Zlín - příměstská turistika 3

Dnešní trasa se trošku vymyká titulku - příměstská turistika ve Zlíně. Jedná se totiž o hřebenovou trasu z Vizovic do Lípy, takže ke Zlínu už je to relativně dál.

Ale trasa samotná zejména v první a poslední části svými dalekými rozhledy stojí za to.

Začínáme na náměstí ve Vizovicích. Celá trasa je dobře značena turistickými značkami, takže se neztratíte ani bez mapy.

Z náměstí jdeme po červené značce kolem zámku a nemocnice Milostdných bratří, přecházíme hlavní silnici na Zlín a pokračujeme do konce směr Janova Hora. Cestou se naskytají výhledy na obě strany.Z vrcholu Janové hory (496) se stále po červené spouštíme do údolí, ze kterého vzápětí stoupáme na protější Spletený vrch (565). Od startu jsme urazili přibližně 5 km, v podstatě jsme ukončili náročné výškové stoupání (další cesta už je v zásadě hřeben), ale zároveň jsme přišli o rozhledy. Hřeben je dalších několik kilometrů souvisle zalesněný, příliž možnosti k výhledům neposkytuje a hřebenová trasa je na několika místech poněkud více "mokrá".

K dalšímu orientačnímu bodu - hájence Horní Lhota nás čekají přibližně 3 km po modré značce.Hájenka se nachází u silnice Zádveřice -Horní Lhota - Luhačovice a je zde v případě potřeby možno trasu ukončit a počkat si na autobus.

Odvážnější přejdou cestu a pokračují po modré značce mírně do kopce pohodlnou lesní cestou na hrad Sehrad (přibližně 2 km.) Samotná trasa snevede kolem hradu, kdo má zájem, může z rozcestí Sehrad odbočit, zříceniny hradu si prohlédnout a vrátit ze zpět na trasu.

Od hradu po modré značce pokračujeme ještě přibližne 1 km na rozcestí Pod Slavickým kopcem, kde odbočíme Doprava na zelenou turistickou značku,m která nás přes Tutkovou a Drdol přivede až na vlakové nádraží v obci Lípa - cesta k nádraží je dlouhá přibližně 6,5 km.

Nejdříve nás čeká až na Tutkovou mísné klesání lesem, poté se les otevře a vcházíme na Pastviny na vrchu Drdol, kde máme opět překrásné kruhové výhledy. Míjíme několik zapomenutých pasekářských stavení a po asfaltové komunikaci scházíme po zelené značce až do cíle dnešní trasy.

Pokud plánovače nelžou, máme za sebou poctivých 18 km a nastoupaných 750 metrů.

DŮLEŽITÉ - po celé trase nenajdete možnost občerstvení, pamatujte na to.

Pokud se vám trasa líbí, sledujte mé další příspěvky, případně můžete najít program aktuálních vycházek na turistickém webu.

Poslední aktualizace: 26.3.2014
Zlín - příměstská turistika 3 na mapě
Autor: trpo1

Příspěvky z okolí Zlín - příměstská turistika 3

Vizovice – Kaple jinýma očima  (zámek Vizovice)
Vizovice – Kaple jinýma očima (zámek Vizovice)
Na zámku francouzského typu v hlavním městě švestkového království, tedy ve…
  Krásný zámek ve Vizovicích není jedinou barokní památkou tohoto města.…
Sv. Jan Nepomucký byl generální vikář pražského arcibiskupa, mučedník…
Navštěvujete rádi cukrárny ? Neopakovatelným zážitkem pro vás i vaše děti…
Při nedávné návštěvě Vizovic jsme dostali chuť na něco dobrého. Známá…
Prvé zmienky o valašskej obci Vizovice sa spomínajú v roku 1261 v majetku kláštora Smilheim. V roku 1314 plienilo uhorské vojsko…
Jednou z možností, kde se můžete dobře a levně najíst ve Vizovicích je…
Nepřehlédnutelnou dominantou Vizovic, brány Valašska je barokní zámek ve…
Prohlídka velmi zajímavé mariánské zámecké kaple, pocházející z roku 1776, se stala po náročné osmnáctimilionové rekonstrukci z let…
   V encyklopediích se uvádí, že nejvýraznější dominantou valašských…