Cesty po Vysočině-město Polička

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou

Ač nevelké,ale nemálo zajímavé bývalé královské město Polička se stalo místem,kde jsme se ubytovali při naší letošní dovolené.Leží na okraji Vysočiny,dnes je městskou památkovou rezervací. I přes nepříznivý osud je Polička zajímavá svým oválným městským jádrem,které je nezvykle ohraničeno 1 a čtvrt km dlouhými hradbami s 19 věžemi.Přes sezónu si je můžeme prohlédnout z průvodcem a z výšky se podívat na celé historické jádro města Poličky.

Od vlakového nádraží vidíme po levé straně velké nákupní středisko,po pravé je autobusové nádraží.

Naše první kroky nás ale vedou rovně Okružní ulicí k hotelu Opus,kde máme být ubytováni.Uvnitř je to spíš na způsob ubytovny.Necháme zde zavazadla a vyrážíme prozkoumat nám toto neznámé město.Naproti hotelu projdeme městským parkem,je zde umístěna socha hudebního skladatele B.Martinů,u břehu Synského rybníka posedíme v příjemné zahradní restauraci.

Pak procházíme po lavičce přes říčku.Ocitáme se pod městskými hradbami a když projdeme průchodem, jsme v městském centru.Hlavní náměstí je moc pěkné.

Zaujala nás krásná žlutá radnice s expozicemi galerie.Je původně gotickou stavbou.Nyní má barokní podobu.Vedle ní se tyčí morový sloup s krásnými sochami a reliéfy.I zdejší dvě kašny zdobí sochy.

Dominantou města je však kostel s věží - sv.Jakuba,známý tím,že se v něm narodil a část dětství prožil zdejší hudební skladatel B. Martinů.Světnička s věží je přístupná veřejnosti.

Obejdeme si náměstí,stavíme se v inf.centru,pak skoumáme spletitost uliček s mnoha obchody,cukrárnami,restauracemi s venkovním posezením.

Ocitáme se na náměstí B. Martinů,kde stojí divadelní Tylův dům a kostel u hřbitovní zdi - sv. Michala a zase se vracíme do centra.

V Poličce jsme si při našem pobytu vybrali restauraci za rozumnou cenu - hned naproti radnice na náměstí.Výborně tu vařili,vždy jsme se tudy vraceli z našich výletů.

Celé město je svým prostředím velmi uklidňující,rozlohou je zlatý střed,však nejkrásněji září při večerním zapadajícím slunci.

V Poličce jsou otevřeny nové zábavné expozice věnované historii,hudbě,sklářství,životu a dílu B. Martinů.

Poslední aktualizace: 23.12.2012
Cesty po Vysočině-město Polička na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Cesty po Vysočině-město Polička

Polička - městské hradby
Poličské hradby byly zbudovány v polovině 14. století. Hlavní hrad…
Polička leží ve Východních Čechách, jihozápadním směrem od města Svitavy.…
    Při strašlivém požáru města Poličky v roce 1845, kdy lehlo popelem 9…
Jedná se o historickou budovu na rohu Tylovy a Šaffovy ulice, která byla v roce 1934 věnována místnímu Muzejnímu spolku. Do té doby byla…
Nachází se na historickém náměstí tohoto královského věnného měst…
Nachází se na okraji historického jádra města u Synského rybníku.…
Výstavní sály poličského muzea vystaví desítky figurek IGRÁČKA ne…
   Původně královské město Polička bylo založeno Přemyslem Otakarem II. a…
Stojíte - li na čtvercovém historickém náměstí Palackého - královskéh…
   Města mohou mít různou tvář. Nezáleží ani tolik na jejich velikosti či…
Ocelový nýtovaný most pro pěší v městském parku v Poličce…
   Úvodem uveďme věci na pravou míru: Městské hradby Poličky a rozloha…
Jedna z největších atraktivit královského věnného města Poličky –…
Na jižním cípu východních Čech na pomezí Moravy možno navštívit …
pokud do Poličky přicestujeme autem můžeme…
Loňskou dovolenou jsme trávili na Vysočině a ubytovali jsme se v Poli…
Šibeniční vrch u Poličky
Šibeničních vrchů je v naší republice celá řada, jako kdyby…
Půjčovna kol Českých drah - Polička
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
Široký Důl - obec cca 3 km severozápadně od Poličky. Zvláštností obce je…
Lukasova lípa
Nachází se v horní části obce Telecí. Říká se ji též Zpívající lípa…