Bratislava trochu jinak

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Původně jsem jel natáčet atmosféru Vánočních trhů v Bratislavě, ale nakonec jsem skončil zase v přírodě. Tam si přece jenom člověk víc odpočine. A udělal jsem dobře.

Miluju cestování vlakem, takže i tentokrát jedu z Otrokovic až do Bratislavy vlakem, s jedním přestupem v Břeclavě, což je na pohodu.

Do hlavního města Slovenské republiky jsem dorazil kolem poledne a protože jedním z důvodů cesty bylo i předání mojí knihy S.O.S. (jako Spokojenost, Optimismus, Svoboda) generálnímu řediteli TASR (Tlačová agentúra Slovenskej republiky) Vladovi Puchalovi, vydal jsem se pěšky nejdříve po cyklistické trase R12. Tady jsem si poprvé v duchu řekl, že to snad ani není možné, že se procházím po hlavním městě.

Cesta, kterou znají hlavně běžci a pejskaři (cyklistu jsem nepotkal ani jednoho) vede podél Svatojakubské cesty (úsek Trnava - Bratislava), takže z ní třeba uvidíš i Šándorové schody.

Na prvním rozcestí, u restaurace s názvem Funus (chtěl jsem si tady dát oběd, ale neberou bankovní karty) jsem se napojil na červenou Mezinárodní dálkovou turistickou trasu E8 a pokračoval až za panem generálním.

Po krátké návštěvě a malém popovídání si (nebyl jsem totiž dopředu ohlášen, jak mám ve zvyku) odjíždím na ubytování a kolem 17:30 hod. vyrážím do města.

Pravda je, že Bratislavský hrad je takhle na večer krásně osvícený. Nicméně vánoční výzdoba bez sněhu, dokonalou zimní atmosféru nikdy nenavodí. No a trhy jsem prošel během hodinky.

Spal jsem tady jednu noc a protože následující den hlásili polojasnou oblohu, alespoň já jsem měl jasno v tom, že se chci podívat do přírody. Vyhrála to Devínská Kobyla. Rozhledna u bývalého vojenského prostoru s výškou 514 m patří do místní části Bratislavy, vede k ní celkem pohodová a nenáročná trasa a když už tu budeš, věřím, že výhledy na zříceninu Devínského hradu tě donutí podívat se také tady.

Ubytování jsem si našel přes Booking.com a tuhle jednu noc strávil v Hotelu Taxis. Celkem v pohodě hotýlek, dobrá cena, příjemný personál i snídaně byla chutná, jen bohužel stojí hned vedle hlavní silnice a nedaleko polikliniky (můžeš tu potkat sestričky z Kramárov), takže se příště poohlédnu asi po nějakém jiném ubytování.

Oběd (první den asi kolem šestnácté) jsem si vychutnal v restauraci Kramárská tankovňa. Skvělé jídlo, obsluha i pivo a dá se platit kartou.

Hned vedle je bankomat Slovenské spořitelny a obchod s potravinami, drogerie zase hned naproti restaurace.

Oběd (druhý den okolo 15.hodiny) v restauraci Kolony (pár zastávek autobusem od zříceniny Hradu Devín) a byl jsem nadšený. Nejenom z prostoru restaurace, ale také z obsluhy, jídla a čepovaného piva. Určitě doporučuju. Stojí to za návštěvu.

Výhledy z Hradu Devín byly fakt luxusní. Jsem rád, že počasí se umoudřilo, alespoň na to odpoledne, kdy jsem dorazil k Devínu. Při návštěve rozhledny Devínská Kobyla hezky vyfukovalo a sluníčko bylo schované za mraky dobré dvě hodiny. Procházka po Devíně to ovšem všechno zakončila na výbornou.

Pak jsem se přesunul do výše zmíněné restaurace, najedl se a protože kousek byla vlaková stanice (Devínská Nová Ves) na hlavní nádraží jsem jel zase vlakem.

PS: Doporučuju při návštěvě Bratislavy (pokud nepojedeš autem) využít jízdenku na 24 hodin. Dostaneš se s ní k Devínu a platí také ve vlaku, kterým jsem jel zpět na nádraží v Bratislavě.

Poslední aktualizace: 12.1.2023
Bratislava trochu jinak na mapě

Příspěvky z okolí Bratislava trochu jinak

Hrad Děvín - Děvínská Kobyla - Jezuitské lesy - Slavín
Nabízím další skvělou trasu v okolí Bratislavy (Malé Karpaty). Trasa vede…
Dunaj, druhá největší evropská řeka, pramení v Černém lese (Schwarzwaldu)…
Čtvrtek 20. 7. 2023 - dopoledne I když v noci neklesla teplota po…
Turistický rozcestník pod slovenským hradem Děvín u soutoku řek Dunaje a Moravy stojí přímo u zdejšího parkoviště ve stínu…
Jde o historickou obec, která je dnes součástí Bratislavy. Rozkládá se na…
Hrad se nachází jihozápadním cípu Malých Karpat. Dominantním vrcholem…
Ruiny hradu sa týčia na skale  nad hladinou Dunaja neďaleko mesta Hainburg…
Prechádzku popri Dunaji s minimálnym prevýšením zvládnu aj menšie deti. A…
Malebné mestečko Hainburg an der Donau nájdete kúsok za bránami Slovenska.…
Za historické centrum zajímavého starobylého dolnorakouského města…
Hainburg an der Donau je starobylé dolnorakouské město, ležící nedaleko…
Kostel svatého Kozmy a Damiána je jednou z dominant bratislavské městské části Dúbravka, na jejímž západním okraji stojí. Postaven byl roku 1720 na…
Římskokatolický farní kostel sv. Filipa a Jakuba  je jednou z mnoha zajímavých historických památek nejvýchodnějšího rakouského…
Toto nevelké historické dolnorakouské město se může pyšnit mnoha…
Městečko Hainburg an der Donau  leží na pravém břehu Dunaje v Dol…
Starobylé město ležící nedaleko soutoku Dunaje s Moravou s množstvím…
Při občasných cestách do okolí Bratislavy střídáme cesty, aby to nebylo…
Krásné počasí nás vylákalo odpoledne po práci na kolo. Vzal jsem si sebou mobil a rozhodl jsem se nafotit pěknou podzimní přírodu v…
Městečko s téměř patnácti sty obyvateli, jehož jméno můžeme přeložit jako…
Cieľom nášho jednodňového výletu je Bratislava, konkrétne svetová…