Dřevěný věšadlový most u Pekla nad Zdobnicí

Turistické cíle Technické zajímavosti Most

Jižně od obce Peklo nad Zdobnicí byl v r. 1840 vybudován přes řeku krytý dřevěný most věšadlové konstrukce. Je 17,2 m dlouhý a uvnitř přes 5 m široký. Vnější šířka mostu je 6,2 m, díky čemuž patří k nejširším dřevěným mostům u nás. Hřeben valbové střechy je 5,2 m nad mostovkou. Základem nosné konstrukce pekelského mostu jsou dvě lichoběžníková věšadla o výšce 3,25 metru a podélné trámy. Po generální opravě v roce 1982 byly tyto trámy nahrazeny 6 ocelovými nosníky tvaru písmena I. Zajímavostí je podélné bědnění (většinou bývá svislé) a žaluziové okno.

K mostu se dostaneme odbočením ze silnice č. 11 mezi Vamberkem a Žamberkem asi 2 km za Vamberkem směrem na Peklo nad Zdobnicí. Druhou možností je ve Vamberku jet směrem na Roveň a Rychnov nad Kněžnou a odbočit vpravo hned na kraji Pekla nad Zdobnicí.

U mostu je rovněž křižovatka turisticky značených cest (rozcestí U dřevěného mostu) červené (Javornice - Potštejn) a modré (Doudleby nad Orlicí - Vamberk - údolím Zdobnice - Slatina nad Zdobnicí).

S tímto mostem je spojena i jedna nešťastná příhoda: při koupání pod ním ochrnul akademický malíř Antonín Slavíček.

V blízkém Vamberku je další velice zajímavý most, viz https://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/vamberk-most-pres-zdobnici

Podobné příspěvky
turistické rozcestí Peklo nad Zdobnicí - most

Turistický rozcestník, který se nachází u dřevěného věšadlového mostu u Pekla nad Zdobnicí, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po modré značce ve směru Anenský vrch, Slatina nad Zdobicí, Libštejn - Peklo nad Zdobicí, Vamberk, Kostelec nad Orlicí a po značce červené ve směru Kovárna, Javorníce, Zakopanka, - Libštejn, Chata na Vyhlídce, Liščí Doly, Potštejn.

Turistické rozcestí Peklo (most)

Toto turistické rozcestí potkáme v osadě Peklo u dřevěného mostu přes Zdobnici. Vedou tudy tyto TZ:

modrá V směrem - Pekelec, Slatina nad Zdobnicí, Pěčín, Julinčino údolí, Říčky v Orl. h., Anenský vrch

modrá JZ směrem - Vamberk, Doudleby nad Orlicí, Suchá Rybná, Svídnice, Kostelec nad Orlicí

červená SV směrem - Zakopanka, Javornice, Přím, nad Bělou, Kovárna

Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Dřevěný věšadlový most u Pekla nad Zdobnicí

Peklo nad Zdobnicí (Vamberk) - krytý dřevěný most
V malé vísce Peklo, která je dnes už částí města Vamberk, najdeme…
Turistický rozcestník, který se nachází v osadě Libštejn, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po modré značce ve směru Anenský…
    Vamberk je malé pětitisícové město na úpatí Orlických hor proslavené…
Rozcestí se nachází v lesích mezi Vamberkem, Rybnou nad Zdobnicí, Potštejnem a Liticemi. Prochází tudy zelená značka z Bohousové přes Rybnou nad Zd…
Turistický rozcestník je umístěn nad železniční zastávkou Rybná nad Zdobnicí na hlavní cestě. Prochází tudy tato turisticky značená trasa: žlutá S…
Turistické rozcestí potkáme v lese na křižovatce dvou lesních cest. Procházejí tudy tyto turisticky značené trasy: červená SV směrem - Betlém, Jav…
Podhůřím Orlických hor se dá příjemně šmajdat i v zimě, pokud…
Lesní studánka s výbornou pitnou vodou leží v lesích nad řekou Zdobnicí, ve stráni pod Hradiskem. Ke studánce vede pěšinka ze žlutě značené cesty o…
Studánka leží vedle červeně značené cesty z Potštejna k chatě Na Vyhlídce.…
Turistické rozcestí Rybná nad Zdobnicí, bývalý Holendův mlýn
Toto turistické rozcestí potkáme v osadě Pekelec, součásti Rybné nad Zdobnicí. Vedou tudy tyto TZ: modrá S směrem - Slatina nad Zdobnicí, Pěčín,…
Přijíždíme-li do Vamberku od Žambeku po Žamberecké ulici míjím…
Informační centrum bylo zrušeno. Aktuálně je v budově umístěna místní knihovna.
Při cestě do jižní části Orlických hor, nebo při výletu na hrad Potštejn,…
Husovo náměstí ve Vamberku, nabízí několik zajímavostí. Krom Muzea krajky je to zejména morový sloup se sochou Panny Marie z roku…
Muzeum krajky Vamberk
Expozice provází návštěvníky vývojem krajky v Čechách od 18. století. Vychází z lidového krajkářství, naznačuje rozdíly v použití krajky v li…
Muzeum krajky ve Vamberku se nachází ve spodní části náměstí naproti kostelu…
Vamberk leží ve Východních Čechách, jižním směrem od města Rychno…
I když by se to někomu podle názvu článku nemuselo zcela pozdávat…
Vamberk - kostel sv. Prokopa
Barokní Kostel sv. Prokopa ve Vamberku byl postaven v letech 1712-13 v místě kostela původního ze 14. století. V roce 1898 byl…
Turistický rozcestník, který se nachází ve Vamberku u nádraží, ukazuje turistům cestu ve dvou směrech. Po žluté ve směru Vamberk,…