Zimní Broumovské Stěny - Kovářovou roklí na Hony

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

číslo 1 Police nad Metují Asfalt 0,0 km
  Startujeme z polického náměstí (foto 1) ulicemi kolem hřbitova (foto 2) za město.
číslo 2 Babí 0,7 km
  Stoupáme mezi poli a loukami otevřenou krajinou s výhledy (foto 3 - 8).
číslo 3 Klůček, rozcestí 2,2 km
  Rozcestí se žlutou značkou. Je možné se řídit oběma značkami, za Hlavňovem se opět setkávají. Pro trasu volím červenou kvůli výhledům na rokle Broumovských Stěn (foto 9 - 11).
číslo 4 Hlavňov (foto 12) Asfalt 2,7 km
  Chvilku po asfaltu k rybníku.
číslo 5 Hlavňov, rybník 3,0 km
  Společně se žlutou značkou nás červená povede proti proudu Hlavňovského potoka (foto 13).
číslo 6 Pod Kovářovou roklí, rozcestí Šotolina 3,6 km
  Zde začíná modrá značka do Suchého Dolu, my ale jdeme stále po červené a žluté takzvanou Pánovou cestou.
číslo 7 Setonova studánka 3,8 km
  Odbočíme u přístřešku (foto 14) z Pánovy cesty a brzy začneme stoupat po kamenech Kovářovy rokle (foto 15 - 25).
číslo 8 U Kovárny 4,7 km
  Na pár metrů se k nám přidá zelená značka od Hvězdy na Supí hnízdo.
číslo 9 Kovářova rokle 4,8 km
  Zelená značka odbočuje vpravo, je možné ji využít a od Supího hnízda pokračovat po červené značce na Hvězdu.
číslo 10 Nad Kovářovou roklí 5,0 km
  Jsme nahoře, ale i nadále se budeme pohybovat náročným terénem mezi skalami (foto 26 - 30).
číslo 11 Skalní divadlo 5,1 km
  Tuto vyhlídku do Kovářovy rokle není možné vynechat (foto 31 - 33). Po ní nás čekají ještě chvilku průlezy mezi skalami (foto 34) a pak už pohodlná procházka (foto 35) ke Hvězdě.
číslo 12 Hvězda (foto 36 - 39) 5,7 km
  Pokocháme se výhledem na Broumovsko z ochozu kaple (foto 40 - 43), můžeme se občerstvit v turistické chatě (foto 44 - výborná kuchyně!) a pustíme se do dalšího skalního dobrodružství dosti obtížným terénem s několika výhledy (foto 45 - 62).
číslo 13 Broumovská vyhlídka 6,5 km
  Skála s krásným výhledem (foto 63 - 65). I nadále vede stezka mezi skalami nahoru a dolů (foto 66 - 73).
číslo 14 Strážná hora 7,2 km
  Odbočuje odtud žlutá značka do Honů, možné zkrácení trasy. Ale raději se podle významové modré značky vyšplhejte na Pannu (foto 74 - 80) a pak už celkem pohodlnou (foto 81 - 83) cestou kolem Laudonových valů (foto 84 - 86) a s výhledy (foto 87 - 91) na Honský Špičák.
číslo 15 Honský Špičák (foto 92 a 93) 8,8 km
  Seběhneme lesem do Honského sedla.
číslo 16 Honské sedlo (foto 94 a 95) Šotolina 9,6 km
  Pohodlná cesta lesem.
číslo 17 Pod Strážnou horou 10,6 km
  Krajem lesa dojdeme k silnici a po pár metrech jsme v cíli.
číslo 18 Hony, U Generála Laudona Asfalt 11,5 km
  U restaurace končí nejen žlutá značka, ale i naše putování.

Kombinace zimy, sněhu a skal fascinuje nemálo turistů, mě nevyjímaje. Pokud se k nám taky počítáte, jsou pro vás Broumovské Stěny jako stvořené. Jen znovu upozorním na nutnost kvalitního obutí a kvalitních nesmeků pro vstup do skal. Pod sněhem může být na kamenech led a co to pak s člověkem v obyčejných trekovkách udělá, to jsme mohli bohužel na této trase pozorovat. Odřený obličej, zlomený kotník a ruka mladého šílence, kterého záchranáři s vypětím všech sil vynášeli z horní části Kovářovy rokle, to nebyl zrovna dobrý zážitek. Když ale výbavu nepodceníte, je to v zimních zasněžených skalách úžasná nádhera.
Začátek trasy jsme zvolili v Polici nad Metují. První úsek je pohodlný. Sice stoupání v polích, ale nijak prudké a navíc ho zdobí krásné výhledy. Ostaš, Bor, Teplické skály, Stárkovský hřbet a Turov máte jak na dlani. Přejde se sedlo mezi Klůčkem a Ticháčkovým lesem a pro změnu se otevře pohled na rokle Broumovských Stěn a Hlavňov, kam sejdeme. Ještě i kousek za Hlavňovem je to pohodička. U Setonovy studánky ale sejdeme z hlavní Pánovy cesty a už nás čeká výstup nahoru na hřeben Broumovských Stěn Kovářovou roklí. Pěšiny v roklích bývají obvykle kamenité, žádná zámková dlažba. Tady si těch šutrů skutečně užijeme. A pohledů na majestátní skály taky.
Zhruba ve dvou třetinách Kovářovy rokle potkáme zelenou značku. Je možné ji využít k návštěvě Supího hnízda. Ať už ale po červené nebo po zelené, vždy vyšplháme na vrcholovou partii a pro zbytek trasy se už budeme pohybovat hlavně zde. Parková procházka to ale nebude. Nahoru a zase dolů se opakuje mnohokrát, občas nějaký průlez mezi skalami, užijete si tu.
Vydechnout si můžeme na Hvězdě. Zaprvé tu je kaple Panny Marie Sněžné a z jejího ochozu je nádherný pohled na Broumovsko a Javoří hory. A pak je tu taky turistická chata, kde se dobře jí, pije a odpočívá.
Po odpočinku vyrážíme dál po modré značce, takzvané Vyhlídkové cestě. Těch výhledů je tu opravdu dost. Chůze je tu ale opravdu hodně náročná, ostatně potkáme tu i varovné cedule, že v zimě bývá cesta neschůdná. Jsou to 2 kilometry z kamene na kámen, občas raději po čtyřech nebo dolů po zadku a podobně. Ale stojí to za to. Celá tahle atrakce končí pod Strážnou horou výstupem na Pannu. Odtud už to je ale bez problémů. Téměř parková cesta nás dovede na Honský Špičák, z něho na Honské sedlo. Odtud se dá jít lesem po zelené a následně žluté značce na okraj Honů nebo, pokud vám nevadí frekventovaná silnice, je možné jít po ní. Každopádně skončíme u restaurace U Generála Laudona. Proč konec trasy právě tady? Je zde zastávka autobusu, kde autobusy do Police nad Metují zastavují častěji než kdejaká městská linka. A kde jinde se v zimě čeká na autobus líp než v hospodě! Kromě toho, i tady se dobře vaří.
Celá trasa měří jen něco přes 11 km a v létě ji ujdete za chvilku. V zimě to bude trvat trochu déle. Nám to se všemi vyhlídkami a obědem na Hvězdě vydalo na víc jak 5 krásně prožitých hodin.

Poslední aktualizace: 8.3.2019
Zimní Broumovské Stěny - Kovářovou roklí na Hony na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Zimní Broumovské Stěny - Kovářovou roklí na Hony

Minizoo Police nad Metují
Při cestě domů z Broumova jsme navštívili Zahradnictví Zobal v Polici nad…
Police nad Metují leží v Severních Čechách, východním směrem od Trutnova v…
V části areálu Zahradnického centra Zobal v Polici nad Metují je zřízen…
  Město spojené s Merkurem Při putování Adršpašsko…
Z náměstí v Polici nad Metují se dáme po modré značce (pozor, na …
Do Police nad Metují se jezdí obvykle především kvůli Muzeu…
Od roku 2010 sdružení SK Fagone pravidelně pořádá v květnu na Závodišti J…
Farní kostel Nanebevzetí Panny Marie byl původně klášterní kostel. Nachází se severovýchodně od centra města Police nad Metují,…
Zajímavé město východních Čech se nachází pod Broumovskou vrchovi…
Turistický rozcestník, který se nachází v centru Masarykova náměstí v…
Blížíme se do cíle našeho třídenního putování - do Broumova. Už ani nechceme nikde zastavovat. Jenže když projíždíme okolo kostela v…
Jedeme do pomyslné brány Adršpašsko - Broumovska, do Police nad Metují. Při cestě do oblasti Adršpašsko - Broumovska ve směru od…
Radnice na náměstí v Polici nad Metují je jednou z dominant města. Dům s čp. 98 byl postaven v roce 1718 jako soukromé sídlo…
Pod něžným názvem „pramen Julinka“ se skrývá artéský vrt Hluboký 70 metrů,…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu na pohodovou…
Polické informační centrum, kde návštěvník získá jak informace o městě a…
V tomto muzeu můžete vidět největší stavbu postavenou z Merkuru "Ocelové…
Vydáte-li se z polického náměstí průchodem do Hvězdecké ulice, asi po 150…
Tentokrát se vydáme na romantickou procházku do Broumovských stěn, za bizarními skalními útvary a za úchvatnými výhledy daleko do…
Na Hvězdu v Broumovských stěnách se jezdí často autem, těsně pod…
Příjemná, nepříliš náročná a 12,5 km dlouhá trasa vás dovede na…
Empírová kašna byla postavena v centru náměstí v místech bývalého…
Zřejmě nejstarší památkou na polickém náměstí je Mariánský sloup se sochou Pany Marie Bolestné. Dílo z roku 1707 je prací významného…
Muzeum papírových modelů se nachází v centru města Police nad Metují.…
Jedinečné muzeum najdete v Polici nad Metují, v severní části Kla…
Muzeum se nachází v Policí nad Metují. Zaparkovat můžeme na parkovišti. Historie stavebnice Merkur se datuje od roku 1925, kdy byla…
Po zpáteční cestě z Adršpašských skal, jsme se zastavili v Polici nad Met…
V roce 2008 nominováno za ČR do soutěže o nejlepší nové muzeum pořádané European Museum Forum pod záštitou…
Mestečko Police nad Metují leží v Polickej vrchovine pod Broumovskými stenami 14 kilometrov severne od mesta Náchod. Poprvykrát sa…