Cyklotrasa č. 6003 - Okolím Frýdku-Místku

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Za kulturou Za sportem Do přírody Na kole

Dnes si trochu zasportujeme a vytáhneme kola ven. Projedeme se totiž na kolech snad tou nejzákladnější cyklotrasou okolo Frýdku-Místku. Trasa je označena číslem 6003 a je dlouhá 33 km. Jedná se o středně náročný cykloturistický výlet, sjízdný na všech typech jízdních kol.

Začneme v Místku u přehrady Olešná /vedle aquaparku/. Jedeme 2 km do Chlebovic. Cesta vede zpočátku z kopce, později nastává rovinatá cesta vedoucí po štěrku a kamínkách. V Chlebovicích můžeme navštívit Muzeum včelařství. Pokračujeme 3 km do Palkovic a 4 km do Bašky. V Bašce je hlavně v létě výhodná přehrada ke koupání. Dalších 5 km jedeme do Dobré, kde, jak později se můžete dočíst, můžete zajet do Cyklobaru.

Pokračujeme 10 km do Frýdku-Místku, Válcovny plechu a 4 km do Staříče. Nyní máme za sebou již 28 km! Ve Staříči se nachází cvičná štola, expozice moderního způsobu dolování, která je zpřístupněna veřejnosti na objednávku.

Náš výlet je pomalu u konce, zpět se vracíme 4 km do Frýdku-Místku, Lysůvek a poslední kilometr opět do Místku k Olešné.

A máme za sebou neuvěřitelných 33 km okolo Frýdku! Vemte s sebou celou rodinu včetně dětí, určitě se Vám bude výlet líbit :-)!

Já jsem měl jídlo s sebou na celý den, takže jsem neměl potřebu se nikde zastavit na jídlo či pití.

Ale kdybyste přeci jen si chtěli s rodinou zajít na nějaký ten oběd, tak nabízím:

• Hostinec U Brožů, Chlebovice /tel.: 558 654 200/
  • Hostinec Bašťanka, Baška /tel.: 558 443 325/
  • Cyklobar, Dobrá /tel.: 777 240 639/
  • Restaurace Ondráš, Sviadnov /tel.: 558 655 084/

Chlebovice: Včelařské muzeum a skanzen - v tomto státem chráněném objektu najdeme úly od nejstarších slaměných úlů až po ty nejnovější z polystyrenu. Dále na Vás čekají nejen nejstarší medomety, medaile, známky se včelařskou tématikou, ale i dekret Marie Terezie o včelařství. Ve včelařském domě se konají kurzy, přednášky i oslavy. V objektu je umístěna také včelařská prodejna, kde si můžete zakoupit nejrůznější včelí produkty a MOC DOBRÝ PRAVÝ ČESKÝ MED :-)!

__________________________________________________________________________

Staříč: Cvičná štola - na délce 150 m důlních chodeb se nacházejí běžná důlní pracoviště v technologické návaznosti jako ve skutečném dole.

Chlebovice: Včelařské muzeum a skanzen - otevřeno od dubna do října v soboty od 9 do 12 hodin.

Kontakt:

• slevová skupina nad 20 lidí

Kontakt:

• Důl Paskov, Staříč č.p. 528, 739 43 Staříč
  • 558 493 381, 596 261 111 (OKD)
Poslední aktualizace: 23.8.2010
Cyklotrasa č. 6003 - Okolím Frýdku-Místku na mapě
Autor: Pavel1212

Příspěvky z okolí Cyklotrasa č. 6003 - Okolím Frýdku-Místku

Bazilika minor Navštívení Panny Marie ve Frýdku
Stavba je podle úsudku mnohých znalců mistrovské dílo a dodnes je na severní Moravě největší a zřejmě i nejkrásnější církevní stavba…
 Mariánské náměstí se nachází na výrazném návrší ve vzdálenosti 0.5 km na…
Frýdecký zámek
Soutěž 2 body
Západní stranu Zámeckého náměstí ve Frýdku uzavírá zámek, který je…
Architektonickou památkou, kterou ve Frýdku obdivujete, stojící v Hluboké…
Ve Frýdku na Dolní ulici, s jednou stěnou na Na Blatnici, stojí u bývalých…
Kostel sv. Jana Křtitele, farní frýdecký kostel, je raně gotický kostel z poloviny 14. století. Jeho farní Věž ze 17. století…
  Ulice v našich městech nesou různá jména. Některé po slavných rodácích,…
Pro příznivce a milovníky turistických pochodů připravuje Střední…
Cíl je Bezručova vyhlídka poblíž Frýdku…
Jako první muzeum ve Frýdku se konstituovala jedna ze slezských poboček Česko…
   Zámecký park je nejrozsáhlejší plochou zeleně ve Frýdku. Rozkládá se n…
Dvojměstí Frýdek-Místek prošlo za minulého režimu razantními zásahy do s…
Navštívíte - li Frýdek a přemýšlíte, kam zajít na oběd nebo večeři, je tu pro vás na…
Beskydské informační centrumInformační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a…
 Na kalendáři by sice mělo být datum první červnové soboty, ale povídejt…
Dnes zavítáme do severomoravského města Frýdek-Míst…
  Radniční ulice je spojnicí půvabného zbytku historického jádra Frýdku s …
Uprostřed frýdeckého Zámeckého náměstí zaujme jedna z významných…
Zámek ve Frýdku - Místku
V horní části frýdeckého Zámeckého náměstí můžete navštívit výraznou…
 Naproti honosné budovy Bezručovy školy a Obchodní akademie ve Frýdku…