Bratislava

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Za kulturou

Tento výlet nás zavede na Slovensko a to konkrétně do hlavního města Bratislavy.Je možné sem přijet třeba vlakem,autobusem ale my jsme zvolily auto.Zaparkovali jsme v přilehlé ulici poblíž centra asi 1 km od Bratislavského hradu.Potom jsme šli už pěšky.

Cedule
Cedule  •  Foto: vojkys

Náš cíl byl Bratislavský hrad,ke kterému jsme šli zhruba kilometr do mírného kopečku přilehlými uličkami.Jeden ze symbolů města je právě Bratislavský hrad,tyčící se nad Dunajem.Kamenný vrch byl vybudován v 10.století,když oblast byla součástí Uher,přestaven v 15.století na gotický,v 16.století na renesanční a v 17.století na barokní styl.Přes vládu Marie Terezie byl hrad sídlem v uherské části Habsburské monarchie.V roce 1811 hrad vyhořel do základů a zůstal v ruinách až do 50.let 20.století,když byl rekonstruován v letech 1953-1968 většinou v barokním stylu.Po prohlídce hradu lze navštívit i další památky které se nacházejí převážně v historickém jádru města.Stará radnice-je komplex budov vybudovaných v 14.a 15.století a dnes je sídlem městského muzea.Michalská brána-je jediná brána z původních středověkých Městských opevnění a je jednou z nejstarších budov ve městě.Městské centrum je charakterizováno mnohými paláci v barokním stylu.Grassalkovichov palác,vybudovaný okolo roku 1760 je dnes sídlem slovenského prezidenta a slovenská vláda má sídlo v bývalém Arcibiskupském paláci.K známým sakrálním stavbám patří Konkatedrála svatého Martina vybudovaná v 13.-16.století,která byla v letech 1563-1830 korunovačním kostelem uherských králů.Františkánský kostel z 13.století je nejstarší zachovalý kostel v Bratislavě a byl místem rytířských ceremonií.

Měli jsme sebou v batohu jídlo a pití.V areálu hradu jsou stánky s občerstvením,a samozřejmě i cestou z hradu je mnoho restaurací kde se najíst.Ten kdo navšíví vyhlídku na mostě přes Dunaj tak se tam může najíst,nachází se tam totiž restaurace.

Líbil se mi hrad,nádvoří hradu a od budovy parlamentu je z terasy krásný výhled jak na město tak i na most přes Dunaj,částečně je možné se zakoukat i do sousedního Rakouska.

Vstup na nádvoří hradu je bezplatný,otevírací doba od 1.4.-30.9. 9-20hodin,1.10.-31.3. 9-18hodin,vstupné na vyhlídku z Nového Mostu je 10 euro.Při delší návštěvě Bratislavy se určitě vyplatí zajít do ZOO BRATISLAVA.

Poslední aktualizace: 8.2.2011
Bratislava na mapě
Autor: vojkys

Příspěvky z okolí Bratislava

Bratislava - Nová budova Slovenské národné divadlo
Novú budovu Slovenského národného divadla slávnostne otvorili 14. apríla…
Socha Milana Rastislava Štefánika (1880-1919) stojí na nábřeží Dunaje. Je umístěna na pylonu vysokém 2,7 m, sama generálova socha má pak výšku…
V Bratislave v bývalej priemyselnej zóne postavili a ešte stavajú niekoľko…
Chystáte se do Bratislavy? a jste milovníci in-line, nabízím úžasnou trasu…
Pri zatiaľ poslednej návšteve Bratislavy sme sa zamerali okrem Domu…
Keď si chcete odskočiť z hlučného centra Bratislavy, určite dobre padne prejsť sa po nábreží Dunaja…
Jednou z pohádkových bytostí, které pro bratislavské obchodní centrum…
Při toulkách Bratislavou se můžeme setkat s množstvím pozoruhodných bronzových skulptur, vytvořených současnými sochaři. A nejedná s…
Kostel svatého Mikuláše (chrám svätého Mikuláša) se nachází pod hradním kopcem v Mikulášské ulici. Raně barokní kostel nechala, na m…
Dňa 30.9. 2021 bola v Bratislave otvorená nová autobusová stanic…
Slovenská metropola Bratislava a európsky veľtok Dunaj dlhé stáročia…
Bratislava - Modrý kostol - kostol sv. Alžbety
Bratislavský modrý kostolík patril k stavbám, ktoré sme poznali z obrázkov…
Starý most je jednou z nejznámějších technických staveb hlavního města…
Mám rada fontány, nielenže skrášľujú okolie, poskytujú vodu pre v…
Peknú secesnú budovu na Grösslingovej ulici v Bratislave som si všimla už…
Pri prechádzke Fajnorovým nábrežím ma upútala veľká budova, ktorá sa svojou farebnou fasádou líšila…
Dnes již, bohužel, nežijícího slovenského herce Júlia Satinského (1941 – 2002) zná snad úplně každý. Někdo upřednostňuje jeho spolup…
Nachází se na levém břehu Dunaje na okraji historického centra m…
Bratislava - Čumil
Socha zvaná Čumil je jednou z atrakcí v centru Bratislavy. Nachází se na…
Občas si spravíme vlakom výlet do Bratislavi. Tentokrát sme sa rozhodli pre trojdňový výlet do nášho hlavného mesta, aby sme ho troc…
Když jsem navštívil hlavní město našich východních sousedů v závěru loňské…
Rozhledny všeho typu jsou v současné době atrakcí stále oblíbenější…
Sad Janka Kráĺa Bratislava
Sad Janka Kráĺa není ani tak turistickým místem jako výbornou alternativou…
Uběhl rok, dostavil se prosinec a s ním advent. Loňský výlet do W…
Bratislava byla vždy lokalitou, kterou jsem považoval za totálně…
Bratislava - Prezidentský palác
Bratislava - Prezidentský palác ( niekdajší Grasalkovičov palác ) -…
Nejznámější bratislavský most nese jméno Slovenského národního…
Bratislava je hlavním městem Slovenské republiky. Tato metropole na…
Bratislava - Nový most
Nový most, od roku 1972 do počátku 90. let 20. století most Slovenského…
Bratislavský hrad
Hrad ležící na nejjižnějším výběžku Malych Karpat, svažující se až k Duna…