Do Chodové Plané nejen na dobré pivo

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou

Do Chodové Plané do unikátní resta restaurace ve skále a do zajímavého pivovaru. Projdeme se až do městečka Planá, kde navštívíme Hornické muzeum.

Chodová Planá je proslulá především rodinným pivovarem Chodovar. Ten byl vystavěn nad prastarými sklepy vytesanými v žulovém masívu, jejichž původ je spojován se vznikem zdejšího chodského hrádku. K té době se váže i pověst o pejsku Albim, který v blízkosti hrádku nalezl studánku s vydatným pramenem vody, a proto je po staletí považován za dobrého ducha zdejších pivovarských sklepů a jeho vyobrazení od pradávna zdobilo i znak místního sladovnického cechu. V současnosti se zde vaří sedm druhů piva: světlé výčepní pivo Desítka, světlé ležáky Zlatá jedenáctka a President Premium a tři speciální druhy piv - 13% světlý Zámecký ležák Speciál, Černá Desítka a kvasnicový Skalní ležák. Prastaré ležácké sklepy ze dvanáctého století dodnes pivovar používá k dozrávání svého piva (každý den se pro zájemce konají prohlídky pivovaru) a v části těchto unikátních prostor se nachází i stylová restaurace s místy pro až 260 hostů a malé pivovarské muzeum.

Do městečka Planá dojdeme pěšky, je to cca. 6 km po asfaltu či lesní cestě. Město Planá najdeme na rozhraní pohoří Slavkovský les, Český les a Tepelská vrchovina. Původní osada stávala na úpatí nedalekého Bohušova vrchu kolem románského kostela Petra a Pavla, který je nejstarší dochovanou stavební památkou v Plané. Nejstarší část města byla postavena pravděpodobně v průběhu třináctého a čtrnáctého století. Kolem roku 1400 byla Planá na tehdejší dobu poměrně velkým městečkem s náměstím i několika přilehlými uličkami a bylo obehnáno příkopy a hradbami.

Projděte se po historickém centru města a pak určitě navštivte Hornické muzeum. Štola Ondřej Šlik, ve které se muzeum nachází, byla vyražena koncem šestnáctého století v době největšího rozkvětu dolování stříbrných rud v Plané a jejím okolí. Tehdejší majitelé panství, Šlikové, měli ve městě svoji mincovnu, kde se razily stříbrné mince. Dnes je důlní labyrint zpřístupněn veřejnosti a je v něm instalována expozice vývoje rudného hornictví. Množství exponátů, tématicky utříděných, působí v podzemních prostorách velice autenticky. Muzeum je otevřeno od května do září denně kromě pondělí, v dubnu a v říjnu o sobotách a nedělích, jinak na telefonickou objednávku

V posledních letech se město stalo jakousi "Mekkou" milovníků výtvarného umění. Vedle soukromé Plánské galerie působí městská galerie ve věži. Svá díla zde vystavuje a již vystavila řada špičkových výtvarných umělců. Galerie je otevřena od března do září v překrásných prostorách kostelní věže. Z darů umělců zde vystavujících postupně vzniká sbírka moderního umění, která bude vystavována v kostele Petra a Pavla.

V restauraci VE SKÁLE

V části unikátního 800 let starého skalního labyrintu pivních sklepů se nachází stylová restaurace s místy pro 260 hostů a malé pivovarské muzeum.

Tyto prastaré skalní sklepy ze dvanáctého století pivovar dodnes využívá k dokvášení svého piva. Mimo širokého sortimentu jídel tu ochutnáte i přírodní kvasnicové pivo, které je čepované přímo z ležáckých sudů skalního sklepa.

Skalní restaurace a labyrint a rovněž i zajímavá prohlídka pivovaru, při níž jsme ochutnali vynikající kvasnicové pivo přímo z kašny :-) . A také pivní lázně...

Rodinný pivovar Chodovar

Pivovarská 107, Chodová Planá

www.chodovar.cz

Poslední aktualizace: 8.6.2010
Do Chodové Plané nejen na dobré pivo na mapě
Autor: davidova

Příspěvky z okolí Do Chodové Plané nejen na dobré pivo

Pivovarnické muzeum
Muzejní expozice jsou umístěny v příchodové chodbě pivovarské Resta…
Městečko ležící severně od města Planá. Poprvé je připomínáno r…
Do Chodové Plané se dostanete dobře, autobusem i vlakem. Já…
Městečko Planá najdeme v Plzeňském kraji v okrese Tachov, nedaleko Mariánských Lázní. Je dostupné vlakem, autobusem i autem.…
Trasa 30 km - start i cíl ZŠ Na Valech.Od startu po MTZ kolem žst. Planá u…
Planá leží v Západních Čechách, jižním směrem od Mariánských…
Dolní Kramolín se poprvé připomíná jako zboží…
Rozhledna na Bohušově vrchu v Plané u Mariánských Lázní pochází z roku 1909, tehdy zde stával také hostinec. Opravena a znovu zpřístupněna byla v roc…
Zajímavá expozice hornictví na Tachovsku se nalézá v městečku…
Rozhlednu Bohušův vrch najdeme východně od města Planá. To je dostupné…
Méně známá rozhledna stojí na Bohušově vrchu (580 m), dříve nazývaném Šibeniční vrch, v Plané u Mariánských Lázní. Od přelomu 19. a…
Brod nad Tichou se řadí k nejstarším obcím na Tachovsku, první písemná…
Mariánské Lázně najdeme v Západních Čechách, jižním…
Vyrážíme do lázeňských měst v tzv. Západočeském trojuhelníku: Mariánské Lázně, jsou velmi bohatou turistickou oblastí v ČR, která…
Rozhledna na Panském vrchu se nalézá vpravo od silnice Drmoul - Tři Sekery na lesní mýtině.Rozhledna zpřístupněná v létě 2008 má…
Panská rozhledna
Rozhledna leží na Panském vrchu a byla otevřena roku 2008.Je přístupná volně od 15.3 do 31.10. Měří 55 metrů a počet schodů je 207…
Kosí potok pramení v oblasti Českého lesa pod vrcholkem Dyleň ( 940 m.n.m…
Přijměte pozvání do jedněch z mladších lázní u nás, do Mariánsk…
Chcete-li s dětmi navštívit několik památek najednou,není nic lep…
Mariánské Lázně - Zpívající fontána
V květnu 2015 jsme navštívili (bohužel jen na víkend) Mariánské Lázně.…