Ze Šumavských Hoštic na Boubín už raději ne, z Boubína do Vimperka ano!

Náš poslední šumavský výlet, který jsme chtěli věnovat ještě dalším zdejším symbolům, málem skončil ještě dříve, než začal.

Původně jsme chtěli vyrazit na proslulý Boubín až z Volar, ale nakonec jsme se rozhodli trasu trochu zkrátit a zajeli si do Šumavských Hoštic.

Podle naší, krátce před dovolenou zakoupené – a tedy co možná nejnovější – mapy měla touto obcí procházet žlutá turistická značka, kterou jsme chtěli k cestě na známý vrchol využít (asi 7 km).

Jenže po značce nebylo nikde ani památky, a tak jsme nakonec museli – po poradě s náhodnou kolemjdoucí místní obyvatelkou – vyrazit podle mapy prostě po silnici směrem k nedaleké vsi Buk a poté krásnou starou alejí, kde jsme ještě zbytky někdejšího značení rozeznali…sad

Foto: Isolda11

Až po několika kilometrech, konkrétně u obce Včelná, jsme narazili na rozcestník nové zelené značky, vzniklé patrně jakousi kombinací původně dvou různých tras, po níž jsme pak už na Boubín vystoupali bez problémů, i když to byla pěkná fuška! wink

Cesta je z větší části pohodlná asfaltka, jen asi kilometr je opravdu prudké stoupání přímo do svahu.

Až těsně kolem rozcestí pod vrcholem jsme začali potkávat najednou nápadné množství turistů, přicházejících patrně někde od Kubovy Huti, což je taky nejkratší přístupová cesta.wink

Pěkná dřevěná rozhledna na vrcholu je přístupná volně, ale zrovna v té době se na jejím Ochozu pohybovaly doslova roje nějakých drobných a v tom horku opravdu nepříjemných mušek, kazících poněkud dojem z jinak nádherného výhledu.sad

Pro sestup jsme zvolili červenou značku do Vimperka, opět už zcela bez lidí, zato překrásnými lesy, tehdy ještě plnými hub, borůvek i jahod.

Přes hájovnu Veselku a vesnici Pravětín je to z Boubína do Vimperka 11 kilometrů, ale pouze na vlakové nádraží, kde nás trochu vyděsilo ještě dalšího 2,5 km na náměstí, které jsme si ovšem nemohli nechat ujít...Smile

Poslední aktualizace: 8.8.2013
Ze Šumavských Hoštic na Boubín už raději ne, z Boubína do Vimperka ano! na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Ze Šumavských Hoštic na Boubín už raději ne, z Boubína do Vimperka ano!

Lštění
Víska Lštění s nadmořskou výškou 890 m leží 7 km východně od města Vimperka…
Tvrz je klenotem vsi Drslavice na Prachaticku v Jihočeském kraji. Tvrz…
Jedeme vlakem na střechu českých železnic, do nejvýše položené železniční stanice u nás, do Kubovy Huti (995 m.n.m.). Výlet bude…
Už se vracíme ze Šumavy domů. Ještě však máme na trase rozhlednu, kterou…
Přírodní památka Mařský vrch
Mařský vrch je přírodní památka na vrcholku stejnojmenného kopce …
Potřebujeme do své sbírky navštívených památek dostat také tvrze,…
Mářský vrch, nazývaný někdy též Brdo, ční asi 5 km severovýchodně od…
Nedaleko Včelné pod Boubínem (asi 3 km východně) se rozkládá v…
Malá Pošumavská obec jižně od Čkyně. V její blízkosti jižním směr…
Vimperský zámek je dominantou města Vimperku v Jihočeském kraji. Nejstarš…