Chvojen, tajuplné místo, kde ze země vyvěrá silná pozitivní energie.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Do přírody Na kole Se psem

Co mě vedlo k napsání tohoto příspěvku.

Jsem z Benešova a na Chvojen chodím často. Je to velice krásná procházka kolem nádherného zámku Konopiště, rybníka a přes Žofiin most. Přijdu ke žluté turistické značce, která od rybníka pěšinkou odbočuje do lesa a ústí na málo frekventovanou silnici, vedoucí ke statku na Chvojenu. Ke kostelíku už je to coby kamenem dohodil.

Setkal jsem se s panem Václavem Potůčkem, od kterého jsem se dověděl spoustu zajímavostí o tomto krásném místě. Určitě se nebude zlobit, když i já se s vámi podělím o tom, co jsem se od něho dověděl. Je to úžasný člověk. Letos v červenci mu bude 87 let. Na svůj pokročilý věk je úžasně činorodý a už jenom jeho motto, hovoří za něho.

Foto: Vmoud14

Zbytek svého života věnuji záchraně Chvojna. Tomuto pokladu odevzdám vše, co budu moci. Mým cílem je přivést na Chvojen co nejvíce lidí, aby zde mohli čerpat tu magickou sílu kladných zón, občerstvit se duchovně a přehodnotit svůj život ve prospěch sebe samého.

Teď k jeho vyprávění:

Toto místo objevili již staří Keltové, kteří si stavěli svá sídla nejčastěji na místech se silnou pozitivní energií. Věřili, že se jim tam bude dobře dařit a budou zdraví. Proto na tomto kopci vymýtili starý hustý prales a postavili zde hradiště. Dle provedených archeologických průzkumů veškerá obytná stavení byla postavena v místech s nejsilnější pozitivní energií. Tato stavení byla dřevěná a částečně zapuštěná do země. Ještě v dnešní době jsou tam patrné pozůstatky po jejich činnosti. V pozdější době byl na tomto místě postaven kostel, který tam stojí do dnes.

Chvojen se zalíbil i filmařům. Angličané zde natáčeli film „Tři mušketýři‘‘ To velice pomohlo stávajícímu kostelíku. Za částku, kterou filmaři zaplatili byl pořízen materiál na fasádu kostelíka. Vlastní práce prováděli dobrovolníci, bez nároků na odměnu. Dále zde také byli natáčeni „Doktoři z Počátků‘‘ a ještě i jiné pořady, ale to už jsem si z vyprávění pana Potůčka nezapamatoval.

Vřele doporučuji navštívit toto krásné a tajuplné místo a pokud budete mít trochu štěstí a potkáte se tam s panem Potůčkem dovíte se mnohem více. On je živá kronika tohoto místa a je schopen vyprávět celé hodiny.

Případně svačinu sebou.
Na Konopišti stylová restaurace Stará myslivna.

Vyprávění pana Potůčka
Krásný výhled do kraje a příjemný pocit, když přijdete ke kostelíku a sednete si na lavičku

Krom kostela vše volně přístupné

Kontakt

Václav VII.Josef Potůček z Mezihoří

Občanské sdružení=PŘÁTELÉ CHVOJNA=
Pražského povstání 2096
256 01 Benešov

Telefon:317 725 052 Mobil:604 980 442 Web:www.chvojen.eu

Více zde: https://www.chvojen.eu/prijezd/
Pokud se chcete podívat do kostela
kontakt

Telefon:317 725 052 Mobil:604 980 442 Web:www.chvojen.eu

Více zde: https://www.chvojen.eu/prijezd/

Poslední aktualizace: 22.2.2023
Chvojen, tajuplné místo, kde ze země vyvěrá silná pozitivní energie. na mapě
Autor: Vmoud14

Příspěvky z okolí Chvojen, tajuplné místo, kde ze země vyvěrá silná pozitivní energie.

Kostel sv. Jakuba a Filipa na Chvojně.
Na místě starého keltského hradiště byl v roce 1217 postaven pozdně románský kostel Sv. Jakuba a Filipa. Je to druhý nejstarší…
Kožlí
Soutěž 3 body
Zřícenina hradu Kožlí stojí na strmém zalesněném ostrohu nad soutokem Jan…
Růžová zahrada je jakýmsi středem konopišťského parku, kte…
Zalesněný kopec na okraji zámeckého parku. Zachovaly se zde zbytky valů…
Hrad Konopiště  založil nedaleko svého rodového sídla Benešova kolem r.…
Zámecký park na Konopišti je vskutku rozsáhlý. Patří…
Na rozcestí u Konopišťského rybníka se křížuje několik turisticky značených tras. Prochází tudy žlutě značená turistická stezka,…
Středočeské památky spravované Národním památkovým ústavem přivítaly do…
Neděle 7. 6. 2020 Jak dlouho pršelo, ani nevíme. K ránu už bylo po dešti.…
Jeden z mnoha krásných Zámků co tady v Čechách máme.…
Na dnešní výlet vyrážíme autobusem z Roztyl a jedeme do Benešova,aut.…
Největší golfový areál v České republice. Obsahuje 2 18-ti jamková hřiště…
Rozcestím u zámku Konopiště prochází červená, zelená a žlutá turistická trasa včetně značené naučné stezky Historie a příroda…
Konopiště
Soutěž 2 body
Zámek Konopiště je navštěvovanější památkou na Benešovsku ve Středočeském…
Jestliže přijedete autem na Zámek Konopiště, hned na…
Na rozcestí cest v parku před Zámkem Konopiště stojí barokní fontána. Na…
Cestou na dovolenou se nám do cesty připletl zámek Konopiště. Lež…
Po návštěvě Zámku si děti mohou zastřílet z luku, nebo…
Rozcestí Konopiště - park
Rozcestím u centrálního parkoviště a vstupu do parku pod konopišťským zámkem prochází červená a žlutá turisticky značená trasa.…
Vznik zámeckého parku Konopiště, takového, jak ho známe dnes, se sice…