Adventní Bratislava

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Za kulturou

17.12.2017

Po adventních zájezdech z předešlých let v Německu a Rakousku letos padla volba na Bratislavu.

V Bratislavě nejdříve jdeme k Bratislavskému hradu. Máme zde celé město jak na dlani, dozvíme se něco o historii, podíváme se do barokní zahrady se soškami. Poté projdeme kolem hlavních památek ve městě: katedrály sv.Martina, podhradím po královské cestě dojdeme k Michalské bráně.

A poté již nastal čas navštívit adventní trhy. Nejdříve projdeme trhy na Hlavnom námestí. Je zde spousta stánků s pitím a jídlem. V ,,nejstarší" budově ve městě Staré radnici vyjdeme na věž, odkud je krásný výhled.

Další trh na, který zamíříme, je na Hviezdoslavovom námestí u budovy Slovenského národního divadla a k večeru opět zamíříme na Hrad, teď ovšem za účelem návštěvy trhů, které předtím ještě byly zavřené.

Foto: vachovi

Byl to klasický jednodenní adventní zájezd, takže bez ubytování a mlsali jsme speciality na místních trzích.

Příjemná adventní atmosféra, i když tržní vzhledově domečky s ,,červenou" střechou se mi moc nelíbily. Ovšem prodejci s červenými mikinami s nima byli sladěni.
 A večer klidný trh s koledami na Bratislavském hradě. Jako vždy krásné slunečné počasí.
 Dostali jsme se i na návštěvu katedrály sv. Martina a to tam připravovali na adventní koncert za přítomnosti televize. Ovšem v jednom kostele buď byla mše nebo zavřeli dveře před nosem. V Rakousku jsem nenarazila na ,,funkční" kostel, kde by bylo zavřeno.

Foto: vachovi

Vstupné na věž: 2,5 €

Co nejvíce jedlo: cigánská pečeně v housce 3-4 €, lokše: 1,5 €, záviny s náplněmi: 1,3 €

svařáky, punče: od 2 € nahoru

medovina: 1 €

Poslední aktualizace: 18.12.2017
Adventní Bratislava na mapě
Autor: vachovi

Příspěvky z okolí Adventní Bratislava

Bratislava – Staré Město (Staré Mesto)
Je úplně jedno, jestli tuto část města místní nazývají Staré Město…
Bratislava - Prezidentský palác
Bratislava - Prezidentský palác ( niekdajší Grasalkovičov palác ) -…
Slovensko považuje mnoho Čechů za svůj…
Máme pro vás tip na výlet do Bratislavy, díky kterému můžete získat do…
Tradiční vánoční trhy jsou ideálním místem pro setkání a návštěvu…
                               Památník holokaustu v Bratislavě Památník holokaustu v Bratislavě stojí na Rybném náměstí od r.1996. …
Vlakem z Prahy jsme byli v Bratislavě za čtyři hodiny.…
V pondělí jsem vyrazil rychlíkem z Tábora do Prahy a dále pak EuroCity…
Pri poslednej návšteve Bratislavy sme sa boli pozrieť aj na fontánu Družba…
Jako zpestření dlouhé zimy a poměrně nenáročný výlet s dítělem může být…
Ulice a hlavně veřejná prostranství zdobí různé sochy a sousoší snad od nepaměti, nebo řekněme od úsvitu civilizace. Zpočátku to byla nejspíš nějaká …
Po čtrnáctidenní pauze jsme s přáteli opět vyrazili na vodu, tentokráte…
Bratislava je hlavním městem Slovenské republiky. Tato metropole na…
Brzy ráno vyrážíme z Mikulova přes Břeclav na dálnici směr Bratislava.…
Prechádzajúc sa v okolí kde sme boli ubytované sme na námestí SNP za sochou SNP uvideli pekný modrý kostol. Bolo to už v podvečer a …
Ďalším kostolom, ktorý sa nachádza na Námestí SNP, oproti Starej tržnici je kostol Návštevy Panny Márie z roku 1692. Kostol je súčas…
Tento kostel je nejen jednou z nejzajímavějších bratislavských sakrálních …
Počas prechádzky hlavným slovenským mestom Bratislava, konkrétne jeho časťou Staré Mesto, som sa dostala aj na Františkánske námesti…
Bratislavské Muzeum zbraní se nachází v Michalské věži a kromě prohlídky exponátů z kategorie chladných zbraní, vojenské i turnajové…
Františkánský klášter s kostelem Zvěstování Páně asi nepatří mezi…
Hlavní město Slovenska se rozhodně neproslavilo přepestrou nabídkou pamětihodností z období gotiky, přesto však může nabídnout kleno…
Michalská brána na Starém Městě je posledním pozůstatkem bratislavského…
Michalská branská věž je se svými 51 metry jednou z dominant bratislavského Starého Města, a proto se také přirozeně stala vyhledáv…
V sobotu ráno po 8 hodine sme vyrazili z Trenčianskej Teplej rýchlikom do Bratislavy. Cieľom našej cesty boli Bratislavské vianočné…
Rozhledny všeho typu jsou v současné době atrakcí stále oblíbenější…
Bratislava byla vždy lokalitou, kterou jsem považoval za totálně…
Bratislava - Modrý kostol - kostol sv. Alžbety
Bratislavský modrý kostolík patril k stavbám, ktoré sme poznali z obrázkov…
Bratislava - Čumil
Socha zvaná Čumil je jednou z atrakcí v centru Bratislavy. Nachází se na…
Bratislavský hrad
Hrad ležící na nejjižnějším výběžku Malych Karpat, svažující se až k Duna…