Cesta na Schrammsteine

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody

Naše putování bylo na Šrámové skály. Je to bezpochyby nejkrásnější trasa v Saském Švýcarsku. Východisko Šrámové cesty je na lesním parkovišti blízko městečka Ostrau. Přesněji řečeno, za městečkem Schmilka je ostrá odbočka vpravo na Ostrau. Od parkoviště vede cesta zhurta do kopce a hned odhaluje svoji nádheru skal. Lehké spočinutí poutník zažije v Schrammtor, kde se cesta příjemně kroutí mezi skalami a za branou dokonce i klesá, aby následně mohla pěkně po kovových a kamených schůdcích prudce stoupat až na překrásný výhled (Schrammsteinaussicht). Zábradlím zajištěná vyhlídka poskytuje křekrásný výhled na rozeklané skály. V dálce je možné zahlédnout Lilienstein, Pfafenstein, Königstein a další stolové hory Saského Švýcarska.

Foto: Rendav

Nejhorší stoupání už máme za sebou a teď je na řadě si užívat krátké, zaklesnuté žebříky nahoru dolů skrs skály. Po napínavé cestě plné výhledů přichází zklidnění v podobě až lázeňského chodníku na rozcestí cest, kde doporučuji si cestu trochu prodloužit na vyhlídku Carolafelsen.

Carolafelsen je výborné místo pro svačinu z batohu.
Z této vyhlídky se dá vrátit zpět na rozcestí se žlutou značkou a k autu se vrátit přes Kl.Dom.

Tato trasa nikdy neomrzí, jen pozor v letních měsících je poněkud větší frekvence lidí.

Lesní parkoviště je jako jedno z mála bezplatné. Na této trase nepotkáte žádné občerstvení a na většině cest i mimimum lidí. Všichni se na cestě pěkně pozdraví, vyjímkou jsou české výpravy.
Výborné posezení a občerstvení u bio kávy a domácích koláčů je na Grosser Winterbergu nebo dále do vnitrozemí v Königsteinu u Zimmermannů.

Poslední aktualizace: 27.8.2012
Cesta na Schrammsteine na mapě
Autor: Rendav

Příspěvky z okolí Cesta na Schrammsteine

Studánka s Kneippovým bazénkem v Postelwitz.
Před více jak 100 lety byl na začátku úzkého skalnatého údolí Zahnsgrund nalezen pramen pitné vody. Pramen byl využíván místními obyvateli a hlavně posádkami lodí plujících po…
Z Ostrau vede okružní turistická cesta označená TK7. Obchází rozsáhlé pol…
V okrajové části městečka Bad Schandau Postelwitz stojí u hlavní silnice historický ukazatel cest. Odbočovala zde původní cesta skalnatým údolím do Ostrau. Začátek cesty byl…
Divoká a romantická soutěska začíná poblíž hotelu Schrammsteinbaude v polovině údolí, kterým vede silnice z Bad Schandau do Ostrau. …
Ve svahu nad levým břehem Labe, na menší skalní věži je vyhlídka Kleine…
Výlet do nádherné krajiny Saského Švýcarska. Jako první cíl svého výletu…
Jedna z nejvyhledávanějších vyhlídek v Saském Švýcarsku. Je na…
Info o trase: (aby jste měli představu o tom co Vás čeká)K absolvování je potřeba trochu lepší fyzická kondice, na trase vás totiž čeká značné…
Výlet na jednu z nejnavštěvovanějších tras a vyhlídek v Saském Švýcarsku.…
Pěkná skalní vyhlídka nad obcí Krippen na levém břehu Labe. Na vyhlídku se…
Krippen je turistické středisko na levém břehu Labe v Saském Švýcarsku. V letech 2005 – 2007 zde byla vybudována stezka slunečních hodin. Tematická okružní stezka dlouhá 3 km…
Saské Švýcarsko je o prázdninách velmi navštěvované, místy je až…
Při procházce hezkou vesničkou Krippen v Saském Švýcarsku nevyhnutelně narazíme na povodňové značky na domech, které připomínají katastrofickou povodeň v roce 2002. Přívalové…
V centru Krippenu je pomník a muzeum Friedricha Gottloba Kellera. Tento saský vynálezce v roce 1844 sestrojil první experimentální stroj na drcení dřeva pro výrobu dřevoviny a z…
Pojedeme z Česka -  Dolního Žlebu (za Děčínem)  podél Labe do německého…
V druhé polovině 19. století se údolí říčky Křinice stává stále častějším…
Navštívili jsme německé příhraniční městečko Bad Schandau, které leží v…
Bad Schandau je lázeňské městečko nedaleko českých hranic a Hřenska. Léčí…
Příhraniční městečko Bad Schandau (česky Žandov) v Saském Švýcarsku se…
Během dovolené v Českém Švýcarsku jsme si udělali výlet lodí do…
Výlet do pískovcových skal národního parku Saské Švýcarsko, přes Svaté…
Výlet do Saského Švýcarska do oblasti Schrammsteine. Vycházím z nádraží v Bad Schandau. Procházím lázeňským městečkem, pokračuji okolo aguaparku Taskana, historického 50 metrů…
Přes toto město jsme jezdili do Saského Švýcarska – do Bastei a na Pfaffenstein. Tady mne fascinovaly dvě stavby – kostel a výtah, n…
Jedna z nádherných skalních vyhlídek v NP Saské Švýcarsko, uprostřed…
Výlet z Hřenska za krásnými Rozhledy na vrcholky Saského Švýcarska na…
www.soutesky-hrensko.cz Soutěsky Kamenice se nachází nedaleko Hřenska v…
Hřensko - nejznámější a turisty nejvíce navštěvovaná obec v chráněné kraj…
Dříve nazývaná Edmundova nebo Dolní, skalnatý kaňon řeky Kamenice,…
  Hřensko – soutěsky a Pravčická brána. V minulém výletu jsme se podívali na Moravu, a tentokráte jsme otočili na druhou stranu…