Bílovickým lesem

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Lesy v okolí Bílovic nad Svitavou se rozprostírají téměř po celém katastru obce. Východní část, která je častěji navštěvovaná, je vázaná na oblast Kuního potoka. Zde jsou hlavni magnety zájmu návštěvníků myslivna Lišky Bystroušky, studánka Leoše Janáčka, Liduščin památník nebo Resslova hájenka. Tato oblast bývá nazývána Kraj Lišky Bystroušky. Opačným směrem na severozápad od obce se rozkládá široký zalesněný hřeben mezi řekou Svitavou a potokem Melatín, který na mapách bývá označen Bílovický les.

Vycházka Bílovickým lesem ve většině případů začíná na autobusové Zastávce MHD linky 57 "U buku", kde se nachází rozlehlý parkově upravený palouk, jemuž dominuje statný buk. Pod ním na okraji údolí se pak nacházejí studánky J. Doležala a J. Tomečka. Od zdejšího parkoviště pak vede zpevněná cesta, která po chvíli na rozcestí narazí na zeleně značenou turistickou cestu. Po ní pak po hřebeni mírně klesá kolem několka dalších upravených odlesněných ploch až dorazí k výraznému palouku U luže, kde je i památník významných lesníků V. V. Havelky a J. L. Zieglera. Odtud pak pokračuje až na okraj Bílovic nad Svitavou. Obcí klesne na dno údolí a u obceního úřadu podejde pod tratí a při soutoku Časnýře s řekou Svitavou se nachází parkově upravený Ostrůvek a za ním pak dominantní objekt Sokolovny s pomníkem S. K. Neumanna. Výlet doporučuji ukončit na zdejším vlakovém nádraží, kam dojdete podél trati po červené značce.

V závěru vycházky v Bílovicích nad Svitavou je několik možností se lze občerstvit. Nejčastěji poutnící skončí u mostu přes řeku Svitavu v restauraci Sokolovna, ale možnosti jsou i v Obecním hostinci či v restauraci U Ševčíků.  Kromě toho jsou v obci i dvě cukrárny, jedna na Fügnerově nábřeží a druhá na rohu Žižkovy ulice ve středu obce.

Lesy na hřebenu jsou víceméně listnaté až smíšené a na podzim hýří radostnými barvami. Pohodlná a upravená lesní cesta po níž vede turistická značka je vděčnou nenáročnou trasou pro všechny věkové kategorie a lze ji vřele doporučit na výlet s malými dětmi či pro seniory. Celková délka vycházky je 6,2 km. Průběh její trasy je zobrazen zde.

K rozcestí U buku vás dopraví autobus MHD linky 57 ze Soběšic od kláštera klarisek, který začíná v Husovicích a jede přes městskou část Lesná. Do Soběšic se lze dostat i od vlakového nádraží z Králova Pole autobusem MHD linky 43, který pak v Soběšicích u klarisek má konečnou a linka 57 na něj vždy navazuje.

Poslední aktualizace: 30.1.2017
Bílovickým lesem na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Bílovickým lesem

Lesní palouk U Luže
Kousek na sever od Brna, jen 2 km od okraje obce Bílovice nad Svitavou se…
Studánka se nachází asi 300 m od zeleně značené turistické cesty,…
Nachází se uprostřed upraveného lesního palouku  zveného U luže. …
Nachází se na výrazném parkově upraveném palouku na širokém zalesněném hřebeni nad údolím řeky Svitavy. Jeho středem prochází lesní…
Turistické rozcestí Melatín I. nalezneme v údolí potoka Melatína, asi 2,5 km na severozápad od kraje obce Bílovice nad Svitavou. Je…
Melatín je potok, pravostranný přítok Svitavy v Bílovicích nad Svitavou.…
Turistické rozcestí Melatín II.
Turistické rozcestí Melatín II. se nachází asi 150 m proti proudu potoka…
Kašparova studánka se nachází asi 300 m od turistického rozcestní…
Památník lesmistra Karla Morávka je jedním z objektů tzv. Lesnick…
Nachází se v závěru hlubokého údolí Útěchovského potoka, jednoho …
Památník se nachází se na pravém břehu hluboce zaříznutého údolí …
Kněžice - přírodní památka
Nachází se v hlubokém průlomovém údolí řeky Svitavy na jeho levé …
Josef Rosenauer (1735-1804) byl významný a velkorysý lesník slouž…
Jedná se o lesní vozovou cestu, která vede z Útěchova hlubokým úd…
 Nastoupli jsme do autobusu číslo 57 směr Soběšice, vystoupili na Zastávce U vodárny. Šli jsme směrem nahoru, na kopec Ostrá horka. Výška kopce 404 …
Jezdecký areál Panská lícha se nachází v Brně mezi městskými částmi…
Nachází se na severním okraji Brna mezi městskými částmi Soběšice a Útěc…
Brno-Soběšice - zvonice
Zdejší zvonice se nachází v historickém centru obce na začátku ulice Na Rychtě. Byla zde postavena v roce 1785, v době kdy byla odsvěcena a…
Tato prastará památná hrušeň obecná se nachází při západním okraji obce u výpadové silnice směrem na…
Ze Soběšic u Klarisek se vydáme po zelené značce na sever k rozce…