Březová - vyhlídkový altán Josefa Jungmanna

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Vracíme se z Krušných hor, jedeme do Plzně. Cestou na hory jsme se všimli v lesích nad vodní nádrží Březová nově vybudovaného altánu. Tak to tam chceme prozkoumat.

V lesích severně od vodní nádrže Březová vede vycházková Jungmannova cesta. Jako vzpomínku na tohoto významného českého spisovatele a překladatele, ale také prvního učitele češtiny byl na místě s vyhlídkou vybudován a po něm pojmenován zastřešený altán. Nádherný výhled je na celou vodní nádrž Březová, ale i na hřebeny Doupovských hor a kopce Slavkovského lesa. Na cestě byly umístěny lavičky, takže přibyla další vyhlídková trasa pro lázeňské hosty, ale i pro ostatní návštěvníky města nebo jeho obyvatele.

K altánu se dostanete od nádraží Březová. Pokud přijedete vlakem, vydejte se po modré turistické značce - pozor budete muset přejít poměrně frekventovanou silnici z Karlových Varů do Bečova. Po této modře značené cestě se jede i autem, na silnici je značena odbočka k lanovému centru.

Po zhruba 1 km dorazíte k lanovému centru, kde je i parkoviště a rozcestí Sv. Linhart s nově zrekonstruovanou budovou historického objektu, kde v letní sezoně můžete navštívit prý kavárnu, ale hlavně informační středisko. Zde je vlastně centrum této oblasti. Je zde lanové centrum, tady začíná Dendrologická stezka, okružní naučná stezka Příroda spojuje - Sv. Linhart, která vede po obvodu obory (hned zde na samém počátku je postavena pozorovatelna jelenů) a na ní bude navazovat další část Branaldova cesta. Ta by měla být dokončena do konce června 2015. Právě odtud se nechá vyrazit po Jungmannově cestě k altánu Josefa Jungmanna. Je to o trochu víc než kilometr. Nevím, zda jsme se špatně dívali, ale bohužel jsme neviděli směrovku, abychom se mohli bez starostí k vyhlídce vydat. Je zde však podrobná mapa, takže to tak velký problém nebyl. Mohu napovědět - vyražte kousek po modré směr Doubská hora, ale z cesty neodbočujte po značce. Po chvíli dojdete k závoře a tam už uvidíte, že jdete dobře. Cesta je pohodlná, v údolí uvidíte chatovou osadu Březová.

O víkendu jsme byli ubytováni v Nových Hamrech v malém soukromém penzionu p. Pořízka - tel. 607 206 776. Zde jsme se pouze zastavili. Ani jsme zde nejedli, protože jsme se nezdrželi dlouho. I když podle původního plánu jsme se tady chtěli ještě trochu projít. Ale počasí nám nepřálo. Ještě než jsme vyrazili, strhla se vánice, ale od cesty k altánu nás neodradila. Naštěstí pak na chvilku přestalo, i sluníčko vysvitlo, ale zpátky jsme se vraceli opět za chumelenice. Prostě klasické aprílové počasí.

V letní sezóně je snad možnost lehkého občerstvení v kavárně ve zrekonstruovaném objektu Linhart. V době naší návštěvy ještě nebyla sezóna, vše bylo zavřené.

Myslím, že značení zatím není zrovna nejlepší, ale vše se buduje a sezóna ještě nezačala, takže se možná včas vše zlepší. Altán nádherně zapadne do krajiny, a to z pohledy z Jungmannovy cesty i z pohledu od silnice do Bečova. Rozhodně hodnotím velice kladně, že byla tato část lesa takto využita. Postarala se o to příspěvková organizace Lázeňské lesy Karlovy Vary v rámci česko-německého projektu "Příroda spojuje" spolufinancovaného z fondů Evropské unie.

Vzhledem k tomu, že se jedná o přírodní procházku, je vše samozřejmě zdarma. Zpoplatněno je pouze lanové centrum.

Poslední aktualizace: 10.4.2015
Březová - vyhlídkový altán Josefa Jungmanna na mapě

Příspěvky z okolí Březová - vyhlídkový altán Josefa Jungmanna

Březová
Obec Březová (německy Brösau) leží na mírných svazích u Slavkovského lesa…
Rozhledna Aberg (Doubská hora) - Karlovy Vary
Rozhledna Aberg stojí na vrchu Doubská hora (původně Aichenberg, později Aberg) je vysoká 22m a vede na ni 162 schodů. Jedná se už…
Rozcestník Doubská vyhlídka stojí u cesty kousek od rozhledny Aberg na vrcholu Doubské hory (645 m.n.m.). Směrové šipky rozcestníku…
Vracíme se z Krušných hor, chtěli jsme se hlavně zajít podívat k altánu…
Vracíme se z Krušných hor, jedeme přes Karlovy Vary do Plzně. Cestou jsme…
Lesy obklopující naše nejznámější lázeňské město jsou jako stvořené pro…
Naučnou dendrologickou stezku najdete v lesích severně od vodní nádrže…
V lesích, které pokrývaly území nynějších karlovarských lázeňských lesů, žil podle pověsti poustevník Linhart.…
Východním směrem kousek od areálu svatý Linhart u Karlových Varů najdeme v…
Hned vedle pomníku k 675. výročí Městských lesů Karlovarských stojí v…
Šipky rozcestníku u křižovatky ulic Studentská a Svatošská v Doubí u Karlových Varů ukazují směry modré a zelené turistické trasy a…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát vás pozvu na krásný výlet okolím Karlových Varů a řeky Ohře. Vycházíme z Doubí, což …
První písemná zmínka o zdejší tvrzi pochází z roku 1369, kdy Doubí patřilo…
Rozcestník najdeme na letitém smrku mezi restaurací a lávkou přes řeku Ohři. Svůj výchozí bod zde má žlutě značená turistická stezka…
Moučné pytle - přírodní památka
Jedná se výraznou žulovou skalní hradbu s charakteristickou vodorovnou blokovou odlučností. Podle svého tvaru dostaly skalní útvary…
Na konci 19.století dosáhlo lázeňské město Karlovy Vary největšího rozkvě…
Svatošsaké skály se nacházejí na levém břehu řeky v blízkosti…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu do Karlových Varů…
Jedeme autem z Lužné u Rakovníka na jednodenní výlet do Karlových Varů asi…
Město Karlovy Vary obklopuje celkem pět vyhlídkových věží – Goethova rozhledna, Diana, Doubská vyhlídka, Vítkova hora a Vyhlídka…