Bloudění v Bludných skalách, NP Stolových hor, Polsko

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Se psem

Jednoho krásného slunečného nedělního rána jsme se sbalili a vyrazili směr Polsko. Konkrétně Bludné skály, které se nachází nedaleko Náchoda, u příjemného lázeňského městečka Kudowa Zdrój.

Po příjezdu do cíle máte možnost zaparkovat na spodním parkovišti a pak se vydat solidním výšlapem ke vchodu do skal, a nebo zvolit variantu ( jako my), že si vyjedete na placené parkoviště ( lze platit v korunách, 150,- Kč) přímo u vchodu do skal. Auta nahoru pouští v 45 minutových intervalech ( vždy 15 minut jedou auta nahoru, dalších 15 minut na projetí celého úseku a 15 minut na auta, co jedou dolů). Vstupné se také dá platit v korunách a vyjde na 60,- Kč na osobu. Okruh samotný vám zabere hodinu. U vchodu mě docela polilo horko, když sem viděla ty davy turistů a pak když jsme asi 10 minut stály v " koloně" na schodech někde u vyhlídky. Bohužel jsme měli tu smůlu, že před námi byl zájezd tří autobusů. Nicméně jsme si počkali a nechali všechny poodejít a zbytek cesty si už v rámci možností užili.

Samotné skalní pískovcové městečko leží v nadmořské výšce 852 m. n. m. a nachází se na západní části stolové plošiny Skalniaku. Celková plocha je 21 hektarů. Rozsedliny jsou hluboké až 11 metrů. Bludiště, které ve skalách je, je opravdu místi hodně natěsno. Projít některou z chodeb s batohem na zádech, fotoaparátem na krku a ještě mít na vodítku pejska, to byl opravdu výkon J . Některé průlezy nebyly jen úzké, ale navíc i nízké. Takže o lehký sportovní výkon nebyla nouze.

Skály jsou jiné, než jak jsme zvyklí u nás. Jsou nižší a placatější, jako by připomínaly hříbky v lese. Nicméně pro milovníky fotografování nabízí různá zákoutí možnosti nádherných snímků. Cesta vede po dřevěném chodníčku, ale dá se z cesty odbočit i do postraních chodeb a obdivovat nádherné scenérie. Krásným labyrintem jsme se dostali až k východu, kde jsme sešli k parkovišti 10minutovou procházkou.

Cestou zpět nás čekala ještě krátká zastávka v lázeňském městečku Kudowa Zdrój, kde nás opravdu doslova uchvátil nádherný rozlehlý park a typická lázeňská architektura.

Výlet se nám vydařil, nicméně za sebe doporučuji nejezdit o víkendu. Jedná se o hodně navštěvovanou lokalitu a mačkat se ve skalách v davu turistů není zrovna můj šálek kávy.

Jednodenní výlet a sváča byla sebou :) Na kávičku pak doporučuji nějakou z kaváren v Kudowě Zdróji.

Příroda je tu nádherná. Ale o víkendu opravdu přeplněno turisty. Ještě víc než znám z našich skalních měst, snad krom Prachovských skal. Proto už nyní raději do takových oblastí jezdím zásadně mimo sezónu a ideálně i za horšího počasí. Příroda je pořád stejně krásná a mám ji téměř jen pro sebe :)

Ceny uvedené v článku jsou již před pár lety. Aktuální je nutno ověřit na webu.

Poslední aktualizace: 8.7.2022
Bloudění v Bludných skalách, NP Stolových hor, Polsko na mapě

Příspěvky z okolí Bloudění v Bludných skalách, NP Stolových hor, Polsko

Jak zabloudit v Bludných skalách
Vloni jsme si s kamarádkou naplánovaly výlet na Hejšovinu a Bledné skály…
                   Grota Łokietka (Lokýtkova jeskyně)Jaskinia Łok…
BOR (850 m.n.m., na polském území je nejvyšším bodem Skalniak –…
Turistické rozcestí leží nad Machovskou Lhotou v lese na úbočí…
Turistické rozcestí leží na česko-polských hranicích v lese na úbočí Boru. Procházejí tudy tyto turisticky značené trasy: modrá JV směrem - rozces…
Přímo na polsko-české hranici ve výšce 852 m. n. m. leží malé…
Rozcestí Pod Blednymi skalami (foto 1 a 2) vzniklo až v roce 2008 v rámci vyznačení přímé trasy (žlutá zna…
Východisko Machovská Lhota. Cíle Bledné Skaly, Svitavy, Svojanov…
Krásný krajinotvorný prvek zasazený do louky ve stráni pod lesem. Kříž byl postaven nákladem Marie a Františka Turynských z Nouzína v roce 1907. Ko…
V blízkosti obce Machov, na odbočce z modře značené cesty na Bor,…
Hraniční přechod pro pěší a cyklisty na silničce vedoucí z Machovské Lhot…
Machovská Lhota plynule navazuje na městys Machov směrem k česko…
Ráno jsme po dobré snídani vyráželi. Po té žluté, kterou jsme si večer…
V tomhle koutě republiky jsem ještě nebyl. Pro průzkum jsme si vybrali zakotvení v Machovské Lhotě. Jedná se útulnou horskou vesnici. Z důvodu špatn…
Dříve samostatná obec dnes součást Machova. Obec se poprvé připomíná r.…
Velká Hejšovina (neboli v originálu Szczeliniec Wielki) je…
Zvu vás na další "polský skalní" okruh z našeho oblíbeného…
jedeme vláčkem s Trutnova do Adršpašských skal příroda, skály,možnost…
Máte-li rádi zimní turistiku a skály k tomu, určitě si na tuto…
Od přátel jsem dostal echo, že „se nějak“ změnilo značení…