BÍTOV

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

Dnes se vydáme na jeden z nejstarších hradů u nás. Uvnitř najdeme i sbírku vycpaných psů (50ks).

JAK?:

Autem: Parkoviště (placené) asi 600m od hradu

Autobusem: Nejbižší autobusová zastávka je v obci Bítov cca 2km od hradu

Můžeme si vybrat z 5 okruhů:

1. hlavní okruh: Projdete s průvodcem první patro hradu, spatříte velké sály z historické obrazy i nábytek. V druhém patře je nevětší sbírka psů, koček, veverek, medvědů a spoustu jiných zvířat. Délka okruhu 50min. Dospělí: 95,- Dětí: 65,- Rodinné: 285,-

2. okruh (ZBROJNICE): Tato místnost již v 18.stol. sloužila jako zbrojnice. Prohlídka pouze v červenci a srpnu. Délka prohlídky 30min. Dospělí:85,- Děti: 60,- Rodinné: 255,-

3. okruh (HRADNÍ VĚZENÍ, MUČÍRNA, HLADOMORNA): Průvodce Vás provede nejen kopkami ale i mučírnou, kde jsou i nástroje, které si můžete sami vyzkoušet. Délka okruhu 25min. Dospělí: 40,- Děti: 30,- Rodinné: 120,-

4. okruh (VODNÍ SVĚT,STRAŠIDLA): Děti se mohou seznámit s vodními i lesními strašidly. Jednotné vs.: 20,-

5. okruh (KAPLE NE NEBEVZETÍ PANNY MARIE): Zbudován v 14.století. Prohlídka pouze přes mříž. Bez průvodce. Zdarma v rámci prohlídky exteriérů

Najedli jsme se v restauraci RUMBURAK, kde je i rychlé občersvení.

Nejvíce se nás zaujala vycpaná zvířata. (Je tem i lvice barona Jiřího Haase)

duben, říjen - 09:00 - 16:00 - pouze v sobotu, neděli a ve svátek

Autor: hancusanka

Příspěvky z okolí BÍTOV

Rieka Dyje u Bítova
Rieka Dyje je jednou z najväčších riek na južnej Morave. Jej dĺžka, aj s…
Hrad Bítov je jedním z nejstarších a nejromantičtějších hradů u nás. Hrad…
18.8.2013 Na dnešek předpověď ještě slibuje dosti parno, když už jsme na Vranově, musíme samozřejmě někam k přehradě, a protože na opačném, tedy…
Pohraničný hrad Bítov stojí na skalnatom kopci nad riekou Želetavkou,…
„Zůstaňte u nás přes noc, pane faráři. V tomto počasí přece nemůžete jít zpátky“. Hrabě Daun vyprovázel kněze až k hradní bráně.…
Rozhladňa Rumburak je vysoká 30 metrov, jv Juhomoravskom kraji, je súčasťou rekreačného areálu Rumburak. Areál sa nachádza nad obcou…
Jedeme autem na Rozhlednu Rumburak. Nachází se asi půl kilometru před hradem  Bítov. Rozhledna je zdaleka dobře viditelná.  …
   Motorizovaní návštěvníci nádherného hradu Bítova si určitě před odstavením svého "motorového oře" na parkovišti asi 1 km před hradem povšimnou…
Konec léta, nebo spíš podzimu značí i nějaký cyklistický zájezd v…
Vysoko nad Vranovskou přehradou se tyčí pozůstatky pozoruhodného středověkého hradu. Lidé už tu nesídlí dlouh…
Neděle 7. 5. 2023 Konečně ráno nevstáváme na budík. Dnes nikam au…
Naše romantické hradní zříceniny jsou oblíbeným tipem na výlet již od dob…
Vranovská přehrada a její okolí tvoří jedno z nejkrásnějších r…
Vybíráte místo pro svou letní dovolenou s rodinou a…
Dnes vás zavedu na hrad Bítov a zříceninu Frejštejnhttps://www…
Zřícenina gotického hradu Cornštejn stojí na skalnatém ostrohu nad jezerem…
Prvá svetová vojna postihla aj obec Bítov a vyžiadala si aj 18 ľudských obetí obyvateľov obce. K pamiatke obetí vojny odhalili pri p…
Toto je definitivně závěrečná část letošní čundrovní trilogie. Celá už se odehrává v zemích koruny české, tudíž na Moravě. A protože…
Úterý 9. 5. 2023 Ten téměř týden nám tu tedy vyšel. Dnes ráno byl…
Letošní sezona byla na…
Kresťanská tradícia farnosti Bítov siaha až do čias cyrilometodejských.…
Čtvrtek 4. 5. 2023   V Bítově v penzionu Hasičského pivovaru, kam…
Nejstarší hrad u nás – Hrad Bítov
Hrad Bítov pa…
Jedeme z Plzně do Znojma a na trase vyhledáváme rozhledny a minipivovary.…
Bítov je malá rekreační obec se 160 stálými obyvateli a najdeme ji ve …
Mohutné zříceniny hradu Frejštejn stojí na ostrohu nad soutokem řeky…
Frejštejn - hrad splněného snu
Soutěž 2 body
  V dobách dávno minulých - kdy časopis Turista ještě vycházel jako…
Renesanční zámek Uherčice se nachází ve stejnojmenné obci v Jihomoravském kraji. Zámek je přístupný v červnu pouze o víkendech a v červenci a srpnu…
Barokní zámek se vypíná na skalním ostrohu nad řekou Dyjí ve Vranově nad…