Zrušená železniční trať z Krásného Jezu do Lokte

Naši cestu začneme v Krásném Jezu, kam se dostaneme vlakem. Odbočka na Loket se nachází pár desítek metrů od nádražní budovy směrem na Karlovy Vary po levé straně. Na směrovém ukazateli už sice směr Loket chybí, nicméně zarostlé kolejiště je dobrým vodítkem. Čeká nás zhruba 15 kilometrů zrušené trati. Místy jsou úseky obtížně průchozí, roky od uzavření místní Dopravy udělaly své. Hustý podrost, popadané stromy, a několik sesuvů cestu příliš neulehčují. Trasa vede přes čtyři mohutné kamenné viadukty a třemi tunely (nejdelší „slavkovský“ měří cca 150 metrů). Další ocelový most přes silnici je v obci Údolí těsně před Loktem. Je označen cedulemi zákaz vstupu a skutečně není dobré se snažit ho přejít. Lávky, které přes něj vedly už jsou pryč a pražce nepříjemně daleko od sebe. Doporučuji slézt dolů a najít nejbližší lávku, nebo přebrodit asi dva metry široký potok. Trasa končí na zastávce Loket předměstí, odkud dál již pokračují železniční spoje.

Trať z Krásného Jezu do Lokte byla zprovozněna v roce 1901 a činnost ukončena pro nevyhovující stav roku 1997.

Poslední aktualizace: 22.6.2011
Zrušená železniční trať z Krásného Jezu do Lokte na mapě
Autor: Whiskas

Příspěvky z okolí Zrušená železniční trať z Krásného Jezu do Lokte

Výlet na varhánky u Hlinek
jedeme z Bečova nad Teplou do obce Hlinky, asi 9 km autem Čedičové varhánky u Hlinek, taková malá nedělní odpolední procházka Cesta…
Jednolodní Kostel sv. Jiří s hranolovou, v patře osmibokou věží. Zachována…
Skupina příznivců různých železničních viaduktů, mostů a podobných technic…
Jeli jsme na divadelní představení do Lokte a cestou se rozhodli se…
Rozhledna Krudum je další z rozhleden v západní části naší republiky, kde…
Hornické muzeum vzniklo v roce 1998 na ploše několika hektaru a rozprostírá na okraji Krásna směrem na Horní Slavkov areálu…
Jižně od Karlových Var se na skalnatém ostrohu v hlubokém údolí středního…
Muzeum historických motocyklů, jízdních kol a expozici českých hraček…
Zajímavý, téměř detektivní, příběh opětovného zjevení se tohoto románského…
Horní Slavkov leží v Západních Čechách, jižním směrem od města Karlovy…