Zimní procházka z Benecka na Rozhlednu Žalý a zpět

číslo 2 Rozcestník - Zlatá vyhlídka 0,9 km
číslo 3 Úbočí Předního Žalého 1,8 km
číslo 4 Rozcestník Přední Žalý - odb. na rozhlednu 2,3 km

Pokud podnikáte výlety na hory autem, tak je tato trasa přímo pro vás. Svůj vůz můžete nechat na placeném parkovišti. Cena je bez "horské přirážky", tudíž příjemných 50 Kč na den. :-)

U první odbočky na Vás bude čekat rozcestník. Vydejte se po červené trase směrem dál po silnici. Než vstoupíte do lesa, minite pár pěkných hotelů a horských stavení.

U rozcestníku Zlatá vyhlídka se rozlučte s asfaltem, bude vás čekat středně náročný výstup lesem. Zde pošlapete po klasické lesní pěšině. V zimním období vás bude doprovázet běžkařské dvojice čar. Brzy začne nejtěžší část trasy, ale odmění vás opravdu nádhernými výhledy do vnitrozemí Podkrkonoší. Po nejtěžím úseku s vyhlídkami vás další rozcestník "Přední Žalý - odb. na rozhlednu" ujistí ve správném směru a nasměruje vás na posledních metrech směrem na rozhlednu Žalý.

Foto: Bublifuk

Rozhledna Žalý se řadí k těm rozhlednám s čistým výhledem bez překážek, vyjma samotné příchozí věže. Uvidíte z ní doslova široko daleko, dokonce až na Sněžku včetně několika hřebenů. V době návštěvy cena za dospělého nepřekročila hranici 30 Kč.

Až se nabažíte výhledů a sejdete po dřevěných schodech, vrať se zpět k rozcestníku a vydejte se dál po červené. V zimním období následující cesta je upravování rolbou, takže se jde po ní velmi příjemně a až na pár běžkařů prakticky nikoho nepotkáte narozdíl od letní sezóny. Udusaný sníh vás bude doprovázet až do konce trasy. Můžete tedy si plně vychutnávat objevování dalších vyhlídek Zadního Žalého. Cesta se brzy uteče a začne se stáčet směrem k dolů na Benecko. Červené stezka sice z hlavní trasy odbočí do lesa, ale vy můežete bez obav pokračovat po hlavní upravené cestě, kde se brzdy na silnici napojíte na žlutou stezku, která vás zavede zpět k prvnímu rozcestníku, který jste potkali.

Poslední aktualizace: 18.11.2013
Zimní procházka z Benecka na Rozhlednu Žalý a zpět na mapě
Autor: Bublifuk

Příspěvky z okolí Zimní procházka z Benecka na Rozhlednu Žalý a zpět

Benecko - Jilemnice s výstupem na Žalý
To bylo tak: Pozvali nás na návštěvu naši známí z Jilemnice. Jako…
Tato trasa je vhodná pro cyklisty i pro kočárky. Trasa vede na rozhlednu…
V červnu roku 2014 jsem se vydala na vejlet z Benecka na Šeřín. Benecko…
Vydáváme se do západních Krkonoš, kde leží obec Benecko. Jedeme autem smě…
Moderní skiareál Benecko: ideální podmínky pro rodiny s dětmi svahy nej…
Uvedená tel. čísla platí pro případ nouze, NE pro zjištění počasí apod.!!!…
Vrchol s rozhlednou, ležící jihovýchodně od Benecka. Kamenná rozhledna z …
Rozhledna Žalý na vrcholu Přední Žalý v Krkonoších. Za zážitkem z…
Po návšteve mesta Vrchlabí sme sa presunuli ešte o pár kilometrov severnejšie do Herlikovic s úmyslom dostať sa lanovkou k rozhľadni…
Jedem autem z Krkonoš a směřujeme do Českého ráje. Milujeme rozhledny, i…
Zda bude i ke konci roku 2010 a o Silvestru pokračovat „nejkrutější zima…
Přední Žalý je zalesněný vrch v nadmořské výšce 1.019 metrů. Nachází se v Žalském hřbetu mezi Beneckem a Vrchlabím. Při výstupu na…
Pokud se chystáte navštívit Liberecko nebo Krkonoše, cílem jednoho z…
Ve střední části Krkonoš leží malá horská osada Přední Labská (Volský Důl)…
                      Vrbatova bouda-Horská chata Krakonošův sen …
Krkonošský národní park ukrývá nejenom přírodní bohatství a krásy, ale…
Rychlovský Hrádek leží jihozápadně od Benecka. Kdo a kdy tu opevněné místo…
Ski areál Herlíkovice se nachází 4 km od Vrchlabí při silnici do Špin…
  Mnoho z vás už Ski areál Aldrov ve Vítkovicích zná, ale kdyby se našel někdo, kdo tam ještě nebyl a váhá, jestli stojí za to tam…
Lyžařský areál Aldrov leží v nadmořské výšce 733 m n.m. a lyžaři si zde…