Ze Zverovky přes Brestovou, Baníkovské sedlo, Adamculu na Zverovku

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

číslo 1 Zverovka (1037 m) Šotolina 0,0 km

Ubytovací a stravovací zařízení, stanice Horské služby. Nachází se v ústí Látané doliny, kde se nachází i partizánský cintorín. U kříže pod chatou se každoročně koncem června koná obřadný Den hor.

Cesta vede Spáleným žlebom zpočátku poměrně dlouho skoro po rovině. Na Predný Salatin (1624 m) je nutno už počítat s řádným výstupem, který pokračuje ještě kus dál, než se dostanete na vrchol hřebenu.

číslo 2 Brestová (1903 m) Šotolina 4,9 km

Ceta na vrchol má trvat 3,5 hodiny, ačkoli je to tak 6 km. My jsme to určitě zvládli dřív i s přestávkou na svačinu na Predném Salatinu. Takže je to v pohodě.

Brestová je plochý travnatý vrchol na hlavním hřebenu Roháčů. Z vrcholu je rozhled na všechny strany. Zde jsme se napojili na další hřebenovku.

Pokračuje se přes sedlo Perichvost (1856 m) - to  je nejnáročnější úsek trati, kde se leze po kamenech. Část  úseku je zajištěna řetězy.

číslo 3 Salatin (2047 m) 6,0 km

Z Brestové na Salatin to má být 0,45 hod (asi 1,5 km)

Je to výrazný skalnatý dvojvrchol na hlavním hřebeni Roháčů, ze kterého vybíhají hřebeny na severovýchod a jihozápad. Je zzde možno odbočit po zelené dolů na druhou stranu do údolí.

My pokračujeme v našem směru po  hřebenu přes Spálenou (2083 m) a Pacholu (2167 m) poměrně pohodlnou, mírně zvlněnou cestou.

číslo 4 Baníkovské sedlo (2040 m) Šotolina 8,7 km

Ze Salatinu to  má být 2 hodiny cesty, měřením dle mapy 4 km. My to zvládli za necelou 1,5 hodinu.

Zde je velké rozcestí, kdy je možno pokračoovat rovně po hřebenovce až na Smutné sedlo, nebo sejít do údolí na obě strany.

My jsme si vybrali cestu vlevo - Spálenou dolinou. Je to typická ledovcová dolina, která se vyznačuje bizardními tvary. Cesta zpočátku klesala hodně prudce.

Zelená značka vede až na  Roháčská plesa. My jsme na rozcestí ve Spálené dolině přešli na žlutou, abychom se napojili na modrou, která vede z Roháčských ples naším směrem.

číslo 5 Roháčský vodopád (1225 m) Šotolina 10,1 km

Je to největší vodopád v Roháčích, 23 m vysoký a asi 2 m široký. Ze zznačené cesty je nutno mírně sestoupat přímo až k vodnímu toku.

Pokračovali jsme příjemnou lesní cestou.

číslo 6 Adamcula (1190 m) Asfalt 12,1 km

Z Baníkovské sedla to sem má být 2,5 hodiny, jinak asi 5 km.

Je to východiště značených cest do Spálené doliny, k Roháčským plesům, k Roháčskému vodopádu, na Baníkov, Tri kopy a Smutné sedlo.

Je zde velké  parkoviště a občerstvení s venkovním posezením.

Cesta na Zverovku už vede po asfaltce velice mírně z kopečka

číslo 7 Zverovka (1037 m) 15,4 km

Po 4 km a zhruba hodině cesty jsme dorazili na chatu.

Chtěla bych říct, že časy i délky jsou orientační. Délku jsem  měřila na turistické mapě Slovenska mapy.hiking.sk, čas jsem převzala z mapy, určitě jsou delší než skutečné.

Jeden z výletů, které jsme zvládli na dovolené v Roháčích.

Celodenní vysokohorská tůra - nádherná hřebenovka v Roháčích. Dlouhá přibližně necelých 20 km, podle místního horského značení je to tůra tak asi na 9 hodin. Za tu dobu se to nechá zvládnout ale poměrně pohodlně.

Poslední aktualizace: 30.1.2010
Ze Zverovky přes Brestovou, Baníkovské sedlo, Adamculu na Zverovku na mapě

Příspěvky z okolí Ze Zverovky přes Brestovou, Baníkovské sedlo, Adamculu na Zverovku

Ze (Zverovky) Oravice Bobroveckou dolinou na Lúčnů a Látanou dolinou na  Zverovku
Ze (Zverovky) Oravice Bobroveckou dolinou na Lúčnů a Látanou dolinou na Zverovku
Jeden z výletů, které jsme zvládli na dovolené v Roháčích. Tůra, která vede převážně Roháčskými dolinami s prudkým výstupem na…
Každoročně už několik let na začátku července jezdíme…
- turistická chata nacházející se severní (oravské) straně Západních Tater…
  Jedeme do centra Západních Tater, do R…
Třem ratolestem (10, 12, 13 let), které nám byly svěřeny na týdenní dovolenou, jsme se rozhodli zpestřit pobyt na Slovensku túrou v…
Turistycka trasa sa nachadza v Zapadnych Tatrach, je stredne…
Látaná dolina sa rozprestiera medzi Zverovkou a Roháčskou dolinou.Je to 3…
Další - poslední trasa naší dovolené v Roháčích. Je to vlastně přechod…
Jeden z vrcholů hlavního hřebene Roháčů. Druhý jmenovec Roháčů,…
Z parkoviště ve Spálené dolině (1050 m n.m.) vede cesta asi 2h 30 min.…