Chátrající rozhledna Libníkovice.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Celodenní výlet Do přírody

Nenáročný výlet na rozhlednu, která leží nedaleko od krajského města Hradce Králové. Je dostupná autem, takže se může jednat o krásný rodinný výlet.

Z Hradce se vydáme směr Šumperk po silnici č. 11. Na Slezském předměstí odbočíme vlevo, přejedeme železniční přejezd a přes obce Slatina a Librantice vjedeme asi po 15 km do obce Libníkovice. V obci po pravé straně v domě čp. 38 lze získat pohled a pamětní razítko. Cestu k rozhledně najdete na konci obce, odbočka v levo. Na kraji lesíka jsem nechal auto a lesní pěšinou to je pět minut cesty.

Rozhledna měří 15 metrů a datuje se k roku 1930. Na informační tabulce umístěné na konstrukci rozhledny se můžeme dočíst podrobnější informace o historii rozhledny. Mimo jiné, že celkový náklad na vybudování rozhledny činil 16 825 kč. Důležitá je poslední věta. Vstup na rozhlednu je pouze na vlastní nebezpečí! Tato věta je na místě. V roce 1992 prošla rekonstrukcí, ale postupně chátrá a zasloužila by si více péče. Konstrukce rezaví, ale hlavně si musíte dát pozor kam šlapete. Schody i jednotlivé dřevěné podlahy jsou místy již dosti nahlodané zubem času. Takže pozor a nedupat!wink

Občerstvit se je možné v nedalekém Hradci Králové.

Jako náruživému lovci rozhleden se mi samozřejmě líbila samotná rozhledna a naopak mě nepotěšil její technický stav.

Z rozhledny je pouze částečný výhled. Směrem na východ výhledu brání vzrostlý porost, takže Orlické hory vidět nelze. Na druhou stranu je za pěkného počasí možné spatřit Krkonoše, blíže pak Podkrkonoší, Zvičinu, Hořice, Kumburk aj.

Rozhledna je volně přístupná a stojí zato jí navštívit.

Pokračování po mnou navštívených rozhlednách příště.wink

Poslední aktualizace: 22.7.2012
Chátrající rozhledna Libníkovice. na mapě

Příspěvky z okolí Chátrající rozhledna Libníkovice.

Biocentrum "V Rákosném"
V těchto místech podél Libníkovického potoka mezi zalesněným "Remízkem" a…
Libníkovice - rozhledna
Železnou rozhlednu najdeme na vyvýšenině severně od obce. Rozhledna postavená na místě památné lípy je 15 metrů vysoká. Jak historie…
Cílem našeho výletu je méně známá rozhledna cca 13 km východně od centra Hradce Králové, tedy rozhledna u Libníkovic. Libníkovická…
Trošku cik cak projíždíme Královéhradeckým krajem, abychom zvládli navštívit všechny rozhledny této oblasti. Z rozhledny Osičiny jed…
Cykloturistický rozcestník, který se nachází v prostoru křižovatky ve…
Libníkovice - obec založena zřejmě ve třináctém století. Počátkem 16.století je ves zmiňována jako součást tvrze v Ledcích. V roce…
Cykloturistický rozcestník, který se nachází u autobusové zastávky u obce…
Cykloturistický rozcestník, který se nachází v prostoru křižovatky ve…
Podle všeho mohl být tento rybník založen již ve 13. století, kdy ještě…
Jílovice - první písemná zpráva o obci pochází z roku 1458. Dnes v obci na návsi najdeme obnovený pomník ukřižování se zvoničkou a…
Třebechovice pod Orebem - kostel Božího Těla na Orebu
Barokní kostel Božího Těla Na Vrchu Oreb, jež připomíná památné husitské…
Železobetonový most přes Orlici v Nepasicích samozřejmě není památkou, ale…
Třebechovice pod Orebem leží ve Východních Čechách, východním směrem od města Hradec Králové. Město se rozkládá na okraji Hradeckého lesa a nad…
Jedeme do východních Čech, do Třebechovic pod Orebem, které se nachází cca 10 km východně od Hradce Králové. Když se řekne…
Kostel sv. Ondřeje stojí na místě původního dřevěného kostela z r. 1358. …
Třebechovický betlém
TECHNICKY POPIS: Trebechovicky (tez Probostuv) betlem je unikatnim dilem jak z hlediska umeleckeho, tak technickeho. Je 7 metru…
Třebechovice pod Orebem - kaple sv. Jana Křtitele
Kaplička sv. Jana Křtitele ze 17. století se nachází na pravé straně silnice při výjezdu z Třebechovic směrem na Opočno. Přesné…
Opočno - zámek
Zámek Opočno, který je národní kulturní památkou, leží nad údolím Zlatého…
Hradec Králové je krajským městem Královehradeckého kraje a leží východním směrem od Prahy. Metropole východních Čech, Hradec Králov…