Červený Kameň, zřícenina Vršatec a Vršatecké bradla

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Tentokrát se podíváme na opravdový konec světa, přesněji do česko-slovenského pohraničí u Valašských Klobouků. Přijedeme do Nedašovi Lhoty a pokračujeme ještě kousek nad obec, kudy prochází červená značka a kde můžeme zaparkovat auto. Vydáme se pěšky dále po silničce k hraničnímu přechodu a po cca 0,5 km projdeme opštěnou bývalou celnicí k autobusové zastávce, odkud se přepravíme autobusem do obce Červený Kameň. Vyrážíme po žlutě značené pěší trase směr Chata Vršatec, nejprve vystoupáme střídavě lesem a loukami na kopec Chmelnice (možno udělat Krátkou odbočku přímo na kótu po významové značce) a poté mírnějším klesáním dojdeme pod zříceninu hradu Vršatec, na kterou od trasy vede modrá významová odbočka. Pokračujeme dále po modré pěší značce ke kapličce Březová, odbočíme Doprava a po červené značce krásnými karpatskými loukami přijdme zpět nad Nedašovu Lhotu.

Zřícenina hradu Vršatec se vypíná 805 m.n.m. vysoko na strmém vápencovém útesu, čímž je dána jeho víceúrovňová stavba. Nejstarší části hradu pochází z 13.století, kdy byl postaven pro ochranu průsmyku mezi údolím Váhu a Moravou. Vystřídal několik majitelů (Matúš Čák, Štibor ze Štiboře) a v roce 1680 vyhořel, což byl počátek jeho konce. Sice se započalo s rekonstrukcí, ale při Rákocziho povstání roku 1707 náhodný výbuch střelného prachu a následný požár dokonal dílo zkázy. V okolí hradu ze země prorážejí nádherná vápencová bradla.

Menší zásoby na cestu je možno dokoupit až přímo v Červeném Kameni, v obci jsou asi tři menší obchůdky. Pro jídlo pak možno využít chatu Vršatec nebo dojít kousek do obce Vršatské Podhradie do místního pohostinství.

Nejhezčí je výhled na vápencové stěny od zříceniny, mírně připomínající naši Pálavu. Ve spojení s přechody voňavých bělokasrpatských luk jde o skutečně jedinečný výlet.

Vstup na zříceninu zpoplatněn není. Autobusů od celnice do Č.kameňa jede jen pár za den, je tedy nutné si spojení naplánovat dopředu a ne až na místě (zastávka "Červený Kameň,Zápechová,polesie"). Jízdné a samozřejmě cokoliv jiného na Slovensku nejde zakoupit za CZK, eura s sebou!

Poslední aktualizace: 31.8.2010
Červený Kameň, zřícenina Vršatec a Vršatecké bradla na mapě
Autor: Sheriff

Příspěvky z okolí Červený Kameň, zřícenina Vršatec a Vršatecké bradla

obec Nedašova Lhota
Obec Nedašova Lhota je pohraničnou obcou so Slovenskou republikou v…
Obec Nedašov, ktorá má približne 1400 obyvateľov, sa nachádza na…
Přírodní památku Kaňoury tvoří suchá, výslunná, svažitá stráň s četnými…
Obec Návojná sa rozkladá severovýchodne od mesta Brumov - Bylnice v…
      Tak jsme zase v Brumově, tentokrát na několikadenní  "pracovní" dovolené. Musíme totiž vymalovat byt a čekají nás tam i mnohé další opravy. To ná…
   Nádherný výhled na nejjižnější část Valašska a hlavně "nakouknutí" za…
Trasa vede pohraničím Česka i Slovenska a poskytuje nádherné…
Pondělí 13. 6. 2022 - odpoledne Dopoledne jsme měli poznávací zastávky.…
Stále relativně novou stavbou je velice pěkná a zajímavá dřevěná…
Rozhľadňa Královec
Je to už pár rokov, čo sme boli na tejto rozhľadni nad Valašskými Kloboukami. Je vidieť aj z námestia. Autom sa dá vyviesť až k rekr…
Rozhledna Královec se nachází na vrcholu Královec nad Valašskými Klobouky.K Rozhledně se dá přijet i autem. Po silnici směr Valašské…
Na vrcholu Královce, ležícím nad Valašskými Kloboukami jsme navštívili…
Ocitnete - li se ve městě Brumově - Bylnici, ležícím v SV části Bílých…
Vzhledem k tomu, že Valašskem prochází již téměř devadesátiletá železniční…
Méně známou, hůře dostupnou, ale o to zajímavější brumovskou památkou je…
Laskavý čtenář jistě pochopil, že název tohoto článku odkazuje…
Už roky pri jazde z Valašských Klobouk do Brumova-Bylnice moju pozornosť vždy upútavala kaplnka po ľavej strane cesty na kopci v…
Z centra Brumova od náměstí H. Synkové vás dovede žlutá turistická znač…
     Je krásná březnová sobota a na výlet do valašského městečka B…
  Nejenom lidé mají své osudy. Mají je i stavení, zrobená lidskou rukou…