Codex Gigas - Ďáblova bible v Karviné

Tipy na výlet Romantika Za kulturou

Do sousední Karviné na zámek na výstavu kopie středověké knihy Codex Gigas.

Originál: největší rukopisná kniha z poč. 13. stol, v 17. stol. si ji Švédové odvezli jako válečnou kořist. V knize je i Kosmova Kronika.

Kopie: při zapůjčení v r. 2007 na výstavě v Olomouci byla pořízena její maketa. Byl povoleno okopírovat jen třetinu knihy, proto některé listy zůstaly bílé. Desky jsou z hovězí kůže. Kniha váží 78 kg.

Více technických údajů neudávám, to bych opisovala z internetu, a tam si to každý zájemce může najít.

Codex gigas - Ďáblova bible

Legenda: Mnich, který se chtěl vyhnout trestu, slíbil, že za jedinou noc napíše největší knihu, za což zaprodal duši ďáblu. Ten ji pak sepsal. Proto je v knize knih jeho obrázek.

Foto: vachovi

Výstava: byli jsme usazeni do pohodlných křesel a shlédli výrobu makety Ďáblovy bible, která ve středověku byla považována za osmý div světa. Poté jsme se přesunuli do mísnosti, kde je Kniha knih vystavená. Poté opět za odborného výkladu nám byla kniha představena.

No přece na vánočních trzích.

Na to, že je to zdarma, moc pěkně připravené. Představovala jsem si, že vejdu, mrknu na bibli, a jdu.

crying ať nám ji Švédové vrátí!

Do 14.12.2014

Vstup: ZDARMA co půl hodiny

Poslední aktualizace: 15.12.2014
Codex Gigas - Ďáblova bible v Karviné na mapě
Autor: vachovi

Příspěvky z okolí Codex Gigas - Ďáblova bible v Karviné

Památný strom v zámeckém parku B. Němcové ve městě Karviná
Pěkným výletním místem, lákajícím k procházce a odpočinku je zámecký, dnes krajinářský park Boženy Němcové v Karviné. Najdete ho za…
Dvě sochy sv. Patrika  z 18. stol. zůstaly po mylordu…
Dalimilova kronika: gobelínova replika pařížského zlomku  25.3.-17.5.…
Empírový zámek se nachází ve Fryštátu, který dnes tvoří historické centru…
Jedná se o jednolodní gotickou stavbu ze 14.století, která stojí v městské části Fryštát poblíž zámku a náměstí. Kostel byl v šestná…
Pomník se sochou T. G. Masaryka - prvního prezidenta ČR měl osud s…
Zámek Fryštát 22.7.2011 Zámek (empí…
Hlavní část historického rynku tvoří plocha ve tvaru obdélníku a o…
Karvinský vánoční jarmark do 21.12.2014       Jedeme do sousední Karviné-Fryštátu, kde na Masarykově náměstí je zahájen vánoční…
Speciální okruh fryštátským zámkem a kostelem    Speciální prohlídkový okruh - Jen při zvláštních příležitostech : Ve spolupráci s…
Radnice s renesanční věží: Karviná  Fryštát poprvné jako město je zapsán v listině vévody Kazimíra I. z r.1327. Fryštát ležel na…
  Pochopitelně se nejednalo o túru napříč celým velikým průmyslovým městem…
Zámecký park - park Boženy Němcové v Karviné  3.11.2012…
Lodičky Karviná  29.6.2013  V jediný slunný den tohoto týdne jsme se…
Historická kašna, stojící v centru Masarykova náměstí v Karviné je…
Centrum Karviné je zajímavé množstvím kulturních památek. Jednou zdejší…
Na území historického Těšínska se nachází moderní město Karviná, které…
Chcete - li se ubytovat ve městě Karviná, přímo na náměstí T. G. Masaryka, v jeh…
Historické centrum města Karviné, Fryštát, má krásné náměstí s…
Dny evropského dědictví 2014: Karviná  Návraty ke kořenům  Dny evropského dědictví (European Heritage Days, zkráceně EHD) jsou…
Zámecké zimování s výstavou betlémů a vláčků  Karviná, zámek Fryštát  Zámecké zimování aktuálně probíhá na zámku ve Fryštátě s…
                Park Boženy Němcové, zámecký park v Karviné 1.5.2018…
                  Památný strom ve fryštátském zámeckém parku 1.5.2018 Jasan ztepilý, odhadované stáří 210 let V zámeckém parku (par…
Mezi cenné technické památky Moravskoslezského kraje patří beto…
V sobotu jsem se z Orlové vydala na zámek Karviná. Chtěla jsem na poslední…
Úterý 16. 8. 2022/odpoledne Dopoledne jsme si prohlédli 12 zajímavých červených staveb na naučné stezce Po stavbách z červených cihel v Bohumín…
Ještě předposlední den jsem na zámku v Karviné stihla výstavu jediné, i…
Karviná leží na Severní Moravě, východním směrem…
Lázně Darkov jsou městskou částí města Karviná. Lázně jsou tvořen…