Bumbálka, Salajka, Mezivodí, Ondrášův dvůr

Tipy na výlet Rodina s dětmi Pro zdatnější Do přírody

Při putování v rámci pobytu v Beskydech jsem vyšel z Bumbálky po žluté značce směr Salajka a dále stále dolů do obce Bílá - Mezivodí. Je to jistě trasa po značené turistické trase, tudíž pro většinu turistů notoricky známá, ale jen několik poznámek.

V každém případě stojí za to projít cca 500 m po hranici jedlobukového pralesa (NPR Salajka), který je už více než 60 let ochráněn před jakýmikoliv těžebními zásahy. V době velmi štědré houbařské sezóny je to zážitek o to větší i když na houby za ohraničením pralesa se můžeme jen dívat.

Idylicky působí na této trase když vyjdeme z lesa na louky a spatříme budovy hájovny Salajka. Pokračoval jsem dále dolů po žluté značce do Bílé - Mezivodí. Pro občerstvení a posilnění mne místní paní nasměrovala na rekreační areál Ondrášův dvůr.

Zaujalo mne jednak velice pěkné umístění celého areálu v bezprostřední blízkosti silnice č.56, ale přitom na vyvýšeném pozemku uprostřed lesa. Poněvadž celý areál působí příjemným dojmem a podle,mého názoru si zde každý najde to co mu vyhovuje a také se službami v restauraci jsem byl spokojen přikládám několik fotografií tohoto rekreačního areálu.

Cesta zpět na Bumbálku již moc příjemná nebyla jednak zelená značka, po která jsem se vydal k chatě Třeštík vede cca l,5 km po velice frekventované silnici , navíc začalo mírně pršet a když jsem ze silnice odbočil vlevo do Stráně tak trasa po této zelené značce je asi málo využívána a tak jsem šel vysokou trávou a nakonec dost hustým lesem plným spadaných větví , keřů atd. Na Třeštílku již zase za slunečného počasí bylo vše v pohodě.

Putování nádhernou beskydskou přírodou, jedlobukový prales Salajka, hájovna Salajka, Bílá -Mezivodí, rekreační areál Ondrášův dvůr

Obědval jsem v restauraci rekreačního areálu Ondrášův Dvůr v Bílé-Mezivodí.

Prales Salajka, hájovna Salajka , rekreační areál Ondrášův dvůr

Pokud se týká cen tak mohu podat informaci jedině za stravování v Ondrášově dvoře - obecně ceny jsou v relaci pro běžného turistu i pro rodiny s dětmi. Bližší informace je možno získat na www.ondrasuvdvur.cz.

Poslední aktualizace: 22.7.2009
Bumbálka, Salajka, Mezivodí, Ondrášův dvůr na mapě

Příspěvky z okolí Bumbálka, Salajka, Mezivodí, Ondrášův dvůr

Ondrášov-místní část Moravského Berouna
Ondrášov Bývalé lázně Ondrášov, místní část Moravského Berouna najdete na …
Ondrášov, místní část Moravského Berouna se 106(2005) obyvateli, leží v…
Přesto, že to pro mnohé návštěvníky může být překvapením, Moravsk…
Naučná stezka nazvaná Křížový a Kočičí vrch v Moravském Berouně byla otevřena v létě 2005. Je dlouhá necelého 6,5 kilometru,…
Když jsem přišel s myšlenkou vyjet na kolech do Moravského Beroun…
Původně hornické Městečko založené zřejmě na rozhraní 13 a 14…
Město Moravský Beroun je 33 km severně od Olomouce na státní silnici z Olo…
  Už tradičně trolejem do Otrokovic, dále pak vlakem přes Přerov do Olomouce. Chvíli se touláme po nádražní budově a pak pokračujeme…
Obec Nová Véska, od r. 1960 místní část obce Norberčany s 10 obyvateli se…
Památník Prusko - Rakouské bitvy z roku 1758. Nachází se u cesty …
Jeden (a asi jedinný) veřejně přístupný vrt kyselky, dříve často využívaný, který byl ještě v nedávné minulosti osazen ruční pumpou. Ostatní…
Pískovna u Moravského Berouna
Pískovna se nachází přibližně 2km od Moravského Berouna směrem na Nové Valteřice. Zhruba 100m od…
Obec Stará Libavá(něm. Altliebe) se 185 obyvateli, místní část obce…
Bývalé hornické městečko Domašov nad Bystřicí s 480(2005) obyvateli, nalez…
Obec Domašov nad Bystřicí leží na rozhraní Oderských vrchů a Nízkého Jeseníku, východním směrem od města Šternberk. Obec se rozkládá na obou…
Zajímavou památkou je barokní sloup Ecce Homo v sedle Rozvodného vrchu(673m) u státní silnice z Moravského Berouna do Dvorců, který…
Už nějakou dobu „zdobí“ křižovatku k Rejcharticím mezi Starou Lib…
Dětřichov nad Bystřicí leží jižním směrem od města Bruntál. Jak název obc…
Zemí nikoho, aneb V.Ú. Libavá, tajemné štoly v údolí Budišovky, romantické…
Obec Trhavice, místní část obce Norberčany s 21(2005) obyvateli s…