Zuberský okruh na běžkách

číslo 14 napojení na Medlovský okruh 25,1 km
číslo 15 Rokytno 26,4 km
číslo 16 Studnice 28,0 km

Tento téměř 30km lyžařký okruh navazuje na Medlovský okruh. Přivádí lyžaře po upravené stopě ze Studnic přes Zubří až k Rovnému a zpět přes Pohledec a Maršovice k Medlovu. U Vojtěchova lze odbočit na trasu z Bystřice nad Pernštejnem, a po ní se dostat třeba na Jimramovský okruh. Je pravidelně, pokud to sněhové odmínky dovolí, udržovám rolbou. Je to velice hezký okruh protože prochází úchvatnou krajinou a často bývá na jeho úpravu málo sněhu, přestože jiné okruhy už jsou udržované, protože se dostává do malých nadm. výšek a často vede i pře zoraná pole. U Rovného kratičká a u Zubří delší odbočka vede až k vlakové zastávce, čehož lze dobře využít při plánování denních tras.
Seznam všech okruhů:
Vlachovický okruh,
Medlovský okruh,
Fryšavský okruh,
Zuberský okruh a
Radňovický okruh,
Milovský okruh a
Jimramovský okruh.
Na Zuberský okruh navazují tratě udržované z Bystřice nad Pernštejnem a z Vlachovického okruhu se
dá přejet do Ski areálu u Žďáru nad Sázavou.
Aktuální informace o podmínkách pro lyžování najdete na:
Sledování udržovaných stop na Novoměstsku: http://lyzovani.nmnm.cz/?ICM=2&ITEM=0000000007
(popis trasy ve vývoji)

Poslední aktualizace: 23.11.2012
Zuberský okruh na běžkách na mapě
Autor: Mil0s

Příspěvky z okolí Zuberský okruh na běžkách

Stožáry na Studnicích
Mnoho lidí, kteří si všimnou tří stožárů, zdaleka viditelných, které…
Jedná se o rulový skalní útvar modelovaný zvětráváním. Jeho zvláš…
Pasecká skála
Jedná se o soustavu tří skalních útvarů (Omšelý hřeben, Vyhlídka …
Už to letos vypadalo, že budeme na velikonoce doma. Spát koncem března v našem Tranzitu se nám nezdálo zrovna ideální. A nikde jsme…
Pohledecké skály
Původní název – Kaiserstein, neboli Císařská skála. Nyní se jim říká Pohledecké Skály a často bývá zaměňována za Vávrovu skálu,…
Nachází se před historickým objektem Maršovské rychty v obci Maršovice. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta a dále dva okruhy místního…
Turistický rozcestník, který se nachází přírodního Koupaliště u Nového Města nad Metují, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po…
Přírodní Koupaliště obklopené lesy se nachází cca 2km severně od centra…
Socha výra v nadživotní velikosti ozvláštňuje chatovou osadu Yukon u Třech Studní nedaleko Nového města na Moravě. Třímetrová betonová socha, jejímž autorem je Michal Olš…
Asi 14 km dlouhá okružní trasa v severovýchodní části Českomoravské…
Asi 20 km dlouhá okružní trasa v severovýchodní části Českomoravské vysočiny. Vyrazili jsme od hotelu Medlov, kde jsme se na pár dnů…
Památník u stopy Járy Cimrmana, kterou tu český velikán zanechal.Z webových stránek obce Zubří:„Stopa Járy Cimrmana byla vytvořena…
Kamenný pomník tvořený balvany doplněný dřevěným křížem se nachází v lese mezi SKI areálem a přírodním koupalištěm u Nového Města na…
Vyšli jsme do noci. Pár metrů za chatou už byla úplná tma. Rozsvítili jsme baterky a vydali se do nitra tajuplného lesa. Já a moje dcera…
Vysočina nabízí příjemné turistické vyžití i v letním horku, jak jsme se o…
Singltreky různé obtížnosti vznikly v roce 2014 u Nového města na Moravě v…
Velký sportovní areál u Nového města na Moravě, pro běh na lyžích, biatlon…
Památník posledního zastřeleného vlka na Vysočině se nazývá také jako „vlčí památník“. Poblíž byl v zimě, 2. ledna 1830, v lese skol…
Nové Město na Moravě leží na Jižní Moravě, jihozápadním směrem od města Olomouc. Město se rozkládá pod východními vrcholky…
Původní výlet byl sice plánován na sobotu, jenže člověk míní, příroda mění…