Bernolákovo

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Na golf

O Bernolákovu jsme asi slyšeli všichni: Rychle si získalo pověst hřiště, kde se nedá zahrát dobrý výsledek, kde jsou rafy po kolena a výš, spousta záludných chytáků, kde ztratíte dvacet míčků i iluze o tom, že dokážete golf kdekoli.

Průjezd Bratislavou nás mile překvapil, po krásné dálnici jsme míjeli jednu novou budovu za druhou: píšu to, jako by to byla kdovíjaká daleká cizina, faktem ale je, že už jsem tu pár let nebyl.Bernolákovo a jeho hřiště Black River jsou asi dvacet kiláčků na východ, od města co by kamenem…

Přivítala nás moderní klubovna vedle starého zámku, na jehož omítkách zanechal výrazné stopy čas. U klubovny jen pár aut.

Na recepci nás vítá mísní maršál Ján Pečo. Od něj jsme dostali spoustu informací. V podstatě potvrdil, že je to těžké hřiště, dokonce připustil že bylo záměrně budováno tak, aby bylo nejtěžší v Evropě.

Znalost hřiště je k nezaplacení, napoprvé se člověk nesmí zbláznit a tlačit na pary, důležité je přemýšlet a jít po fairwayi. Přidává to tu hodně ran, toho je potřeba využít. Prvních šest jamek je v parku, pohoda, až dál nastává ten horor, o kterém si lidi takrádi povídají.

Hora smažených vajíček nám zahnala hlad. Dali jsme si je spolu s místním maršálem.

Zámek dominuje prvním šesti jamkám, stále se k němu vracíte. Park silně připomíná Šilheřovice – je krásný, velice pěstěný a udržovaný, jen stromy vymezují fairwaye dost přísně, moc místa na nepřesnou ránu nenechávají.

Hledíme s úžasem na nepřehlednou změť malých Ostrých vln, kopečků a údolíček, tady si architekt vyhrál.
Tyhle zvlněné fairwaye nás budou doprovázet až do 15. jamky.

Místní komunita není velká, ale jsou tu i tací, kteří hrají téměř denně. Jistý Daňo Požár dokonce patří (prý) ke třem nejvíc trénujícím lidem na světě, parkové jamky často chodí Mistr Lasica (ptal jsem se, proč Mistr – říkají mu tak, podle Jána Peča je Lasica snad největší slovenskou celebritou)

Poslední aktualizace: 5.2.2010
Bernolákovo na mapě
Autor: Ivo__

Příspěvky z okolí Bernolákovo

Black River golf resort
Krásné, ale velmi obtížné 18 ti jamkové hřiště. Je z velké části umístěno v zámeckém parku a impozantní jamkou č. 7 se přechází do…
Obec Chorvátsky Grob leží na jižním okraji Trnavské pahorkatiny, asi 14 km severovýchodně od Bratislavy a 3 km…
Obec Ivanka pri Dunaji leží v západní části Žitného ostrova, asi 6 km východně od Bratislavy a 3 km západně od obce…
Obec Nová Dedinka leží asi 14 km východním až severovýchodním směrem od Bratislavi a 4 km jihozápadně od Sence. V…
Obec Malinovo leží v západní části Žitného ostrova při silnici 510, asi 12 km východně od Bratislavy a 2 km…
Obec Slovensk Grob leží na jižním okraji Trnavské pahorkatiny, asi 15 km severovýchodně od Bratislavy, 4 km jižně…
Obec Vlky leží v západní části Žitného ostrova, asi 15 km východně od Bratislavy a 3 km severovýchodně od Tomášova.…
Obec Most pri Bratislave leží v severozápadní části Žitného ostrova, asi 5 km východně od Bratislavy na křižovatce…
Obec Tureň leží asi 3 km jižně od Sence a 3 km východně od Novej Dedinky. První písemná zmínka o ní pochází z roku…
Slnečné jazerá v Senci patria s rozlohou vyše 100 ha medzi najzná…
Senec se nachází na jihozápadě Slovenska v Podunajské nížině 27 km od rakouských hranic (hraniční přechod Kittsee) a 28 km od…
Obec Viničné leží asi 2,5 km jihovýchodním směrem od Pezinoku, 2 km severovýchodně od Slovenského Grobu. První…
Jedeme do Malokarpatské vinné oblasti - ta se táhne od Bratislavy podél…
Možnosť návštevy jedinečnej interaktívnej výstavy - Mesto robotov som využila aj ja a spolu so sestrou a priateľmi sme sa vydali do …
Obec Hrubý Šúr leží v Podunajské nížině asi 5 km jižním směrem od Sence. První písemná zmínka je z roku 1245, tehdy…
Pezinok je staré vinohradnícke mesto na juhozápadnom Slovensku na rozhraní Podunajskej nížiny a svahmi Malých Karpát v nadmorskej výške v strede mest…
Pezinok - Národný salón vín SR sa nachádza v areály zámku. …
Obec Boldog leží v severní části Podunajské nížiny, asi 3 km severovýchodně od Sence při silnici na Čataj. První…
Bratislava - Modrý kostol - kostol sv. Alžbety
Bratislavský modrý kostolík patril k stavbám, ktoré sme poznali z obrázkov…
Modra - mesto leží na južných svahoch Malých Karpát. - prvé stopy osídlenia okolia Modry siahajú do 3. tisícročia pred n.l. Trvalé…