Židovské památky v Březnici

číslo 3 Hospůdka u dědy Jehudy Asfalt 2,9 km
číslo 4 náměstí města Březnice Asfalt 2,9 km
číslo 5 Nádraží Asfalt 3,9 km

V Zámku nám vyprávěli o židovské části Březnice a židovském hřbitově. Vydali jsme se tedy přes most se sochami svatých a sadovou ulicí podél řeky Vlčavy.Ze Sadové ulice jsme odbočili na pěšinu podél říčky. Dostali jsme se k tenisovým kurtům. Lépe řečeno byly na druhém břehu.Pokračovali jsme podle řeky a na první křižovatce cest jsme zabočili doleva. Touto polní cestou jsme šli na další křižovatku, kde jsme pro změnu šli Doprava. Pak už nebylo problém asi po stu až dvěstě metrech najít malý židovský hřbitov.Vrátily jsme se na křžovatku a pokračovali v cestě (nevraceli jsme se zpátky k řece.Dorazili jsme na silnici a zahly doleva.Silnice nás vedla zpět do Březnice.Tam jsme odbočily do ulice 9.května, z této ulice jsme odbočili Doprava do ulice Za Lokšany.Došli do ulice Obránců míru, tu jsme přešli a nepříliš udržovanou cestou jsme vešli do části města, která byla dříve vyhrazena židům, zvané Lokšany. Zde se zachovala synagoga a my jsme si zašly na pivečko a utoponce do Hospůdky u dědy Jehudy. Je to jen kousek od náměstí města Březnice. Pak jsme šli na vlak.

Poslední aktualizace: 25.7.2009
Židovské památky v Březnici na mapě
Autor: hanaanna

Příspěvky z okolí Židovské památky v Březnici

Březnice: kamenný kříž v ohradní zdi pivovaru
Stručný popis místa: Pokud jste někdy mířili v Březnici kolem zámku a…
Renesanční zámek spojený s romantickou láskou Ferdinanda Tyrolského a Filipíny.Zámek je veřejnosti přístupný od dubna do řijna, ale…
Socha s pamětní deskou připomíná tragickou událost, ke které došlo 10. května 1945 zde v Březnici. Revoluční garda na příjezdové cestě do Březnice postavila barikádu, předpokládajíce, že tím zabrání příjezdu hitlero…
Kamenný silniční most přes říčku Vlčavu (Skalici) se nachází mezi histori…
Do Březnice jsme vyjeli osobním vozem Škoda Felicie zelené barvy. …
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu na výlet na zámek Březnice.Dostanete se sem vlake a pak od nádraží pěšky po…
Kostel sv. Františka a Ignáce na náměstí v Březnici je raně barokní. Postavil jej v letech…
Jedeme do Březnice. Malého městečka za Příbramí. Březnice vznikal jako kupecká a řemeslná osada u tvrze Březnice na břehu řeky…
Březnice leží ve Středočeském kraji na silnici z Plzně do Tábora. První…
Březnice (zámek)
Soutěž 2 body
Renesanční zámek Březnice je hlavní dominantou stejnojmenného města, …
Synagoga v Březnici se nachází uprostřed židovské čtvrti zvané Lokšany, architektonicky a urbanisticky…
Stručný popis místa: Na Náměstí v Březnici naproti budově radnice stojí dva meteorologické sloupky. Trochu je zastiňuje kašna umístě…
Židé začali Březnici osídlovat na počátku 18. století. Pro stavbu jejich…
Březnice je v Jižních Čechách jižním směrem od města Příbram. Město…
Březnice je městečko na rozhraní jižních a středních Čech. Základem města byla původně dřevěná tvrz, přestavěná…
Putování Po stopách Ladislava Stehlíka Zemí zamyšlenou III. etapa.   …
Stručný popis místa: Hřbitovní kostel svatého Rocha stojí za ulicí Horní…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na vycházku po…
dopravíte se k nám jakýmkoliv způsob…
Základní informace: Zbytky hradiště se rozkládají na hřebeni Šance…