolí Stařiče směrem k Jeseníku. Asi po půl kilometru dorazíme k ubytovacímu středisku. Zde máme na výběr, buď to na Smrk vezmeme po červené a následně po modré přes Petříkov (delší, ale pohodlnější cesta) nebo po přerušované červené rovnou na smrk. Já jsem zvolil druhou variantu, žádné zbytečné obcházení. Takže na vrchol to máme 4,5 km. Vrchol Smrku (1126 m n. m.) je odlesněný a plochý. Velmi dobře se tu drží voda, tak tu nalezneme velké množství rašelinných jezírek. Co se týče výhledů, tak vskutku prvotřídně se nám zjeví Králický Sněžník a přilehlé kopce jak na české tak i polské straně, dále se otevírají pohledy na samotný hřeben „Rychlebek“. Ze Smrku vykročíme po žluté směrem na Klínový vrch. Ze začátku celkem prudce klesáme, abychom následně vystoupali na Klínový vrch. Daleko zajímavější je o 2,5 km dál vrch Kovadlina (989 m n. m.) Na vrcholu se nachází skalisko, odkud se otevírají nádherné výhledy směrem ke Smrku. Poté klesáme do sedla Peklo, kde naše hřebenovka končí a my po modré zamíříme k Nýzerovským vodopádům. Cestou se můžeme kochat pohledem do přilehlých údolí. Nýzerovské vodopády jsou neveliké, leč velmi malebné vodopády. Leží na soutoku Stříbrného a Bučinského potoka. Odtud již vede asfaltka přes Nýzerov až do Žulové. Žulovou prochází železniční trať z Lipové do Javorníku, takže dostupnost rychlíků na Zábřeh popř. dále na Olomouc či Brno je zajištěna.

Ramzová je známé lyžařské středisko a v letních měsících východisko turistických a cykloturistických výletů. Má tedy velmi dobré ubytovací a restaurační kapacity, které je možné využít. Dále v horách již budeme až do Žulové mimo civilizaci. Další možnost občerstvení tedy je až v cílové destinaci. Cestou potkáme jen možnost doplnit zásoby vody pod sedlem Peklo, kde se nachází studánka.

....................................................................................................................

Poslední aktualizace: 11.7.2015
Do nejvyšších partií Rychlebských hor na mapě
Autor: miminho

Příspěvky z okolí Do nejvyšších partií Rychlebských hor

Sokolí skály
Co se týče názvosloví, nebyli v tomto případě geodeti či kartografové…
Rozcestí modré a žluté turistické značky. Nachází se na otevřené lesní…
Výrazná hora tyčící se západně od Vápenné. Skalka na vrcholu Lví hory je jen asi 10 m od žluté TZ vedoucí od jeskyní Na Pomezí směrem na Smrk. Z hřebene výhledy na Smrk, seve…
Že může jeden kopec, v tomto případě skoro hora ve dvou pohořích je technicky vzato nesmysl, nicméně u Kowadła, neboli česky Kovadli…
      Kdo se pohybuje v centrální části Rychlebských hor, tedy v…
Rozcestí modré turistické značky. Nachází se na okraji lesa v blízkosti…
Na Ramzovou se dostaneme snadno, nejlépe vlakem, nebo autobusem a…
Rychlebské hory (4): Smrk (08/2019) Smrk (1 126 m n. m.) je…
Aktuální zima (2019/20) je zase taková nanicovatá, už si pomalu začínáme z…
Když se vydáte cestou z Horní Lipové na Smrk (hraniční hora v Jes…
Vodopády na soutoku Stříbrného a Bučinského potoka byly vyhlášené přírodní…
Úterý 15. 6. 2021 Komáři nás netrápili, k ránu v autě klesla teplota pod…
Vlakem. Na Ramzovou. Co si budeme povídat, právě ukončené roční…
Po vánoční a nakonec i novoroční oblevě snad zima konečně začíná nabírat…
romantické Nyznerovské vodopády
Nenápadné,neveliké a přesto poslední dobou poměrně navštěvované N…
Je to výlet pro milovníky turistiky, cyklistiky, železnice a přek…
Východiště výletu je v Horní Lipové. Část obce Lipová Lázně je dostupná…
Když jsem studoval údaje na nové turistické mapě Jeseníky 1:25 000, vydávanou ve spolupráci fy…
V současné době zřejmě neexistuje horší nepřítel, než lyžař. Myšleno…
jedeme autem do Jeseníku,odtud 5 km do Horní Lipové,kde na konci dědiny…